Journal kolumna: Mo(ž)da
Journal kolumna: Mo(ž)da

Journal kolumna: Mo(ž)da

U poslednjih par meseci, deluje da se moda malo umorila. Priznaću, i mi smo. Kad kažem mi, ne mislim na modne stručnjake, stiliste, influensere ili dizajnere, mislim na MI kao najobičniji konzumenti. Korisnici tih kilometara pamuka, žerseja, čipke. Mi stonoge, koje stidljivo guraju iza knjiga cipele, ili kao Carrie koriste mikrotalasnu jer je rerna prebukirana sa odavno passe salonkama koje već par meseci kasnije imaju za nijansu širu štiklu ili oštriji špic, dakle nisu u trendu.

Da, umorili smo se svi u trci koju je nemoguće dobiti. Jurimo za trendom, hajpom, uplašeni da nešto ne propustimo! A, moje pravilo je odavno da, ako za nečim trčim, najčešće nije bio dobar cilj.

Šta se u stvari dogodilo, vrlo je jasno, obrnuli smo krug. Jedina razlika je što ovaj krug ima ivice, ponekad toliko oštre da se možete i poseći, ovaj krug je na neki način vrsta zavisnosti! Što je više konzumiraš, više ti treba, a sve je manje satisfakcije. Fascinantno zar ne?

Da li ste ikada zamislili svoj orman pun najskupljih torbi, cipela, haljina i svega šta vam srce ište? Ako niste, probajte. Zatvorite oči i zamislite, sve vam je dostupno, stoji tu u vašem ormanu, što bi se reklo, no limit! Prelep osećaj, zar ne, evo ostanite tako u tom osećaju i zamislite da je tako danima, mesecima i godinama. Na žalost, osećaj se gubi, ta euforija i lupanje srca polako jenjava, a sve ostalo šta vas stvarno životno ispunjava uzima primat.

Kada sam kupovala prvu Chanel torbu imala sam puls maratonca koji je prošao kroz cilj, druga je bila dokaz da jedna lasta ne čini proleće, a treća samo još jedna kupovina i antistres pilula u nizu. Znam lako je reći, ali da li svi moraju da stanu na ježa da bi znali kakav je osećaj? Ok, kažete nije isto, i nije! Za vađenje bodlji iz pete ne treba da date omanji auto!

Ok, evo ja vas pitam, koliko puta ste štedeli za određeni predmet, nadali se, čak i karticu opteretili toliko da vas je bilo stid od vašeg računovođe, čekali dan da uzmete u ruke sveti gral, radovali se i? Koliko je nakon stavljanja tog „grala“ na policu vašeg ormana trajalo uzbuđenje?

Moda nas opčini toliko da kao zavisnici od adrenalina srljamo u ponekad potpuno iracionalne troškove, kako bi nahranili potrebu.

Vremenom shvatite da svako ima neki svoj guilty pleasure: neko skuplja umetničke slike, neko snežne kugle, porculanske figure, satove ili knjige, neko vina, a neko cipele i to je sasvim ok. Ja sam verujem najbolji stručnjak kog poznajete za ispisivanja opravdanja. Jedino što vam nikada neću ispisati jeste recept za lek od mode, jer ni sama ga nisam dobila. Meni je opravdanje moj posao, tako da traženje leka nije neophodno, vi nađite vaše, sigurna sam da ste se već izveštili u tome.

Uz godine koje sam provela umotana u gomile svile, kože i zavisno od trenda druge materijale, da ne pričam o periodu Cavalli-a gde sam izgledala kao pola livade na Afričkom safariju, naučila sam jednu lekciju. Moda nikada ne spava!

Taman kada ste pomislili da je ovaj novi trend silent rich upravo ono šta ste čekali, pojavi se vrisak brendova koji ne žele tu tišinu! Bež Brunello Cucinelli jakne, Loro Piana mokasine??? Jednostavno i tiho je dosadno. Šta uopšte znači tiho bogat? Ako nosite mokasine u vrednosti jednog bubrega znači da imate i jahtu, ok tiho ste nam objasnili da ste bogati, hvala. Ja sam vrlo glasno plakala kada mi je stigao izvod iz banke kada sam se vratila iz Rima. Pre glasam za loud poor, takav mi je karakter valjda.

Zamislite Pikasovu sliku na kojoj je Sahara sa nekom škorpijicom koja se promalja iz peska, DOSADNO!

Ako već treba da živimo modu, bar neka bude živa i glasna! Ako već kartica koja se znoji više nego onaj gorepomenuti maratonac daje poslednji otkucaj svog namagnetisanog srca, neka bude zabavno! Naravno, u ormanu morate imati niz belih košulja, oversize sakoa, crnih baletanki, jednostavnog džinsa i crnih salonki, ali to ne znači da nećete imati bar jednu roze haljinu, torbu u duginim bojama ili bar neki nesvakidašnje ogroman prsten. I da, trenutno je malo tiho na modnom nebu. Jednostavno vreme je za pregrupisanje trendova, modnih brendova i nas kao publike. Kao i u svakoj vezi nakon zaljubljenosti i početne euforije, sve malo zastane i uspori, što naravno ne znači kraj, već početak nečeg lepšeg. Moda kao i bilo koja druga ljubav je dvosmerna ulica, koliko date toliko i dobijete. Verujte to najbolje zna moj novčanik.

 

Do sledećeg čitanja, vaša J. 

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori