

Journal enterijer: Vodimo vas u kancelarije u Beogradu gde nam ne bi bilo teško da radimo prekovremeno
Rad arhitekte Marka Samardžića i njegovog studija 2502 uvek lako prepoznam. Od samog početka se samouvereno koristi geometrijom i ne zazire od akcenata u bojama. Naprotiv. Njegovi enterijeri su igra: često bira nepravilne organske oblike, suprostavlja teksture, slaže boje, povremeno akcentuje paternima. Forme prelaze iz jedne u drugu, boje žive u harmoniji i kao rezultat tu su prostori koji su zapravo radosni. A to mi je u poslednje vreme možda i omiljen opis za dobre enterijere. Prostor koji može da vam preokrene raspoloženje je posebna grana alhemije.
Marko pored arhitekture aktivno bavi i scenografijom (i to veoma ambiciozno i uspešno) i zapravo slaže dizajn atmosfere koliko i enterijera. Njegovi ambijenti imaju tu osobinu da vas pokrenu na razmišljanje. Poželite da ponesete outfit koji se uklapa uz prostor, da zamišljate nove uloge i razmatrate kakvi ljudi tu žive. Uvek je zabavno ući u prostor koji nosi 2502 potpis. Ovog puta sam se našla u kancelarijama koje je on uredio, ali je utisak bio jednako dobar! Iako spektakularni pogled na Beograd ovde krade show, jednko dobar utisak ostavlja i dizajn enterijera.


U zgradi izgrađenoj početkom 2000-ih, u urbanom srcu Beograda, realizovao je dve potpuno različite kancelarije koje svesno komuniciraju s arhitekturom prostora, ali svaka na svoj način. U oba projekta, fokus je bio na detalju, na materijalu, i na odnosu forme i funkcije. Ali pre svega na osećaju koji prostor ostavlja. Jer prava kancelarija mora biti i precizna i lična.

Zanimljivo je što su obe kancelarije proizašle iz istog arhitektonskog poteza: jasne organizacije funkcije i strukture prostora. Uz korišćenje istog materijala: američkog oraha. Iako oblikovno srodne, one su koncepcijski potpuno različite. U jednoj dominira kraljevski plava boja, a u drugoj maslinasto zelena, što odmah stvara izražajne razlike u atmosferi. Uprkos zajedničkoj materijalnoj osnovi, sve ostalo, od palete i tekstila, do odnosa u enterijeru, govori različitim jezikom.


DIZAJN RACIO


Prva kancelarija je više u minimalističkom maniru. Po želji klijenta, Marko je krenuo u pravcu koji priziva estetiku savremenih kancelarija Londona i Njujorka. Prostor je svetao, smiren i racionalan. Dominira fina bež paleta i prirodne nijanse vune, dok akcenti u koži i plavoj boji daju dozu karaktera. Nameštaj, takođe od američkog oraha, izrađivan je u nizu modularnih celina koje funkcionišu kao precizan, funkcionalan sistem, istovremeno arhitektonski i upotrebljiv.


Detalja nema puno, ali oni su vrlo snažni. Tu je slika kružnog oblika umetnice Anje Demić u zoni iza radne zone. Dok je iznad stola Flos luster „Belt“ neobičnog dizajna od kože koji su osmislili Ronan i Erwan Bouroullec.


TOPLINA KOJA OSVAJA
Druga kancelarija donosi sasvim drugačiju naraciju. Ona je je topla interpretacija industrijskog dizajna. Sirovi beton, vidljiva infrastruktura i grubi elementi nisu prikrivani, već su oplemenjeni pažljivo odabranim slojevima mekoće. Tepisi u ljubičastim tonovima, tekstili u maslinasto zelenoj, prirodne teksture drveta i kože stvaraju ambijent koji je istovremeno eklektičan i ženstven, ali samouveren.


Nameštaj je gotovo u potpunosti rađen po meri, a posebnu atmosferu donose selektovani komadi poput Andrew Martin stolica i brižljivo odabrane tapiserije. Ova kancelarija nosi pečat ličnosti i nijednog trenutka ne deluje dekorativno “radi reda” — već s namerom.



Ideja je bila da se stvori ambijent u kojem se ljudi osećaju opušteno, kao da su kod kuće, dok istovremeno imaju sve funkcionalnosti modernog ofisa. To je prostor koji poziva na saradnju i razgovor, a svaki detalj nosi priču i dodaje dozu ličnog pečata.





Iako su i u ovom ofisu slika Anje Demić i kožni Flos luster oni daju potpuno drugačiji vajb prostoru. Dizajnersku igru dodatno naglašavaju retro drvene roletne koje u različito doba dana daju drugačije senke. Recimo da je najlepše u vreme „zlatnog sata“. Realno, isplati se ostati prekovremeno zbog ove igranke sunca!



Fotografije: Ljubo Ašćerić