Fashion in frames: Kad je André Courrèges oblačio Romy Schneider i Jane Birkin za sunčanje kraj bazena
Fashion in frames: Kad je André Courrèges oblačio Romy Schneider i Jane Birkin za sunčanje kraj bazena

Fashion in frames: Kad je André Courrèges oblačio Romy Schneider i Jane Birkin za sunčanje kraj bazena

Godina je 1969, mesec februar. U bioskopima počinje da se daje novo ostvarenje Bazen (fr. La Piscine). Alain Delon i Romy Schneider, pet godina nakon razvoda, a 11 nakon upoznavanja na setu filma Christine, ponovo su u strastvenom zagrljaju na velikom platnu. U isto vreme, pesma Je t’aime… moi non plus tih dana počinje da svira na radiju, pa se lik i glas Jane Birkin prolama pariskim ulicama na svakom koraku.

Modni entuzijasti pak, pamtiće ovaj trenutak iz drugih razloga. André Courrèges bio je kostimograf na ovom filmu, a njegove kreacije kroz kadrove su ponele upravo Romy i Jane.

Penelope vs Marinne

Kostimografska rešenja koja je André Courrèges ponudio za likove Jane i Romy nastala su tako da oslikaju odnos dve junakinje i ménage à trois koji se odvija kraj bazena u toplo leto na jugu Francuske. Tako Jane Birkin vidimo u prepoznatljivim krojevima 60-ih, za tadašanja shvatanja, provokativnim odevnim kombinacijama. Pletena haljina i beli kupaći kostim u kojem vidimo Penelope, lik Birkinove, smela su umotvorina francuskog dizajnera. Sa druge strane, kako bi opremio garderober Marianne, koju tumači Romy Schneider, francuski dizajner drži se tradicionalne siluetu, zatvorenije forme i prepoznatljive A linije haljina.

Welcome to the space-age

André Courrèges tih dana pionirski je diktirao, uz Paca Rabanna, ono što će kasnije dobiti epitet space age modnog duha. Nakon 11 godina tokom kojih je učio zanat kod Cristobala Balenciage, Franuz je osnovao sopstveni brend 1961. (koji i danas uspešno posluje) i tako se pridružio pariskoj sceni.

U trenutku kada dizajnira odela za likove filma La Piscine, André Courrèges bio je poznato – iako ne preterano voljeno ime. Jedinstvenim stilom koji je tada propagirao nastojao je da oslobodi žensku modu uštogljenih krojeva prethodne decenije, no pariski modni krugovi u tim trenucima nisu bili dovoljno otvoreni za njegove ideje.

Foto: IMDb / Profimedia

Učitati još
Zatvori