Štrajk u Holivudu ne jenjava: Pomerena premijera nastavka „Dune“ za 2024. godinu
Štrajk u Holivudu ne jenjava: Pomerena premijera nastavka „Dune“ za 2024. godinu

Štrajk u Holivudu ne jenjava: Pomerena premijera nastavka „Dune“ za 2024. godinu

Premijera drugog nastavka epohalne sage Dune, inicijano zakazana za 3. novembar tekuće godine, ipak je pomerena za proleće 2024. godine. Tako će novi film Denisa Villeneuvea, u kojem glavne uloge tumače Timothee Chalamet, Zendaya i Javier Bardem (između ostalih) morati da čeka 15. mart kako bi konačno stigao u bioskopske sale.

Film Dune samo je jedan u nizu holivudskih projekata koji ispašta zbog trenutnog štrajka glumaca i scenarista, a usled kojeg je obustavljena gotovo čitava produkcija svih većih kuća. Dugoiščekivano ostvarenje Luce Guadagnina, teniska drama Challangers, prethodno je uklonjena sa programa Filmskog festivala u Veneciji upravo zbog aktuelnih događanja u Holivudu. Slična sudbina mogla bi da zadesi i brojna druga filmska ostvarenja – ali i televizijska. Serija Euphoria – u kojoj, zanimljivo, Zendaya takođe igra vodeću ulogu, kao i u dva pomenuta (i odložena) filma – dobila je zeleno svetlo za treću sezonu krajem 2022. godine, nakon čega je premijera iste bila predviđena za 2024. Međutim, usled potpune obustave aktivnosti filmskih i televizijskih radnika, previđa se da će nove epizode stići tek 2025 – tri godine nakon što je okončana druga sezona.

Nazire li se kraj štrajku?

Borba glumaca i drugih filmskih umetnika zaposlenih u Holivudu protiv streaming kompanija i produkcijskih kuća se nastavlja. Sindikati SAG-AFTRA (eng. The Screen Actors Guild and American Federation of Television and Radio Artists) i WGA (eng. Writers Guild of America) ove nedelje obeležili su 40. dan štrajka. Za to vreme, ipak, nije došlo do pomaka u pregovorima. Činjenica da kuće poput Warner Bros, koja je producirala film Dune, radije odlažu velike projekte pre nego izlaze u susret pobunjenim radnicima govori dovoljno o njihovoj želji da sarađuju i preinače dalje uslove rada za glumce i scenariste. Jedan od zajedničkih zahteva, kako od strane WGA, tako i SAG-AFTRA, jeste striktnija regulacija u korišćenju veštačke inteligencije u kreiranju budućih filmskih projekata. Opravdana preokupacija, pre svega scenarista, jeste činjenica da su brojne produkcijske kompanije spremne da „uposle“ softverske programe, pre nego pisce, za generisanje scenarija, štedeći time troškove proizvodnje.

Foto: Warner Bros.

Učitati još
Zatvori