Da li će Olivia Rodrigo spasiti mega popularni beauty brend Glossier?

Da li će Olivia Rodrigo spasiti mega
popularni beauty brend Glossier?

Pre tačno osam godina, 2014. godine, Emily Weiss osnovala je brend Glossier skupljajući savete i feedback komentare čitateljki svog beauty bloga Into the Gloss. U tih osam godina ovaj unikatno marketinški postavljen brend dosegao je vrednost u iznosu od 400 miliona dolara. Međutim, sredinom prošle godine situacija se promenila. Glossier je morao otpustiti većinu svojih zaposlenih i suočio se sa dve uzastopne godine vidljivog pada u prodaji.

Koncept ovog brenda u startu zasnovan je na obraćanju milenial generaciji. Emily je u samom početku, kao osnivač i CEO, postavljala pitanja šta potrošači žele i kako zamišljaju idealne beauty proizvode. U prvi mah, postojala je velika potražnja za proizvodima, a njihova količina bila ograničena. Razlog tome je što se Emily na samom početku suočavala sa problemima oko širenja proizvodnje i uvođenja shippinga na područje van teritorija Amerike. Taj problem protegao se i na dalje poslovanje, obzirom da je shipping van Amerike bio problem. Kanada, Francuska, Švedska, Danska, Irska i Velika Britanija jedine su zemlje koje imaju dostavu Glossier proizvoda. Nakon uspostavljene online prodaje otvorene su i prve pop up radnje kako bi kupci uživo mogli videti testere i isprobati proizvode. Nakon velikog uspeha pop up-ova otvorene su 4 maloprodajne radnje – u Los Angelesu, Miamiju, Seattleu i Londonu.

Brend koji se direktno obraća kupcima

Ideologija Glossier koncepta zasniva se na tome da nema celebrity ambasadore koji promovišu brend, već da komunicira sa svima kao sa svojim potrošačima i brend ambasadorima. Dakle, popularnost ovog brenda organski je stvorena, a kvalitetni proizvodi prodavali su se po cenama između 12 i 24 dolara. Sve je ovo idealno funkcionisalo do dolaska Generacije Z koja je koncipirana kroz filozofiju da ‘sve žele odmah i sad’. Stoga, odluka Emily da ne ulazi u velike prodajne lance i ne omogući dostavu nigde osim u već spomenutih 6 zemalja van granice Amerike dovodi Glossier u problem. Na sve to, poslednjih par godina raste masovna pojava novih celebrity beauty brendova u kojima zvezde poput Rihanne, Selene Gomez i Kylie Jenner plasiraju svoje proizvode milionima svojih fanova kroz korišćenje digitalnih platformi.

Tu dolazimo do straha od kraja jednog zaista originalnog i kvalitetnog brenda gde se marketing priča okreće ka jednoj od najaktuelnijih muzičkih izvođača u protekloj godini – Oliviji Rodrigo. Ova savršena predstavnica Generacije Z oduvek je bila fan Glossier brenda. U svom popularnom videu za Vogue javno je pokazala naklonost brendu uvrstivši njihove proizvode u svoje beauty tajne. Iako je Glossier u periodu tranzicije promenio DNA svog marketinga i angažovao celebrity ličnost kao svoje zaštitno lice prvi puta u istoriji svog postojanja, možemo zaključiti da je ova saradnja na neki način organska jer je Olivia Rodrigo bila fan njihovih proizvoda.

Olivia Rodrigo novo je zaštitno lice brenda Glossier

Pored istoimene kampanje na digitalnim platformama samog brenda, desio se i promotivni ugovor sa šminkerkom Olivije Rodrigo. Naime, prema tome ugovoru, Olivijin make up artist isključivo je koristio Glossier proizvode za njen make-up look na dodeli Grammy nagrada na kojima je pevačica osvojila tri priznanja i opravdala svoje mesto najboljeg novog izvođača 2021. godine. Takođe, na Glossier web stranici možete pronaći odeljak koji se zove ‘Olivia’s Favourites’ gde se po promotivnoj ceni mogu kupiti njeni omiljeni proizvodi.

Olivia je jedna mlada zvezda koja se proslavila popularnom pesmom ‘Drivers licence’ u kojoj peva o bivšem dečku i kojom je kupila srca brojnih devojaka koje su se saosećale sa njom u datom trenutku. Na kraju dana ostaje pitanje: hoće li inicijalna ideja ove saradnje, a to je da se prodaja vrati na staro – na kraju uroditi plodom?

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori