Jacquemus i gastronomija – hrana je u modi, ali doslovno
Jacquemus i gastronomija – hrana je u modi, ali doslovno

Jacquemus i gastronomija – hrana
je u modi, ali doslovno

Are you hungry (for fashion)?

Lako je zaključiti da francuski dizajner Simon Porte Jacquemus podjednaku pažnju posvećuje svakom segmentu vizuelnog identiteta svetski poznatog brenda. Koristeći se umetničkom slobodom, on u modu često inkorporira skulpturu i različite instalacije. Scenografija, lokacije modnih revija i detalji prilikom najave novih kolekcija izdvajaju ga od ostalih. U ovom procesu se često oslanja na ono što privlači pažnju već na prvi pogled – gastronomske elemente.

Bilo da su u pitanju revije ili promocije novih pop-up radnji, Jacquemus se upotrebom motiva i prenesenog značenja poigrava sa tematikama koje obrađuje. Pozivnice za ove događaje uvek su pažljivo osmišljene, a kreativna rešenja neretko se pronalaze u hrani poput kokica, testenine i hleba. Od Deda Mraza smo već zatražili sve iz novogodišnje Jacquemus kolekcije, a dok priželjkujemo još jednu originalnu pozivnicu u prepoznatljvom Jacquemus x gastro stilu, izdvojili smo one koje su nam privukle pažnju.

01. Jacquemus • Été Portofino • 2023

Iako smo nedavno isprobali recept za hypebeast pankotu sa trešnjama inspirisanu Jacquemus Le Chouchou kolekcijom, brend se u većini slučajeva koristi motivima slane gastronomije. Upravo tako bilo je i ovog leta prilikom promocije Jacquemus pop-up prodavnice u Portofinu. U njoj su od juna do oktobra bili dostupni komadi iz treće Été capsule kolekcije posvećene letu, a tom prilikom pažnju nisu privukli samo modeli torbi Chiquito i Le Bisou.

U italijanskom stilu, pozivnica za otvaranje ove privremene radnje sastojala se iz pakovanja testenine u obliku slova koja formiraju naziv Jacquemus i teglice koja je sadržala sos. Neki od onih koji su je dobili podelili su na društvenim mrežama kratke video klipove u kojima su testeninu degustirali. Sudeći po reakcijama, rekli bismo – it was love at first bite.

02. Jacquemus • Fall/Winter • 2019

U sklopu kolekcije Jesen/zima za 2019. godinu, Jacquemus je svojim gostima poručio: Save the date – with a loaf of bread. Umotana u beli kuhinjski peškir sa logotipom brenda, vekna hleba imala je ulogu pozivnice na breakfast show.

Revija je održana u pariskom centru Palais de Tokyo, a prisutnima su se služili hleb, sir i kroasani. Uprkos činjenici da je događaj prostorno bio smešten u francuskoj prestonici, celokupna ideja ovog koncepta bila je da se ukaže na zanemareni deo francuskog društva. Stavljajući praktičnost na prvo mesto, Jacquemus je još jednom dokazao da je u osnovni filozofije brenda pre svega kvalitetna i promišljena marketing strategija.

03. Jacquemus • Fall/Winter • 2023

Tri godine nakon što se u Jacquemus kolekciji Jesen/zima iz 2020. godine našla košulja na kojoj je bio isprintan tost hleb, identičan motiv se početkom ove godine ponovo pojavio. Za vreme trajanja Paris Fashion Week-a Jacquemus je u pop-up radnji u Galeries Lafayette goste dočekao sa instalacijama u obliku tostera i aparata za kafu. Pozivnica za događaj sadržala je parče tost hleba, nož i komad putera. Naravno, kao i uvek, s jasno utisnutim nazivom njegovog kreatora.

04. Jacquemus • La Boutique Montaigne • 2022

Prošlog septembra Jacquemus je otvorio pariski butik na adresi 58 Avenue Montaigne pod nazivom La Boutique Montaigne. Prostor u minimalističkom stilu najviše pažnje privukao je zbog aparata za pravljenje kokica. A upravo ovaj movie snack izdvojio se i na pozivnici za njegovo otvaranje. Jedan aparat podsećao je na mašine za igračke iz zabavnih parkova, dok je drugi ličio na bankomat. Aparati koji su izazvali različite reakcije na društvenim mrežama samo su jedno od brojnih kreativnih rešenja pomoću kojih je brend povezao dve ključne stavke – luksuz i umetnost.

Učitati još
Zatvori