

Coka Broz nas sprovodi kroz otvaranje Art Basela u Parizu: Donosimo ekskluzivan uvid u najveću umetničku manifestaciju sezone
Ljubitelji umetnosti ove nedelje okuplili su se u Parizu i to upravo zbog Art Basela. Nakon krađe u Louvre muzeju, jedino što je bilo potrebno ljubiteljima izražavanja na platnu bila je umetnost koja će upotpuniti upravo tu rupu. Četvrto izdanje Art Basela u Parizu okupilo je 206 galerija, mnoštvo umetničkih dela i raznovrsnih autora. Ono što je četvrti Art Basel u Parizu učinilo posebnim je i nova VIP praksa posete sajma, kroz takozvani Avant-Première program. VIP klijenti poznatih galerija mogli su da uživaju u delima kroz posetu limitiranog broja ljudi i odluče koje će remek-delo poneti sa sobom. Uspeh sajma je već nadmašio pređašnje edicije sa odličnim profitima. Umetničku manifestaciju pratimo uz našeg ovogodišnjeg insajdera, producenta Ljubomira Dorontića – na društvenim mrežama mnogima poznatijeg kao @cokabroz. U nastavku teksta donosimo inside info sa Art Basela u Parizu.








Art Basel Pariz 2025: Vodimo vas na lice mesta
Svaka od galerija istakla je nekoliko umetnika za čijim je radovima potražnja bila najveća. Galerija Pace zabeležila je odlične prodaje, u fokus stavljajući radove umetnika iz 20. veka. Slika Amedeo Modiglianija Jeune fille aux macarons (1918) prodata je za nešto manje od 10 miliona dolara, slika umetnice Agnes Martin Children Playing (1999) prodata je za 4.5 miliona dolara, galerija Hauser & Wirth prikazala je sliku Gerharda Richtera Abstraktes Bild (1987) koja je prodata za čak 23 miliona dolara. Pored slika, veliki učinak u prodaji imale su i skulpture. Ona koju potpisuje američka vizuelna umetnica Ruth Asawa prodata je za 7.5 miliona dolara.
Pored samog sajma, postojale su i izložbe van samog kompleksa koje su privukle pažnju i doprinele manifestaciji. Ispred Grand Palaisa nalazila se bronzana skulptura Usagi Greeting (440) (2025) od Leiko Ikemura, koja je kasnije prodata za oko milion dolara.







Art Basel postavio je i ključne trendove
Pored toga što je prodaja cvetala, uočili smo i nekolicinu trendova. Vidljiv je pomak ka raznovrsnijoj reprezentaciji pogotovo kroz odabir umetnica koje ne pripadaju zapadnom krugu. Ovaj sajam potvrđuje da Pariz i dalje ima važnu poziciju na međunarodnoj umetničkoj sceni, ne samo kao izložbeni centar već kao mesto gde se susreću kupovina, galerije i javni programi.





Foto: Ljubomir Dorontić




