Od izgubljenog novčanika do polomljenog telefona – izdvojili smo upečatljive pozivnice za Balenciaga revije
Od izgubljenog novčanika do polomljenog telefona – izdvojili smo upečatljive pozivnice za Balenciaga revije

Od izgubljenog novčanika do polomljenog telefona – izdvojili smo upečatljive pozivnice za Balenciaga revije

Nedavno smo pažnju posvetili nesvakidašnjim pozivnicama brenda Jacquemus koje pokazuju da njegov kreativni tim podjednaku pažnju posvećuje apsolutno svakom detalju kako tokom revija, tako i uoči njih. Koristeći gastronomske elemente u izgradnji svog jedinstvenog vizuelnog identiteta, brend je pokazao da je hrana u modi – ali doslovno.

Međutim, Jacquemus nije jedini brend poznat po drugačijim kreativnim rešenjima kada su u pitanju pozivnice za revije. Modna kuća Balenciaga i njen kreativni direktor Demna takođe privlače pažnju zbog sličnog pristupa. Za razliku od hrane, Balenciaga se poigrava sa temama kao što su tehnologija, problemi savremenog društva i, naravno, moda.

Među pozivnicama za revije ograničili smo se na one koje su prethodile kolekcijama za 2023. i 2024. godinu. Sadržaj većine, na prvi pogled, deluje nejasno. Ipak, svaka od njih je detaljno promišljena priča za sebe.

01. Spring 2023 • Faux cash

Prošle godine Balenciaga je, umesto na klasičan način, goste pozvala na reviju povodom kolekcije Spring 2023 poslavši im pozivnicu u vidu novčanica u vrednosti od 100 dolara. Na njima su bili ispisani lokacija, datum i vreme održavanje revije. Ipak, one su sadržale i disclaimer, odnosno objašnjenje da se ne mogu koristi u svrhu bilo kakvih plaćanja. Takođe, dolari su bili specifičnog mirisa koji je dizajnirala Sissel Tolaas – norveška umetnica koja je prethodno osmislila miris za Balenciaga Couture sveću.

02. Fall/Winter 2023 • Broken iPhone 6s

Na prošlogodišnjem Paris Fashion Week-u pozivnice za 360° reviju povodom kolekcije Fall/Winter 2023 poslate su gostima u formi personalizovanog iPhone 6s telefona koji je imao polomljeni ekran. Kao i prve, pozivnice za ovu reviju sadržale su precizne podatke o mestu i vremenu njenog održavanja. Takođe, nalik na novčanice koje nisu bile upotrebljive, telefoni, iako pravi, nisu bili u funkciji i služili su isključivo kao statement piece.

03. Spring/Summer 2023 • Useless wallet

Iako brend u svojoj šarolikoj kolekciji nudi i novčanike, uoči kolekcije Spring/Summer 2023 pojavio se još jedan, ali malo drugačiji. Kožni novčanik u sebi je sadržao pozivnicu za reviju ali i bezbroj drugih stvari – ličnu kartu, fiskalne račune i kreditne kartice. Na svim dokumentima bilo je ispisano ime misteriozne žene, a gosti su postali novi vlasnici njenog izgubljenog novčanika. Ipak, svaki od ovih detalja predstavljao je hint za tematiku revije koja je potom usledila.

04. Summer 2024 • Sewing book

Pozivnica za ovu modnu reviju bila je u formi vintage knjige koja je sadržala uputstvo za šivenje. Tim potezom, njen autor pozvao se na osnovne koncepte dizajna odeće. Naslovljena kao La Veste de Tailleur Guide de Montage Traditionnel, ona je sadržala detaljno upustvo za dizajniranje sopstvene jakne. A na njenoj poslednjoj stranici bila je ispisana upečatljiva rečenica i zaključak: Nije važna jakna koju nosite, već život koji vodite noseći je.

05. Spring 2024 • Gold key

Iako je 30. maja ove godine revija povodom kolekcije Spring 2024 održana na malo drugačiji način – isključivo online – originalne pozivnice nisu izostale. Zlatni ključ u prenesenom značenju može da označava specijalni token koji izabranim pojednicima daje pristup i kontrolu nad različitim mestima za koje nema baš svako dozvolu. U retro stilu, ova pozivnica predstavljala je upravo to.

Takođe, ključ je imao gravuru s prepoznatljivim Balenciaga BB logotipom i na sebi zakačen kožni privezak sa podacima o samoj reviji, odnosno kako joj je moguće pristupiti.

Foto: Instagram (@hidden.ny, @demnagram, @highsnobiety)

Učitati još
Zatvori