Art In Stores: Kako je ovaj projekat modne kuće Balenciaga uticao na savremeno poimanje odlaska u shopping
Art In Stores: Kako je ovaj projekat modne kuće Balenciaga uticao na savremeno poimanje odlaska u shopping

Art In Stores: Kako je ovaj projekat modne kuće Balenciaga uticao na savremeno poimanje odlaska u shopping

Odavno smo postavili tezu da su modne ideologije postale svojevrsni lifestyle, te da se laička zaluđenost krpicama više ne definiše kao poznavanje scene. Upravo zbog toga luksuzni brendovi nametnuli su svojim potršačima imperativ poznavanja umetničkog izraza i analizu dizajna van granica puke estetike, a zauzvrat im omogućili uspostavljanje imrezivne kulture kupovine. Plastičnije rečeno, brendovi su uvideli značaj dizjniranja prodavnica u skladu sa izvornom filozofijom kuće i time omogućili modnim entuzijastima jedistvneno iskustvo od trenutka ulaska u radnju.

Anthony Vaccarello je ostvario san Sainta Laurenta i prikazao potpuno novi koncept u novootvorenoj YSL prodavnici, sa druge strane Simon Jacquemus od svojih početaka stavlja akcenat upravo na izgled samih pop-up radnji, a Balenciaga? Balenciaga je otišla korak dalje (ili je već bila korak ispred?) i pokrenula projekat pod nazivom Art In Store.

Art in Stores by Demna

Godinama unazad kreativni direktor modne kuće Balenciaga neguje tradiciju postavljanja skulptura ili drugih izraza najuticajnijih savremenih umetnika. Iako su brojne luksuzne etikete poput recimo Prade bile prisutne unutar umetničkih krugova, Balenciaga je bespogovorno njihova miljenica. Helmut Lang je sarađivao sa Jenny Holzer, Comme des Garçons je praktično bila uniforma umetnika i galerista, međutim Demna je modi pristupao na gotovo isti način kao što umetnici pristupaju svom zanatu – pod filozofijom Luxury is really embarrassing. Jasno je da je reč o satiri upućenoj kapitalističkim načelima koje Demna neosporno banalizuje kreirajući luksuznu odeću neretko anti-luksuzne vizije.

Ko je sve učestvovao u projektu Art In Store?

Među umetnicima našao se dizajner i arhitekta Harry Nuriev koji je ujedno i osnivač  Crosby Studios koncepta. Njegova sofa primer je ekološki savesnijeg načina dizajniranja, a nalazila se u prodavnici u Njujorku. Takođe, u Balenciaga prodavnicama nalazio je i čuveni Droog Rag Bench, revolucionarski rad holandskog umetnika Tejo Remyja. Upravo tim dizajnem Remy je predstavio nove načine reciklaže, odnosno ponovne upotrebe materijala u svrhe kreiranja nameštaja. Dve instalacije kreirala je umetnica Pia Camil koristeći oštećene Balenciaga majice. Jedan od najistaknutijih radova je skulptura berlinske umetnice Anna Uddenberg koja je bila smeštena u prostor čija estetika se zasnivala na konceptu „sirove arhitekture“. U najvećoj Balenciaga prodavnici našao se i kauč vizuelne umetnice Charlotte Thrane. Ovaj komad napravljen je lokalno proizvedenih i prerađenih drušeka i jastuka.

Učitati još
Zatvori