Čitalački maraton: Megi O’Farel
Čitalački maraton: Megi O’Farel

Čitalački maraton: Megi O’Farel

Savremeni način života obavijen je brzinom. Shodno tome, jedino mesto koje pruža smiraj nalazi se unutar knjiškog mikrouniverzuma. Iako društvene mreže diktiraju popularnost, dok pisci sve češće postaju medijske ličnosti i podilaze željama današnjih čitalaca – postoje pojedinci koji uspešno prkose algoritmu i ostaju verni sopstvenom stilu. Među njima se nalazi i Megi O’Farel, irska književnica koja je zakoračila na književnu scenu pre tačno dvadeset i pet godina. Njen prvenac Kada si otišao razvio je moju ljubav prema pisanoj reči, i to je bila ona nezaboravna ljubav na prvo čitanje. Mnoge njene romane pročitao sam više puta, pritom, uvek otkrivajući neke nove i pronicljive slojeve. O’Farelova nije samo književnica, ona je vešta slikarka ljudske duše – a papir zahvaljujući brojnim, razgranatim i snažnim emocijama postaje svojevrsno umetničko platno satkano od reči.

Rubrika Čitalački maraton vraća prave vrednosti i pomalo zaboravljene autore u fokus. Vreme je da se svi zajedno prisetimo autentičnih romana koje je napisala Megi O’Farel. Bilo da ste ljubitelji porodičnih saga, ljubavnih romana ili potisnutih istorijskih priča – njen književni opus objedinjuje sve navedeno, ali i više od toga!

Čitalački maraton: Megi O’Farel

Kada si otišao

Priča prati Elis Rajks, introvertnu ženu koja stiže kod svoje porodice u Edinburg. Jedna scena na železničkoj stanici izaziva joj nelagodu, te ubrzo odlučuje da se vrati u London. Međutim, usled sveopšte uznemirenosti, Elis doživljava saobraćajnu nesreću i pada u komu. Šta se zapravo dogodilo i da li je glavna junakinja želela da izvrši suicid? Odgovori vijugaju između prošlosti i sadašnjosti, zamagljena sećanja postepeno se otkrivaju, a čitalac prolazi kroz pravi emocionalni rolerkoster. Ovaj roman pokriva brojne teme, dok centralno mesto zauzima nepremostiva tuga usled gubitka voljene osobe. Takođe, u fokusu se nalaze kompleksni porodični odnosi i tajne koje izazivaju razorne posledice. Kada si otišao je više od romana. Iznad svega, to je realan prikaz fragilnosti ljudskih sudbina i potisnutih porodičnih trauma koje generacijski odjekuju.

Hamnet

Megi O’Farel uvek nastoji da iznenadi čitaoce, a ovaj roman predstavlja njen iskorak u oblasti istorijske fikcije. Središte radnje zauzima jedna žena – njeno ime je En (Agnes) Hatavej. Hamnet otvara davno zaboravljenu prošlost i otkriva pojedinosti o Šekspirivom sinu koji umire od kuge. Međutim, slavni pozorišni stvaralac i jedanaestogodišnji dečak samo pokreću radnju, dok Agnes stvara monumentalnu priču o položaju žena, porodici i gubitku.  Šta se dešava kad majka izgubi ono najdragocenije, svoje dete, da li ta bolna rana ikako može da zaceli? Čitaoci i kritičari reagovali su pozitivno na Hamneta, te mnogi smatraju da će postati moderan klasik. Trenutno se snima istoimeni film. Tako da s nestrpljenjem iščekujemo da pogledamo ovu ekranizaciju.

Portret jednog braka

Istančan lirski jezik, bujni opisi i nezaboravna junakinja – sva o’farelovska obeležja prisutna su u romanu Portret jednog braka. Nakon Hamneta i elizabetanskog doba, ova priča putuje u renesansnu Italiju. Od prologa je predočena sudbina glavne junakinje. Alfonso, njen muž dovodi je u udaljenu lovačku kuću. Sledstveno tome, Lukrecija istog trenutka zna da će biti lišena života. Ne postoji izlaz iz ove zamke. S jedne strane, zabačeno mesto okruženo je vodom. S druge strane, nalazi se neprohodna šuma. Lukrecija, korak po korak, biva ukroćena poput tigrice. Eho skorašnje smrti doziva prošlost i stapa je sa sadašnjim trenutkom. Na taj način, Megi O’ Farel stvara celokupno sećanje na Lukrecijino odrastanje i preranu udaju za vojvodu od Ferare. Ovo književno delo spretnim potezima prikazuje portret jednog nesrećnog braka i snažne mlade žene koja bez oklevanja odbija da se pokori muškoj zapovesti.

Učitati još
Zatvori