Prva epizoda serije “The Idol” prikazana u Kanu – i niko nije oduševljen

Ne samo da niko nije oduševljen, nego su – ako nam dozvolite da se koristimo vokabularom svakodnevnog govora – svi zgroženi. Dugoiščekivana HBO serija The Idol imala je svoju premijeru na ovogodišnjem Filmskom festivalu u Kanu, u okviru programa van takmičarske selekcije. Međutim, po projekciji, epizoda je dobila debitantski skor od svega 20% na sajtu Rotten Tomatoes – nakon čega je skor pao na celih 9% kada je još kritičara upisalo svoje recenzije.

Šta se, zaboga, desilo pa je The Idol postao jedna od najniže ocenjenih TV serija u 25 godina dugoj istoriji cenjene kritičarske platforme?

Klimatska prognoza: Nepovoljni uslovi

Rezurekcija svojversne puritanske ideologije odvija se već nekoliko godina, i to posebno u Sjedinjenim Američkim Državama – no skoro pa jedva primetno. Reči poput sex i njoj slični bezazleni termini podležu autocenzuri mnogih kreatora na društvenim mrežama, a često i cenzuri platformi na kojima oni dele svoj sadržaj. Zato se isprva činilo da bi eksplicitno seksualizovan i opsceni sadržaj koji se mogao naslutiti kroz najavne kampanje bio ono što će mnoge odvratiti od gledanja i/ili kritičkog pristupa seriji. Međutim, kada publika u Kanu proceni da serija ne zaslužuje vašu pažnju, onda je to već ozbiljnija povreda reputaciji. Čini se, dakle, da problematika ne leži u sadržaju koliko u kvalitetu formalne realizacije.

Serija Euphoria, sa kojom The Idol deli jednog od idejnih kreatora, iz sezonu u sezonu zavređuje komercijalni uspeh, no izgleda da se publika zasitila mračnih narativa Sama Levinsona. Groteskna strana holivudske opulencije i iskušenički pokušaji da se ostvari davno oskrnavljen američki san postali su – jednostavno rečeno – nezanimljivi. Osim toga, Sam Levinson, koji potpisuje oba serijala, žigosan je etiketom nepo baby što podiže lestvicu tolerancije koju će publika imati prema projektima koje realizuje – i postavlja znatno strožije kriterijume koje je gotovo pa nemoguće zadovoljiti. Pa opet, uz pretpostavku da nepristrasna kritika ipak postoji, izgleda da će Sam teško zavrediti poštovanje gledalaca. Ne toliko ni zbog svojih roditelja, pa čak ni zbog priča koje pokušava da ispriča, već ponajviše zbog načina na koji istima pristupa.

Ima li ikakve nade za komercijalni uspeh – kad već kritičkog nije bilo?

Da li su ocene dodeljene pravedno ili ne, saznaćemo kada 4. juna serija The Idol stigne na platformu HBO, tj. HBO Max… Max? Kako bilo, mnogi su već izrazili svoje negodovanje, te istakli da na njihovom repertoaru nema mesta za ovaj serijal – čak ni nakon što je Sam Levinson najavio da će se Alexa Demie spontano pojaviti kao Maddy Perez u nekoliko kadrova. Ni uvodne kontroverze, izgleda, nisu pomogle pa se čini da ni dobri, stari marketinški postulat any publicity is good publicity više nije delotvoran.