Jug Italije, pica i hedonizam na pijaci – novootvoreni restoran Figo omogućio nam je uživanje u svim čulima
Jug Italije, pica i hedonizam na pijaci – novootvoreni restoran Figo omogućio nam je uživanje u svim čulima

Jug Italije, pica i hedonizam na pijaci – novootvoreni restoran Figo omogućio nam je uživanje u svim čulima

Na raskršću puteva najfinije napoletanske pice, kvalitetne kafe i izvrsnih personalizovanih koktela nastala je ideja o restoranu-piceriji Figo. Smeštena je na Palilulskoj pijaci, a italijanskom vajbu pridodat je šmek lokalnog beogradskog bontona družnja uz hranu, a samo mesec dana nakon otvaranja Figo predstavlja sinonim za parče juga Italije koje svojim ukusom ne ostavlja ravnodušna ni čula onih najzahtevnijih gurmana.

Danas, u našoj lokalnoj lifestyle priči, otvaramo vrata ovog gastro newia u kojoj se [pre]ukusna pica servira isključivo uz miks koktela ljubavi, talenta i muzike i služi po principu hedonističkog iskustva koje ne dozvoljava svojim gostima i komšijama da kući odu gladni.

Che Figo!

Priča o Figo restoranu priča je i o njegovom osnivaču, muzičaru Milošu Vuksanoviću gitaristi i jednom od osnivača grupe Lexington, koji je period korona virusa i izolacije iskoristio da svoj talenat i ljubav prema pravljenju pice za prijatelje pretoči o ideji otvaranja sopstvene picerije. Premda je sve počelo kao hobi, Miloš je ozbiljno pristupio učenju i usavršavanju pravljenja savršenog testa, kao i kulturi i istoriji same pice. Na taj način pitanja koja je postavljao svojih prijateljima I kakva je? Kako ti se čini?  preneo je na širu publiku istančanih palilulskih komšija čiji afirmativni pogledi, gestikulacija prstima i stalno vraćanje samo potvrđuje tezu da se najlepše stvari u životu dešavaju uvek sponatno i iz ljubavi.

Figo je zasnovan pre svega na ljubavi i strasti prema pici. Ugostiteljski kompromisi i prilagođavanje tržištu nauštrb kvaliteta i moje inicijalne zamisli šta ovaj koncept treba da predstavlja nisu mogući, a koliko vidim ljudi to prepoznaju i vrednuju. Zbog toga nam se pored čestog dolaska novih gostiju, komšije i ljudi iz kraja stalno vraćaju.

Prostor Paliluske pijace daje Figu dodatni šmek, a pored toga što je baza kvalitetna i ukusna pica, kao i dobra energija zaposlenih i gostiju, Figo je takođe i savršeni komšija. Okruženje Morave i Mehurića u lokalima pored, kao i Kafeterije i restorana Istok ističe lepotu spajanja i tezu da se uspeh deljenjem ne smanjuje već duplira, što čini ovu petorku našim novim odabranim mestom za izlazak vikendom. Red kofeina, red Figove MarghErite, pa red koktela ili mehurića. I na kraju jedan tiramissu. Može. I želimo. Dress code ne postoji, a jedini uslov za ulazak u tim ove gastro petorke jeste prepuštanje totalnom čulnom uživanju. Che figo!

Pruži šansu Kraljici!

U italijanskom gastro rečniku kraljica se piše sa E, iz razloga što je kraljica svih pica upravo Margherita, odnosno pravilno govoreći MarghErita. Premda na našim prostorima ne toliko popularna, upravo Margherita predstavlja najbolji pokazatelj kvaliteta svih pica jednog lokala. U svojoj jednostavnosti kojom odiše, svaki njen sastojak mora biti vrhunskog kvaliteta kako bi i sama Margherita bila prava kraljica punoće ukusa. Zato je ona ujedno i Milošev must try izbor za prvi dolazak u Figo. Međutim, kako je i sam veliki gurman, ekipa sa sufiksom -ić ovde zasigurno neće ostati gladna. Prvi sledeći predlozi su pica sa pistaćima i mortadelom koja se istakla kao favorit gostiju. Ali i nešto što možete naći samo u Figu, a to je pizza Serbizza, koja predstavlja savršenu simbiozu Srbije i Italije, odnosno ćevapa iz Morave i pizze napoletane.

Izbor vrste pice je na vama, na nama je da svaku pravimo na najkvaliteniji mogući način. Zato smo se i specijalizovali za pravljene napuljske pice koju karakteriše testo napravljeno od 00 tipa brašna, sa izrazito malo kvasca, kao i duga fermentacija koja omogućava lagani osećaj odmah nakon samog jela. Italijani za napuljsku picu kažu da odmah nakon nje možete direktno na fudbal, a vi testirajte pa nam javite.

Kao i svaki pravi Italijan Figo nam pored stoprocentnog osećaja užitka servira i jedan opasno dobar look koji na prvi pogled odiše nepretencioznom elegancijom i dobrim stilom. Za njegov izgled pobrinuo se tim arhitektonskog biroa Unknown studio, a za njegov stil, odnosno celokupni brending i vizuelni identitet dobro poznati Metod Brands, koji je svu tu strast prema vrhunskim zalogajima protočio u atipičan Figo koncept. Za izrazito kratko vreme on je postao simbol za uživanje svim čulima. A nama ne preostaje ništa drugo nego da vam kažemo da se čuvate svoj cheat day. Jer, zakazujemo dejt već sledeći vikend i pozivamo vas na Palilulsku pijacu da testirate Figo kraljicu uz dobar koktel ili mehurić po želji. Još jednom – može. I vidimo se.

 

Foto: @maja_mijatovic_

Učitati još
Zatvori