

Beogradska klupska scena oduvek je imala svoj specifičan karakter – direktna, iskrena i vođena muzikom i ljubavlju prema istoj. Kroz sve promene, ostala je prostor za one koji imaju šta da kažu kroz zvuk. Nadežda Dimitrijević, poznatija kao NADEZDA, je deo te priče već godinama. Kao DJ i producentkinja, gradila je svoj put kroz minimal, house i deep tech, uvek birajući kvalitet ispred komercijalnog. Nastupi na festivalima i klubovima širom Evrope doneli su joj prepoznatljivost, ali suština njenog rada ostala je ista – pažljiva selekcija i odnos prema muzici koji ne pristaje na površnost.
U okviru Journal DJ Session rubrike, NADEZDA donosi trake koje prate njen stil danas, ali i odgovore na pitanja o tome šta publika traži, šta scena danas znači i zašto dobar zvuk nikada ne izlazi iz mode.

Kada praviš set, na šta ti je najvažnije da publika reaguje?
Pre svega mi je važno da publika koja dolazi na moje nastupe kao i na nastupe drugih izvođača, poseduje kuturu slušanja muzke. Trudim se da kroz svoju selekciju uvek ponudim kvalitetan zvuk, nešto sveže što će ih iznenaditi i proširiti vidike, da ih upoznam sa novim pravcima, produkcijom. Volim kada primetim da publika uživa ili reaguje na zvuk koji nije uobičajen – mainstream. Obraduje me i publika koja ima strpljenje da sluša mirinije trake, intro setove, oni koji nisu došli samo zbog hype-a. Najlepši momenti su svakako oni kada osetim da su na istoj talasnoj dužini sa mnom – kada osećaju moj groove.
Kojim žanrovima voliš da eksperimentišeš van svog uobičajenog stila?
U poslednje vreme istražujem stariju produkciju, kopam ploče, gde god da putujem. Naravno, preslušavam i nova izdanja, koja nisu lako dostupna. Eksperimentišem sa deep house-om , minimal techno-om, acid house-om, brake beat-om. U produkciji i u mom stvaranju, vrlo sam otvorena da šaram sa raznim elementima, teksturama, background zvucima, koji doprinose lepoj boji i oblikuju traku.
Često mi se dešava da imam različite nastupe, nekad radim lounge set što podrazumeva drugačiji zvuk, za modne događaje, matinee, intro setove. Ubacujem sve što smatram da ima smisla, žanrovski da se izrazim, deep tech deep house, house. Trudim se da izbegavam komercijalna izvođenja. Dobar bas i kick su mi ključni, kao i da je zvuk inovativan, ali i to da traka nosi priču.
Šta te prvo inspiriše kada biraš muziku za određeni nastup?
Za svaki set spremam posebno muziku, za određenu priliku, te samo mesto i ono šta me čeka me u startu inspiriše u selektovanju. Mesto, energija i očekivanja publike su prvi impulsi koji me vode. Svaki set treba da ima svoju dramaturgiju: uvod, razradu i zaključak. Muzika je za mene medijum kroz koji se priča priča, i volim da ta priča ima smisao i kontinuitet.
Koji bi savet dala nekome ko tek ulazi u svet DJ-inga danas?
Da imaju obraza pre svega, muzički identitet, stav, edukaciju i informisanost. Da nastoje da dopunjuju svoj talenat obrazovanjem, veštinama i kreativnošću. Da veruju u svoj rad, budu dosledni i ne odustaju lako, jer se u ovoj profesiji često suočavamo sa dilemom ostati ili odustati. Naći prave i istinske ljubitelje muzike, one koji su sa istim razlogom tu. Sve što je lako sumnjivo je, te nove generacije treba da se ugledaju na one koji godinama uče, stvaraju i ne diskriminišu. Muzika mora da bude izraz strasti i ljubavi, a ne ega i zavisti.
Biti DJ i producent danas zahteva mnoga odricanja, posebno ako si žena i imaš i druge životne ciljeve. Potrebna je posvećenost, rad i – realno – kontakti. Ako žele da se bave produkcijom, neka krenu temeljno – od osnova, kroz znanje i istraživanje.
Mišljenja sam da nisam prava osoba koja treba da daje savete. Celokupna industrija se promenila i sve je postalo dostupno, bez reference i suštine.
Radije bih posavetovala menadžere i bukere da prestanu da uništavaju scenu lošom muzikom, da ne zloupotrebljavaju umetnost i politizuju muzičku industriju, koja treba da predstavlja slobodu izražavanja i stvaranja. U Srbiji nedostaje muzički obrazovan menadžment, koji će umeti da prepozna i podrži talente.
Poznato je da novac diktira pravac i oblikuje scenu, što olako može pomerti kolosek kreativnosti i onog što razdvaja treš i porfesionalizam.
Međutim, ne smemo da zaboravimo, da ako se neko bavi umetnošću, onda bi to trebalo da bude primarani razlog za rad u ovoj oblasti.
Ovom prilikom želim da pozovem sve ljubitelje underground zvuka da nam se pridruže 09. maja u klubu Kult, jer nam u goste dolazi sjajna DJ-ica i producentkinja Olga Korol. Ovo je idealna prilika da čujete nešto drugačije. Pored nje, nastupaće Petar P, Branko Vuković, CVTKVC, Dakman i moja malenkost, nakon toga 17. maja se družimo u Zagrebu u klubu Masters.


Journal DJ Session: NADEZDA
- Mutiny UK, Lorraine Cato, Rhythm Masters – Secrets, Rhythm Masters Bongoloid Dub
- Janeret – Scape Edit
- 808 State – Pacific State 12″ Version
- JNJS, Jay Nortown, Jacobo Saavedra – Neck’s Move
- Ju – Traumer Sunset Mix
- Nebulaee – Troubles
- CHINTIE – Mellifluous
- Sasha Pervukin – Mariya’s Trip – Vocal Mix
- Mihai Popoviciu – The runner
- Czevski – Audio Werner’s Turning Into Air Traffic Remix
Foto: Emilija Stanišić, Zoran Ješić