Supreme is not dead, ali…
Supreme is not dead, ali…

Supreme is not dead, ali…

Supreme is not dead, ali… imao je prilično lošu godinu, a samim tim i gubitak od 38,4 miliona dolara. Pre samo nekoliko nedelja izneli smo teoriju o navodnom izumiranju izvornog hypebeast brenda na čijim temeljima se praktično izgradila cela jedna modna supkultura. Naime, postavljena teza kretala se u smeru predavanja štafete koju je Supreme sebično čuvao za sebe dugi niz godina londonskom streetwear brendu Corteiz, a razlog tome leži u suprotstavljenim marketinškim igricama. Supreme, pa i Palace, postali su najpoželjniji brendovi u igri u trenutku kada se za njihove nove dropove čekalo zaista dugo, te su na temeljima što veće posrednosti gradili svoj identitet, dok sa druge strane Corteiz stvara hajp u realnom vremenu. Bez klasičnih lookbook-ova i „na ulici“.

Ipak, tačka susreta oba brenda bila je „prestižnost“, odnosno lansiranje kolekcija koje su uključuju limitiran broj komada, te je samim tim pristupačnost istim ograničena i dostupnost u radnjama gotovo nezamisliva. Fast forward to today, čak i neke od najatraktivnijih kolaboracija, poput North Face x Supreme, mogu da se nađu i nedeljama kasnije u prodavnicama.

Šta se dogodilo 2020. godine?

Podsećamo, brend je 2020. godine kupila kompanija VF Corporation, matična kuća Vansa i Timberlanda. U tom trenutku činilo se kao da je „spajanje“ bila dobra odluka i da je dogovor donosio korist u jednom i drugom učesniku – kompanija bi doprinela svojom operativnom podrškom i znanjem o tržištu, dok bi Supreme mogao da „otkrije tajnu“ kako potrošači gube razum zbog proizvoda ograničenog izdanja. Ipak, ispostavilo se da bi partnerstvo ipak moglo da bude da bude pogubno za ultimativni streetwear brend. Kako je i sam Wall Street Journal izneo detaljan članak u kojem sugeriše da su upravo novi vlasnici doprileni smanjenoj ekskluzivnosti na kojoj je izgrađen hajp oko brenda, s obzirom da Supreme sada nudi značajno više komada duskeva, majica i ostalih komada. Od trenutka akvizicije, takođe je otvoreno i više prodavnica, što nije bila praksa ranije.

Foto: Instagaram

Učitati još
Zatvori