Ova kampanja za Guess USA predstavlja povratak rokenrol dekadencije 
Ova kampanja za Guess USA predstavlja povratak rokenrol dekadencije 

Ova kampanja za Guess USA predstavlja
povratak rokenrol dekadencije 

U trenutku kada modna industrija preispituje sopstvenu potrebu za spektaklom, Guess USA vraća na scenu nešto što je odavno iščezlo – onaj bezobrazno samouvereni, prljavi glamur američkog rokenrola. Kampanja za kolekciju Autumn/Winter 2025, koju potpisuju Nicolai Marciano i Eli Russell Linnetz, s brazilskim modelom Julianom Nalu u glavnoj ulozi, deluje kao manifest nostalgije za vremenom kada je stil bio sinonim za instinkt, a ne strategiju.

Pod naslovom Soaked in Rock’n’Roll Spirit, ova kampanja ne govori samo o odeći, već o obnovi jedne mitologije – o povratku Los Anđelesu kao kolevci dekadentne energije koja je, tokom kasnih devedesetih i ranih dvehiljaditih, formirala vizuelni identitet čitave generacije. U tom svetu, koji je Guess nekada suvereno oblikovao, seks i stil nisu bili marketinški pojmovi, već nusprodukt slobode.

Estetika neurednog sjaja

Fotografije Elija Russella Linnetza postavljaju scenu u crvenim tonovima dive bara koji kao da je preživeo hiljade noći i nijedno jutro. Juliana Nalu u iscepanom denimu i čipkastoj kamizoli deluje kao junakinja izgubljenog muzičkog videa – ne model, već protagonistica. Linnetz, poznat po vizuelnom narativu koji granicu između filma i fotografije briše u korist emocije, ovde koristi svetlo i teksturu kao instrumente provokacije.

Guess USA, pod Marcianovim rukovodstvom, nastavlja da razvija svoj novi identitet – retro po estetici, ali subverzivan po energiji. Kolekcija koristi klasične američke kodove – denim, krzno, animal print, shearling. Ali ih prevodi u jezik rock-heroina. Bolero s pozlaćenim ramenima, mini suknje koje deluju kao relici neprospavanih noći, i oversized Buckle torbe sa metalnim nitnama, zajedno čine inventar nove američke fantazije.

Americana kroz filter pobune

Marciano, koji je poslednjih godina Guess USA pretvorio u laboratoriju za istraživanje identiteta brenda, ne pokušava da imitira prošlost. Umesto toga, on je dekonstruše. Američki san u njegovoj viziji više nije slika čiste nostalgije, već kolaž svih njegovih kontradikcija: glamura, ironije, ponosa i besa. Guess USA postaje teritorija gde je svaka modna odluka izjava o karakteru, a ne samo o stilu. Zato ova kolekcija ne funkcioniše kao retro citat, već kao odgovor na savremenu prazninu u kojoj je moda izgubila dodir sa stvarnim emocijama. Marciano i Linnetz koriste rock’n’roll kao metaforu za povratak senzualnosti i rizika — ne kao nostalgiju, već kao alat protiv sterilnosti koju diktira algoritamska kultura.

Kampanja kao komentar

U kontekstu modne komunikacije, kampanja za AW25 služi kao studija o granici između komercijalnog i konceptualnog. Guess USA, brend koji je tokom devedesetih simbolizovao pristupačni seksapil, danas se redefiniše kao kulturni fenomen. Fotografije Linnetza, zasićene crvenim svetlom i prašinom, stvaraju atmosferu koja je više film nego oglas. U njima ima onog istog nemira koji je obeležio rane radove Helmut Newtona. Ali, filtriranog kroz digitalni cinizam današnjeg sveta. Prisustvo Juliane Nalu potvrđuje da Guess USA prepoznaje važnost globalnog, multikulturalnog lica moderne Amerike.

Foto: Instagram (@guessus)

Učitati još
Zatvori