

U susret današnjem danu vodimo vas iza kulisa proizvodnje domaćeg make-up brenda Aura. Zanimalo nas je ko su ljudi koji stoje iza najveće beauty kompanije u regionu, a rame uz rame sa direktorkom – Milom Litvinjenko.
Ženama je dugo trebalo da dođu do trenutka da kada neko kaže „direktor“ ili „preduzetnik“ se ne pomisli na osobu muškog pola. Borba žena za jednake šanse, jednake slobode i jednaku zastupljenost na polju rada traje već više od jednog veka. I ta borba je odavno postala ne samo ženska.
Upravo zato, istražujemo kakvo je stanje u regionalnoj kompaniji koja se bavi proizvodnjom šminke, a čiju classic liniju proizvoda naročito volimo. Iako kada pomislimo na make-up industriju najčešće vezujemo za žene. Ipak, Aura nam pokazuje da šminka nije rezervisana samo za dame i da odluke o novim proizvodima često donese i njihove muške kolege.

Jednakost na delu
U rukovodećem timu žene su očekivano dominantne. Uprkos tome, ženski deo kolektiva ističe da njihove muške kolege ne zaostaju sa entuzijazmom po pitanju proizvoda i inovacija. Kod njih u kompaniji razlika među polovima ne postoji.
Od 1996. godine kada je Aura nastala u Nišu, nastoje se da od tima naprave porodicu i neguju vrednosti zajedništva i ravnopravnosti. Iako bi se moglo očekivati da će u make-up industriji prednost biti data ženama, iz Aure ističu da je kod njih pozicije u kompaniji uvek diktirala samo ekspertiza, zalaganje i entuzijazam.

Tako Aura danas u svojoj porodici zaposlenih ima i bračne parove, i majke i ćerke, braću i sestre. Od malog proizvodnog pogona, došla je do velike kompanije koja izvozi i na tržišta EU. Tu se mišljenje svakog zaposlenog podjednako vrednuje, a o razvoju tima pomno brine. Zato ovog 8. marta u Auri slave sve – i svoje zaposlene, korisnike, saradnike, dobavljače. Jer, kako kažu to je: Znak naše lepote koji delimo sa svima, svakog dana.
Foto: Vuk Papić