Journal najave: U pozorištu od 2. do 17. aprila
Journal najave: U pozorištu od 2. do 17. aprila

Journal najave: U pozorištu od
2. do 17. aprila

Šta gledati u pozorištu u aprilu? Journal iz repertoara izdvaja predstave koje možete pogledati od 2. do 17. aprila. Posebno izdvajamo festival Pozorišno proleće u Šapcu. Sada vas samo podsećamo a o predstavama ćemo pisati u sledećem izdanju preporuka. Nije lako naći kartu i budite brze. U toku je i Beogradski festival igre pa podsećamo na neke od savremenih baletskih predstava od kojih je Faun i svetska premijera.

Journal vam pomaže u izboru unutar kulturne ponude. Naglašavamo odlične predstave i izdvajamo važna gostovanja kao i redovan pozorišni repertoar u Beogradu i Novom Sadu kao i u drugim gradovima. Svake nedelje inspirišemo vas na sopstveni izbor koji će ovog puta biti baš težak.

LAŽ

BDP

četvrtak, 6. april u 19:30, velika scena

7, 8, 9. april u 19:30, velika scena

Koliko mi sebe i nama najbliže lažemo? Polazeći od ove premise Nikola Ljuca postavlja tekst Florijana Zelera za koji je adaptaciju i dramatizaciju radila Staša Bajec. Oprobani autorski tim (Vlažnost) otvara proces i za četvoro glumaca zvezda koji u toku procesa od vodvilja dolaze do teške psihološke drame. Rezultat već znamo – prodatih prvih 16 izvođenja. Ipak – nije moguće govoriti o pozorištu, a ne uvrstiti Laž u preporuke u nedelji kada je imala premijeru. Dok ne stignete da pogledate, čitajte naše intervjue sa timom predstave, govorila je Tamara Krcunović.

Scena je realistično bogata, stan srednje klase. Glumci se fizički i emotivno do kraja prepuštaju svojim strahovima, neurozama i igrama. Na trenutke treba da deluje kao mešavina savremenog bulevarskog pozorišta i sitkoma. Međutim, kako tekst sam sebe počne da dekonstruiše i vešto otkriva prave namere likova tako se i sam postupak menja kao nečemu što je duboki psihološki realizam, koji je čak i isuviše stvaran. Rediteljski postupak pojačava idejne potke drame i ogoljava samu suštinu pozorišne (životne) igre.

— Nikola Ljuca, reditelj

Uloge: Miloš Biković, Miodrag Radonjić, Jelisaveta Teodosić, Tamara Krcunović
Laž, foto: Dragana Udovički

ALISA U ZEMLJI STRAHOVA

JDP

četvrtak, 6. april od 18:00 časova, Velika scena

Dramski tekst Alisa u zemlji strahova je inspirisan epizodama iz knjige Alisa u zemlji čuda Luisa Kerola. Kada je bila mala, Alisa je verovala da se još pre doručka može desiti šest nemogućih stvari. Sada je odrasla devojka u tridesetim godinama. Trebalo bi da ima karijeru, porodicu. Trebalo bi da bude ispunjena, stabilna, odrasla. Ono što ima je novi psihoterapeut sa kojim putuje po svojoj glavi.

Kada je bila devojčica, tamo su je čekala čuda, gusenice sa nargilom, karte koje govore, nasmejane mačke, kolači i čaj, histerične ptice. To je bio svet gde je svaki korak bio novo uzbuđenje, svet mogućnosti za beskrajna čuda. Sada je tamo samo zemlja ispunjena sumnjama i strahovima. Ipak, i dalje postoji mogućnost da se desi čudo…

Igraju: Milena Radulović, Nebojša Ljubišić, Sloboda Mićalović, Radovan Vujović, Milan Marić, Jovana Belović, Iva Manojlović, Tamara Šustić, Denis Murić

više o predstavi

ALISA U ZEMLJI STRAHOVA, foto: Nebojša Babić

SNP u Novom Sadu

sreda, 5. april 2023. u 20:00 – Scena: Pera Dobrinović

svetska premijera za Beogradski festival igre

Pomenuli smo da ćemo u inače pozorišne – uvesti preporuke za BFI. Sigurno najznačajniji i najrelevantniji festival savremenog plesa nudi nam program u trajanju dva meseca i dolazak najvećih zvezda u Srbiju. Mislimo da je vredno otići u Novi Sad gde god da se nalazite. Preporuka za Balet iz Torina.

Osnovan od strane Loredane Furno, 1979. godine, Balet Torina je trupa koja je obeležila više od 40 godina aktivnosti u oblasti igre, pozorišnog istraživanja, eksperimentisanja, umetničkih saradnji…

Stanje neizvesnosti između stvarnog i imaginarnog, erotskih fantazija i trezvene stvarnosti, kako ga opisuje Malarme u svojoj poemi „Popodne jednog fauna” inspirisalo je Vaclava Nižinskog da stvori svoju revolucionarnu istoimenu koreografiju. Od tada je delo iznova i iznova umetnički obrađivano.

Fascinacijom koju emituje ova tema, bavio se i italijanski koreograf Mauro de Kandija, istražujući polu-ljudsku, odnosno polu-životinjsku figuru na sceni. U svom komadu, on se oprezno približava tajanstvenoj suštini senzualnog stvorenja koje žudi za stvarnošću da bi pronašlo i oslobodilo njenu dinamičku moć. De Kandiju zanimaju različita telesna stanja i raspoloženja fauna, njegove metamorfoze.

 

Igraju: Lisa Mariani, Flavio Ferruzzi, Nadja Güsewell, Luca Tomasoni

 

više o predstavi

 

FAUN

Reflektor teatar, Dorćol Platz

četvrtak, 13. april 2023. u 20:00

U protekloj nedelji, Reflektor teatar je imao prvu premijeru u ovoj sezoni. Lecture performanse upravnice ovog pozorišta, meta komad o ovisničkoj prirodi izvođačkih umetnosti. O pandemiji, kao pokušaju odvikavanja. O rekovalescenciji, umoru i beznađu. O posvećenosti, ljubavi i strasti. O nasilju i sujeti. O otkazivanjima, iz političkih i svih drugih razloga. O pozivu kao ukusu, o ukusu kao karakteru i karakteru, kao sudbini. O besmislu oponašanja sveta, koji je besmislen.

MRZIM POZORIŠTE je autorski i autobiografski performans Minje Bogavac –  pozorišne autorke i radnice u kulturi Srbije. Autorka performansa, radi u profesionalnom pozorištu od svoje dvadesete godine. Sada ima četrdeset jednu.

Performans kombinuje pozorišnu teoriju, praksu i ličnu ispovest umetnice, nakon dve decenije pozorišnog rada. Performans je duhovit, satiričan, ironičan. U svojoj eksplicitnoj nameri da omalovaži pozorišnu umetnost i njen značaj u društvu, zapravo priča priču o igri – kao smislu života, kao najvažnijoj stvari na svetu.

Igra: Milena Minja Bogavac, Jugoslav Hadžić

više o predstavi

mrzim pozorište, reflektor teatar

Opera Madlenianum

sreda, 12. april 2023. u 20:00, Velika scena

četvrtak, 13. april 2023. u 20:00, Velika scena

 

Uzbudljiva nova postavka slavnog koreografa Hofeša Šehtera predstavlja dva sasvim različita umetnička dela savremenog trenutka. Uz sarkastičan naklon našoj sve većoj ravnodušnosti prema nasilju, „Klovnovi”, originalno kreirani za prvi ansambl čuvenog Holandskog teatra igre iz Haga, a kasnije pretočeni u film za BBC, oslobađaju vrtlog koreografske anarhije, postavljajući pitanje: „Koliko smo daleko spremni da idemo u ime zabave?”

Dirljivo i lepo, kao protivotrov za svu patnju sveta.
The Observer

 

DVOSTRUKO UBISTVO KLOVNOVI ISPRAVKA

U potpunoj suprotnosti, „Ispravka” donosi dirljivu, krhku energiju na scenu. To je komad koji nudi ljudski, sirov i saosećajan trenutak u kome se nasilje, nežnost i nada razotkrivaju kroz autorov bioskopski objektiv. Prikazujući dar neponovljivih igrača, praćen epskim zvukom Šehterove muzičke kompozicije, “Dvostruko ubistvo” istražuje bolne istine i zadire u najdublje emocije.

Moćni savremeni koreograf – kombinacija igrača i rok zvezde, ali sa senzibilitetom filmskog reditelja.
—  The Times

Hofeš Šehter je jedan od najpoznatijih umetnika savremene igre, poseban po komponovanju atmosferskih muzičkih partitura koje upotpunjuju jedinstvenu fizikalnost njegovog pokreta. On je umetnički direktor sopstvene kompanije sa sedištem u Londonu.

On ima redak talenat za kanalisanje sirove igračke energije u obrasce svetlucave, ritmičke zamršenosti: čvornovata, kvrgava gracioznost njegovog prepoznatljivog stila je isključivo njegova.
—  The Guardian

Igraju: Hofesh Shechter Company

više o predstavi

Bitef Teatar

PREMIJERA petak, 7. april 2023. u 20:00, Velika scena

REPRIZA subota, 8. april. 2023. u 20:00, Velika scena

Neskriveno nostalgična nova režija Kokana Mladenovića. Životi realnih Tita i Jovanke Broz sa Ričardom Bartonom i Elizabet Tejlor. Ovaj susret dogodio se na ostrvu Brijuni sedamdesetih godina prošlog veka. Podaci o samom susretu i zajedničkom vremenu koje su bračni parovi proveli zajedno, dostupni su kroz vrlo šture pisane i video tragove jugoslovenskih medija, biografske spise o životima četiri istorijske ličnosti, te u vidu kratkih crtica iz dnevnika Ričarda Bartona. Svi ovi materijali poslužiće kao inspiracija i građa za buduću predstavu.

Snimanje filma Sutjeska bilo je osnovni povod ovog susreta i to je ono što o samom susretu istorijski pouzdano znamo. Sve ostalo plod je naše mašte. Upravo, domaštavanje i istraživanje mogućih događaja i odnosa između ove četiri istaknute ličnosti prilikom jednog istorijskog susreta tema je predstave.

Igraju: Milan Marić, Branislav Trifunović, Tihana Lazović, Sanja Marković

više o predstavi

 

BILO JEDNOM NA BRIJUNIMA

Photo: JDP, Bitef teatar, BDP, SNP, BFI, Instagram, Youtube

Učitati još
Zatvori