Raskid godine: Tiger Woods se pozdravio sa brendom Nike
Raskid godine: Tiger Woods se pozdravio sa brendom Nike

Raskid godine: Tiger Woods se
pozdravio sa brendom Nike

Vest koja je uzdrmala modnu scenu. Tiger Woods i brend Nike se razilaze nakon 27-godišnjeg partnerstva i to je ujedno ono što smo uveliko nazvali raskidom godine, a ova odluka značajno će promeniti klimu unutar sportske industrije. Zašto bi raskidanje saradnje uslovilo smenu ideoloških načela u kategoriji mode, pitate se? Odgovor je jednostavan. Moda i sport oduvek su delali u pravcu prećutnih dogovora da jedno bez drugog ne mogu. Sportisti su neizostavan deo pop kulture, te se njihova moć ogleda upravo u popularizaciji brojnih brendova, kako sportske odeće, tako i luksuznih komada, koji bi zauzvrat izdvajali vrtoglave honorare onima koji bi doprineli učvršćivanju njihovog statusa.

Kada je reč o brendu Nike, ukoliko bismo zavirili su njegovu istoriju bilo bi nam jasno da su dva važna događaja obeležila komercijalizaciju nemačkog proizvođača sportske odeće i obuće. Atletika je dugi niz godina bila primarna delatnost, a Cortez najprodavaniji model patika. Međutim, Nike je u tom trenutku bio relativno marginalizovan u odnosu na konkurenciju sve dok u svojim redovima nije zadobio poverenje Michaela Jordana, iliti njegove mame koja je bila glavni pokretač saradnje. Iako je Jordan bio na samom početku karijere, Sonny Vaccaro prepoznao je njegov talenat, a slično se i dogodilo sa Tigeron Woodsom.

It was a hell of a round, Tiger

Nike se oprostio od partnerstva sa Tigerom emotivnom porukom „It was a hell of a round, Tiger“, a ni Woods se nije uzdržavao, te je na svom Instagram profilu objavio zahvalnicu ne samo brendu, već Philu Knightu lično ističući da je njegova neprikosnovena vizija doprinela formiranju njihovog partnerstva, kao i celokupne Nike Golf ideologije. Tiger Woods potpisao je ugovor sa brendom Nike još 1996. na samom početku njegove profesionalne karijere. Ova saradnja postala je jedan od najunosnijih dogovora u istoriji jednog sporta, a Woods je dominirao u sferi golfa više od decenije postavši šampion čak 15 puta. Shodno tome, tokom godina Tiger Woods potpisao je nekoliko ugovora sa brendom Nike, a najistaknutiji je upravo onaj iz 2013. Reč je o desetogodišnjem ugovoru vrednom čak 200 miliona dolara.

Nike ostao bez jednog od najuspešnijih sportista današnjice, a kako pojedine analize nalažu – ovaj raskid partnerstva više će uticati na sam brend nego na Woodsa. Iako ne postoja zvanične informacije o razlozima razilaženja, naslućujemo da je reč o nezavidnoj situaciji u kojoj se odeljenje za golf nalazi u proteklih pet godina. Godine 2016. Nike je prestao sa prodajom palica, torbi i loptica nakon značajnog pada potražnje i prebacio fokus na kreiranje obuće i odeće za golf. Ova odluka uključivala je i sponzorski ugovor sa četvorostrukim šampionom Roryjem McIlroyjem. Ipak, njegov dolazak nije imao uticaj poput Woodsovog u samoj prodaji proizvoda.

Učitati još
Zatvori