Ko je Nadia Lee Cohen: Modna art direktorka na koju treba da obratite pažnju
Ko je Nadia Lee Cohen: Modna art direktorka na koju treba da obratite pažnju

Ko je Nadia Lee Cohen: Modna art direktorka na
koju treba da obratite pažnju

„Svi smo kao Frankenštajn“, rekla je Nadia Lee Cohen u jednom intervjuu, kada je trebalo da objasni svoj pristup kako pri kreiranju konceptualnih fotografskih projekata. Kim Kardashian nekoliko se puta oslonila na mladu britansku umetnicu kako bi promovisala nove SKIMS kampanje, a svaka od njih dostigla je „neosporno“ merilo uspeha – internet viralnost. Projekati sa američkom rijaliti zvezdom preduzetnicom tek su deo njenog bogatog portofolija. Na listi klijentele su Balenciaga, YSL, Maison Margiela, Schiaparelli, Gucci i Valentino. Ipak, vizuelni potpis Nadie je uvek upečatljiv i, još značajnije, prepoznatljiv.

Kako ga to razlikujemo od drugih i zašto je Frankenštajn važan za (modnu) fotografiju?

A fashionable Frankenstein

Reklame 50-ih, emblematične vibrantnosti u tonovima i konzumerističkog tona koji je stasavao u tadašnjem ekonomskom prosperitetu SAD-a jedan su od izvora koji Nadia Lee Cohen koristi kako bi crpela inspiraciju za svoje editorijale. Međutim, u njih su unete i filmske reference pomenute dekade, ali i naredne dve, a kao cherry on top autentičnog milkšejka iz američkih dajnera, nalaze se kostimi koje Nadia pažljivo bira za svoje modele. Njima održava kontakt sa aktuelnim trenutkom, pa tako nisu retke maske ženskih lica naglašenih jagodica, zategnutih obrva i silikonskih usana. Njeni karakteri tako ne pripadaju ni tamo ni ovde, pa predstavljaju frankenštajnsku kreaciju različitih uticaja i profila ličnosti koje Nadia prepoznaje untar (američkog ili amerikanizovanog) društva u kojem stvara.

Is there anything she can’t do?

Lični projekti Nadie Lee Cohen privukli su pažnju Kim Kardashian, ali i (drugih) poznavaoca fotografske umetnosti i umetničke fotografije. Rastegljivost termina žena ženstvenost u 21. veku testirala je narednim projektom, a rezultat je bio knjiga radova Women iz 2020. godine. Kasnije je nastala foto-knjiga HELLO, My Name Is, koju čini serija (auto)portreta, iskorišćenih kao alat za studiju identiteta – njegovog formiranja i održavanja. Pred sopstvenom kamerom pozirala je kostimirajući se u fiktivne likove, a za svakog je, osim fotografije, kreirala i svojevrsan psihološki profil – ako se on može definisati isključivo materijalnim obeležjima.

Foto: Instagram (@nadialeecohen)

Učitati još
Zatvori