Rođenje i smrt panka: Kako je Vivienne Westwood oblikovala britansku modnu scenu
Rođenje i smrt panka: Kako je Vivienne Westwood oblikovala britansku modnu scenu

Rođenje i smrt panka: Kako je Vivienne Westwood oblikovala britansku modnu scenu

Veliki gubitak zadesio je svetsku modnu scenu, i bilo kakve ostatke pank pokreta, vešću da je juče 29. decembra preminula britanska modna legenda Vivienne Westwood u 81. godini života. Mnogo više od samo gubitka jedne od najvećih vizionarki koja je revolucionizovala nama poznati modni svet, gubitak Vivienne Westwood podrazumeva poslednji pozdrav sa živim korenima pank pokreta Britanije 80ih.

Od rođenja do argumentovane smrti panka, Vivienne je zaradila titulu Kraljice panka i „kume“ čitavog anti-establishment pokreta. Neumorno izazivajući postojeći status quo, ideje i dela Vivienne Westwood večito su služile kao anarhistička inspiracija mladima, i izvor neizbežne histerije javnosti, od 80ih pa sve do danas.

VIVIENNE WESTWOOD
Vivienne Westwood Fall/Winter 1998/1999
@dress4unot4them
@dress4unot4them

Too Fast To Live, Too Young To Die

Od samog otvaranja prve Vivienne Westwood radnje u ulici Kings Road u Londonu 1976. godine, burne reakcije i negodovanja javnosti pratile su odeću dizajniranu da provocira konformizam i postojeće društvene norme. Radnja otvorena u partnerstvu sa Malcolmom McLarenom, prvo je nosila naziv Let It Rock, kasnije promenjeno u Too Fast To Live, Too Young To Die, a na kraju je zadržala jednostavan naziv SEX. Velika roze slova iznad vrata služila su kao poziv za sve izopačene „frikove“ i one koje nisu pronalazili svoje mesto u mainstream tokovima kulture. Uz odeću potpaljenu mržnjom prema korupciji i nepravdi, radnju su ispunjavale majice ispisane profanim političkim sloganima i komadi umnogome inspirisane fetishwear-om.

And so came punk 

Pod okriljem genijalnog partnerstva Westwood-McLaren, nastaje prepoznatljiv imidž benda Sex Pistols koji ih je i proslavio, sa McLarenom kao njihovim menadžerom. Sled događaja potpaljenih radikalnim stavovima i mržnjom prema konvencionalnosti, dovode do samog rođenja pank pokreta čime su Westwood i McLaren zaradili titulu „Kume i kuma“ panka. Pank je bio više od mode, a moda je bila više od odeće, koristeći oba kao snažna politička oružja i izraz nezadovoljstva prema pasivnosti mladih.

Steve Jones, Alan Jones, Chrissie Hynde, Jordan i Vivienne Westwood kod njene radnje 'Sex', Kings Road, London - 1976
Vivienne Westwood sa Malcolmom McLarenom, (menadžerom Sex Pistols-a), kod njenog butika 'Seditionaries: Clothes for Heroes' Kings Road, London, UK - 1977
Vivienne Westwood radnja 'Sex', Kings Road, London / instagram @dress4unot4them

Nasleđe Vivienne Westwood

Tokom godina, Westwood kreacije zadržale su svoj autentičan DNK brenda – tvid, korsti i snažne političke poruke. Revolucija modnog sveta započeta u jednoj radnji u Kings Road-u u Londonu, dovela je do nezaboravnih kolekcija čiji uticaj vidimo i danas.

Subverzija celokupne modne industrije, dovela je do nasleđa koje će zauvek pratiti riđokosu vizionarku sa šiljcima u kosi, „nenosivim“ štiklama i veštačkim rogovima. Kako je Vivienne sama rekla: „Genijalnost ljudske rase leži u njenim frikovima“, a misija koju je dizajnerka započela poverena je svim „čudacima“ da nastave.

 

Naomi Campbell Paris Catwalk Vivienne Westwood Fashion Show
@vendetta_magazine
@vendetta_magazine
@weird_bits
@weird_bits

Foto: Profimedia, Instagram

Učitati još
Zatvori