

Kada smo poslednji put otvorili onaj stari album sa fotografijama iz bakine fioke? Pustili suze radosnice, ali i one ne tako radosne, gledajući u mladost ljudi koji su nas odgajili, a možda više nisu sa nama? Još jedno pitanje je i kada smo poslednji put uopšte u rukama držali fotografiju, ne onu koju gledamo sa ekrana i koja je uslikana našim telefonima sa stola? Kada smo se prisetili svojih korena?
Koreni.
Kada razmišljamo o ljudima koji su nas odgajili, pored roditelja na prvom mestu, tu su baka i deka. Nekome omiljeni zagrljaj, kuća sa najboljom hranom u gradu i najlepšim pričama pred spavanje. Baka i deka se oduvek trude da nas najviše paze, najviše daju i najviše vole. Dok nas uče kako su oni nekad, a gledaju kako mi sada, oduvek nam žele samo najbolje – zdravlje, sreću, uspeh, kez od uha do uha i ljubav. Koliko god bili moderni, neretko se vodimo onim starim dobrim izrekama kojima su nas učili. Volimo da njuškamo po njihovim ormarima, a još više da osetimo miris tih starih parfema i zauvek prisvojimo vintage nakit. Oni su naše korenje, a mi njihovo stablo.
Ako se pitate kako sam od naslova koji u fokus stavlja novu Jacquemus kolekciju došla do ljubavnog pisma bakama i dekama, verujte mi – i Simon Porte Jacquemus se našao u ovom stanju tokom kreiranja nove kolekcije. Zapravo, kolekcija za proleće 2026 o kojoj danas govorimo je upravo to – poezija o korenima, roman o porodici, ljubavna pesma za Provansu i autobiografska slikovnica odeće koju želimo u ormaru. Simon Porte nas je podsetio ko smo, odakle smo i šta smo.

Le paysan
U veličanstvenom Versaju, dečak je otvorio glomazna vrata, pustivši modele da zasene članove prvog reda. Kolekcija čije ime takođe veliča korene Simonove porodice, bazirala se na zemljanim tonovima, čije su siluete nosile snažnu poruku. Prvih par kreacija podsetilo nas je na Provansu – bela u fokusu, romantika, volumen i jednostavnost. Pored samih krojeva koji su bili romantični, Simon je prošao kroz selekciju materijala koje će koristiti. Lan, pamuk i najfiniji prirodni materijali pričali su za proleće 2026. Na mene je poseban utisak ostavila kreacija koju je ponela Deva Cassel. Crni korset i fantastični karneri koji opisuju francusku smelost i nežnost. Košulje i haljine u formi istih su uzele primat, stvorene za leto na jugu Francuske.

Imali smo prilike da vidimo fantastične komplete od kože, koje su činile suknja i jakna. Detalji kožnih resa pri dnu suknji su privukli pažnju. Muškarci su izdominirali u pretežno lanenim sakoima, koje smo takođe dodali na listu želja. Milje, kao gorući trend 2025. godine, koje od svojih početaka neguje Magda Butrym, još jednom nas je podsetilo na naše korene. Simon se potrudio i da servira hottest torbicu godine od milja, koju je na reviji ponela Selena Forrest.
Pored ode jednostavnom načinu života, nova kolekcija je imala tragove Art Deco pravca, koji takođe doživljava svoj povratak ove godine. Transparentne haljine sa diskretnim resama, podsetile su nas na glamurozne dame dvadesetih i tridesetih godina 20. veka.
Reviju je zatvorila Vivienne Rohner, monohromatskom odevnom kombinacijom uz koju nas poziva na polja lavande.
Torba u obliku luka i milje
Kako to inače biva kod Simona, aksesoari su nas osvojili. Želeli smo apsolutno svaku torbu i cipelu – to je njegov forté. Clutch torba u obliku luka će definitivno biti jedan od najvoljenijih komada godine. Patike koje podsećaju na šargarepe, skupocena torba koja dolazi u drvenoj gajbici i ona koja interpretira granje, još jednom su nas podsetili zašto volimo Simona.
Da li je ovo bila jedna od njegovih najboljih kolekcija do sada? Da. Da li se radujemo još boljim, ali i emotivnijim? Da.
Čudesna baka
Društvenim mrežama satima nakon revije kruže snimci Simonove bake, koja je pustila (modne) radosnice nakon finala. Poznati dizajner je kao inspiraciju za kolekciju koristio upravo fotografije iz njenog odrastanja i na svoj način rekreirao odevne kombinacije koje je nosila. Rekreirao je i fotografije svoje porodice na njivi, u dvorištu i na putu ka pijaci. Poreklom sa juga Francuske, Simon je novom kolekcijom oživeo romansu kojom isti odiše, provlačivši elemente povrća, pšenice i zemljanih tonova.
Nakon, i tokom, revije su svi gledali u njegovu baku. Simon je naglasio da mu je porodica oduvek bila najveća podrška. Kada je baku i oca obavestio da želi da postane modni dizajner, rekli su mu da će biti najbolji u tome i da veruju u njega. On je kolekciju za proleće 2026 posvetio svojoj čudesnoj baki, a ja ne mogu da vam ne kažem nešto i o mojoj.
Icka i Mile.
Moja baka, za mene najčudesnija, naučila me je mnogim stvarima koje danas znam. Zvala se Ivanka, te se ja tako zovem Iva. Moja ljubav prema modi je jednim delom potekla od nje. Bila je krojačica, i sve što sam poželela da obučem ona mi je sašila – bile to haljine, šortsevi ili suknjice. Nismo se izlagale suncu i nosile smo šešire. Nigde nisam želela da idem bez svoje čudesne bake, a najgora kazna kojom su roditelji mogli da mi priprete kada sam imala svoje nestašne epizode kao mala je da ne smem te nedelje da idem kod bake i deke. Bakina kuhinja je za mene oduvek bila najbolja. Od kad nije pored mene (fizički), kolače koje mi je pripremala se nisam ni usudila da probam po tuđem receptu. Moja čudesna baka mi je stalno kupovala štiklice, davala mikrofon u ruku i govorila da sam njena najbolja.
Deka je bio jednako čudesan kao baka, uverili su me da se čudesni ljudi uvek nađu. Nedeljom smo zajedno gledali Formulu 1, a radnim danima me je častio za svaku peticu, kojih je bilo puno. Nije proživeo moje desetke kojim bi se, verujem, mnogo radovao. Uvek me je podsećao da su trud, naporan rad i obrazovanje na prvom mestu. Stroga sam na njega.
Jacquemus me je ove sezone ubedio da poželim celu kolekciju, podsetio me da pogledam stare kasete i izvučem sve albume iz fioka. Kažu da su Francuzi oduvek najromantičniji.
Moji čudesni baka i deka su me oblikovali u osobu koja sam danas. Oblikovali su moju mamu, koja je najznačajnija figura u mom životu i pokazali nam kako se voli – sve.
Foto: Instagram / @jacquemus, @simon_porte_jacquemus /