

Luksuzni modni brendovi decenijama grade mit o savršenstvu – besprekoran kroj, kvalitetna izrada i trajnost se podrazumevaju. Kada platite jaknu nekoliko hiljada eura ono što očekujete je da će vas pratiti kroz sezone, a ne da će završiti kod krojačice posle prvog izlaska. Međutim, poslednji viralni slučaj na TikToku otvara neprijatno pitanje – da li su prestiž i cena dovoljni da opravdaju kvalitet? Ili ipak ne?
TikToker i model Wisdom Kaye nedavno je, sa svojih 13.8 miliona pratilaca, podelio svoje iskustvo sa Miu Miu komadima koje je kupio, i ono nije nimalo glamurozno. Nakon kupovine, isti dan, na jednom duksu nije radio rajsflešlus, dok je na teksas jakni, pevi prvom otkopčavanju – puklo dugme. Brend mu je, kao primer dobrog customer service momenta, odmah poslao zamenu, ali, pogađajte šta se desilo? Na novoj jakni, čiji je unboxing snimao, desilo se isto – dugme je puklo pri prvom raskopčavanju. Dakle – noćna mora za svaki PR tim – u real tajmu.
Miu miu na potrošačkom testu – luksuz ili samo ime sa klimavim dugmetom?
Ova, za brend neprijatna epizoda, izazvala je lavinu komentara na mrežama – da li su luksuzne kuće danas više fokusirane na social media marketing i plaćanje high profile brend ambasadora nego na realnu izdržljivost svojih proizvoda? Miu Miu, deo Prada grupacije, poslednjih godina postao je sinonim za IT komad – od micro mini suknji, do sport chic jakni i viralnih baletanki. Ali, kada proizvod ne izdrži ni osnovnu potrošačku probu, sasvim je logično da postavimo pitanje – šta zaista plaćamo?
Danas, u eri društvenih mreža i brzog prenosa informacija, svaka nesavršenost postaje viralna. A kupci, čak i oni koji mogu da izdvoje petocifrene sume za trendi komade, sve češće postaju – potrošački svesni.
@wisdm8 Not everything I got but dam that’s so sad
♬ original sound - Wisdom Kaye
MiuMiugate / Epilog koji nam je dao Wisdom Kaye
Ovaj momak, poreklom iz Nigerije, miljenik je interneta, a Vogue ga je proglasio najbolje obučenim TikTokerom. On se javio nakon celokupne drame i objasnio da mu namera nije bila da blati brend koji voli, niti da sebi obezbedi dodatnu viralnost, već da digne svest o tome gde se modna industrija trenutno nalazi. Iako je customer service odradio sve po PSu, i nakon drugog incidenta sa dugmetom mu refundirao celokupan iznos, pitanje je – da li bi ovo bio slučaj i sa nekim ko nema skoro 14 miliona folovera?
Takođe, naglasio je da je vrlo svestan da neki kupci mesecima i godinama štede za ovakve komade, i da to, apsolutno, nije fer. Rukovodstvo brenda se, na ovu temu, još nije oglasilo, ali sigurni smo da im ova MiuMiugate afera nije prijala. Da li će poraditi na kvalitetu? Nadamo se.
@wisdm8 Miu Miu quality test
♬ original sound - Wisdom Kaye