Zašto svi pričaju o Balenciaga towel suknji kad smo je već videli?
Zašto svi pričaju o Balenciaga towel suknji kad smo je već videli?

Zašto svi pričaju o Balenciaga towel
suknji kad smo je već videli?

Trenutak istine – Balenciaga je pustila u prodaju upitan towel skirt model i vrtoglava cena izazvala je polemiku među modnim laicima koji promišljaju nezasitu industriju oslanjajući se na pojmove poput praktičnosti i nosivosti zaboravljajući da je moda oduvek bila mnogo više od pukog vizuelnog izraza sopstvenih preferencija. Čak i da im dozvolimo da zažmure na beskompromisnu vizuju modnih dizajnera koji od vajdaka svojim kreacijama kritikuju savremeno društvo i šalju sublimirane poruke kozumerizmu, ono što, pak, ne smemo da dopustimo jeste da svojevrsna amnezija modnih laika formira javno mnjenje i na stub srama stavi zlikovce za koje smatraju da su nedužnim potrošačima nametnuli još jedan groteskan trend. Da li se bilo ko seća gde smo prvobitno detektovali towel skirt model?

Čas ne tako davne istorije

Reklo bi se su gotovo svi medijski radnici i njihovi pobornici brže-bolje pohitali da daju svoj sud o towel skirt modelu koji je nevaljala Balenciaga nametnula (svojim) potrošačima. Zar im nije bilo dovoljno skandala? Tek što su se oporavili od jednog, (ne)promišljeni Demna ponovo je izazvao lavinu nepromišljenih kritika. Podsećamo da je Prada svoju peškir-suknju predstavila još u 2020. kojoj je (čak i) Vogue podario veliki broj komplimenata poredeći viziju Miuccie Prade sa fotografijama Bonnie Berman koja na sebi ne nosi ništa drugo osim Azzedine Alaïa bademantila i peškira. Fotografija se, očekivano, nalazila u izdanju magazina Vogue iz maja 1984. Možda zato što je Pradin model nosio loafersice i plavi džemper kratkih rukava prepoznatljive siluete italijanske etikete. Iste (2020.) godine, Ludovic de Saint Sernin je predstavio svoju (mušku?) verziju peškira-suknje. Versace se ohrabrio nešto kasnije kada je u kolaboraciji sa Dua Lipom lansirao mini towel skirt model – takođe vrtoglave cene.

towel skirt

O plasiranju i marketinškim strategijama

Kako funkcija medija nije zasnovana na podilaženju čitalačkom telu već istinitom i pravovremenom informisanju, tako ni uloga modnih dizajnera svakako ne sme da bude podređena željama javnosti. Kanye i Demna su banalizovali celu jednu industriju, kao i njen odnos prema konzumentima zasnovanom na principu sigurnih poteza i (ne)kreativnog dizajniranja, a marketinškim trikovima dobili na popularnosti. Kožna kesa za smeće, ceger za pijacu ili pak peškir-suknja nisu kreirani sa ciljem praktičnog učinka već slobode izražavanja. Mugler je dizajnirao haljine-motore, a Demna peškir-suknje i to je na kraju dana suština istinske nadrealističke ideologije.

Foto: Instagram (@balenciaga, @demnagram), Balenciaga, IMAX

Učitati još
Zatvori