Nova Ferragamo kampanja snimana u Galeriji Uffizi: Koje je značenje iza renesansnih slika
Nova Ferragamo kampanja snimana u Galeriji Uffizi: Koje je značenje iza renesansnih slika

Nova Ferragamo kampanja snimana u Galeriji Uffizi: Koje je značenje iza renesansnih slika

Susreti mode i umetnosti daleko su od retkosti – štaviše, brojni modni dizajneri često koriste kao uporište svojih kolekcija upravo umetnička dela nastala u drugim medijumima i formatima. Slikarstvo je, nesumnjivo, jedno od najčešćih izvora inspiracije, a teme kojima su se služili likovni umetnici kroz istoriju ponovo srećemo, reinterpretirane, kroz modne komade. Tako je i Maximilian Davis za svoju drugu kampanju u italijanskoj kući Ferragamo iskoristio umetnine koje čuva firentinska Galerija Uffizi (ita. Galleria degli Uffizi).

Kako bi predstavio novu renesansu, što je naziv poslednje kampanje kojom su ovekovečeni komadi iz kolekcije za jesen/zimu 2023, kreativni tim italijanske kuće uposlio je talentovanog američkog fotografa Tylera Mitchella. Na fotografijama pred renesansnim umetninama iz 15. i 16. veka, u Ferragamo kreacijama britanskog dizajnera, pozirali su modeli Vittoria Ceretti, Mona Tougaard, Jessica Stam, Paul Hameline, Anok Yai i američka pevačica Kelela.

Ministarstvo kulture Italije dalo je posebno odobrenje za ovaj editorijal, kako Mitchell i Davis mogli da iskoriste neke od najčuvenijih slika italijanske renesanse, a koje se nalaze u Galeriji Uffizi, koristile kao pozadina za modne fotografije. Svaki od odabranih likovnih radova na izvestan način povezan je sa konceptom koji je Britanac želeo da predstavi kroz novu kolekciju, ali upućuju i na njegove planove za dalji boravak u italijanskoj kući.

Giorgio Vasari, Portret Alesandra de’ Medičija (ita. Ritratto di Alessandro de’ Medici)

Jedna od najtraženijih italijanskih manekenki današnjice, Vittoria Ceretti pozirala je pred radom jednog od najreprezentativnijh umetnika italijanske renesanse. Giorgio Vasari oslikao je portret Alesandra de Medičija, prvog vojvode Firence. Slika je koncipirana kao alegorijska predstava, koja prikazuje vojvodu sa srebrnim oklopom, a detalji poput lovorog lista iskorišćeni su kako bi predstavili dinastiju Medičija.

Giovanni Bellini, Sveta alegorija (ita. Allegoria sacra)

Harmonična slika pred kojom je pozirala Jessica Stam delo je Giovannija Bellinija, još jednog važnog predstavnika sa samog vrhunca italijanske renesanse. Biblijski motivi bili su česti među radovima ovih slikara, a Sveta alegorija je predstava edenskog vrta, reinterpretirana tako da predstavi skladan odnos između prirode i čoveka.

Francesco Granacci, Josifov odlazak u zatvor (ita. Giuseppe condotto in prigione)

Vibrantne boje i posvećenost detaljima još jedna su odlika renesansnog perioda, a Mona Tougaard uslikana je upravo pred delom koji se može pohvaliti upravo ovim odlikama, a na kojem je predstavljen turbulentan život Josifa, pa je ovo još jedan prikaz o hrišćanskim vrednostima koje su često oslikavane u delima 15. i 16. veka.

Paolo Veronese, Blagovesti (ita. Annunciazione)

Blagovesti su bile čest motiv kojim se služio Paolo Veronese, pa je slika postavljena u Galeriji Uffizi jedna od 12 radova sa istim motiviom. Njegovo je ime ostalo upisano u istoriji umetnosti pre svega zahvaljujući slikama ogromnih razmera koje je stvarao ponajviše u Veneciji, a koje su često bile inspirisane hrišćanskim narativima i mitologijom.

Foto: Instagram

Učitati još
Zatvori