Vodimo vas u virtuelni obilazak Sezanovog ateljea u Provansi
Vodimo vas u virtuelni obilazak Sezanovog ateljea u Provansi

Vodimo vas u virtuelni obilazak
Sezanovog ateljea u Provansi

U izvesnim istorijskim zapisima stoje zabeležene reči Pabla Pikasa da je Pol Sezan (fr. Paul Cezanne) bio majka koja bdi nad svima nama, opisujući njima uticaj koji je francuski slikar imao na generacije umetnika koje će doći posle njega – među njima i na samog Pikasa. Ako je Španac nedvosmisleno promenio panoramu moderne umetnosti, onda je Sezan bio taj koji je – narodski rečeno – probio led za ono što će kubisti, dadaisti i svi drugi avangardisti kasnije uraditi. Modernističko (i moderno) slikarstvo tako u značajnoj meri duguje svoj jedinstven jezik upravo francuskom slikaru i njegovim radovima sa kraja 19. veka.

Između Azurne obale i Pariza

U otkrivanju svih velikih umetnika, verovatno da ne postoji neposredniji način za razumevanje njihovog stvaralačkog procesa od odlaska na mesto gde su se dela rađala – u njihov atelje. Pol Sezan rođen je i veliki deo svog života proveo je u gradu Aix-en-Provence, na francuskoj Azurnoj obali. Svoju sreću okušao je u Parizu, no prestižna likovna akademija, čuvena École des Beaux-Arts, nije ga smatrala dostojnim studentom, te je Sezan u učio slikarski zanat obilazeći pariske galerije i muzeje, diveći se i sarađujući sa ondašnjim velikim imenima umetničke scene, kao što je Pissaro, a kasnije i Matisse.

Upravo je u svom ateljeu u rodnom gradu Sezan naslikao neke od svojih najčuvenijih radova, poput post-impresionistčkog remek-dela Kupačice. Na njemu je radio sve do svojih poslednjih dana 1906. godine, zbog čega je ova slika ostala nedovršena. Uprkos tome, jedno je od dela koje se često uvrštava među najvrsnije primere izoštrenog slikarskog umeća.

U studiju kroz koji vas danas provodimo, Sezan je predano radio na svojim slikama od povratka u Aix-en-Provence 1902. godine, pa sve do svoje smrti 1906. Postavka tako prikazuje modele koje je francuski slikar koristio u delima mrtve prirode, kao i nameštaj i alate kojima se služio, a koji u velikoj meri verodostojno prikazuju enterijer u kojem je stvarao. Ukoliko se nađete na proputovanju kroz Francusku, atelje je otvoren za posetioce, pa je ovo idealna usputna stanica za sve ljubitelje ovog velikog slikara.

Foto: Aix-en-Provence Tourism

Učitati još
Zatvori