

Nedelja mode u Parizu proleće/leto 2026: Chloé je vibrantan, Givenchy snažan i bez dominacije odela, a Alaïa potpisuje odeću „koja plače”
Nedelja mode u Parizu postala je najznačajnija. Dizajneri sa svih krajeva sveta se trude da u sklopu agende grada sunca prezentuju svoju novu kolekciju. Nedelje mode u Londonu i u Njujorku, nažalost, polako ali sigurno gube svog višedecenijski šarm, dok Pariz nesebično prihvata svu slavu. Ovu glamuroznu nedelju završavamo sa debijem Blazyja u CHANELU, a započeli smo je sa Vaccarellom i Saint Laurentom. Većini debitantskih kolekcija koje čine sezonu za proleće/leto 2026 svedočimo upravo kod Francuza, a standardna agenda je i dalje najdominantnija. Saint Laurent, Maison Margiela, Givenchy, Magda Butrym, Victoria Beckham, Chloé i mnogi drugi predstavili su svoje kolekcije, a ovo su naše impresije istih.

Saint Laurent
Anthony Vaccarello razume ko je Saint Laurent žena, i vrlo dobro zna da svi želimo da budemo ona. Svakom kolekcijom piše modnu poeziju i diktira trendove na svetskoj modnoj sceni. Bella Hadid hoda pistom samo za njega, Anok Yai je za potrebe prošlosezonske revije obrijala glavu, a Madonna se nonšalantno pojavila. Sve modne devojke, uključujući Hailey Bieber, Charli XCX i mnoge druge, su u Vaccarellovom timu – sa razlogom. Njegove žene su odvažne, seksi, direktne, senzualne, uspešne – neukrotive. Proleće/leto 2026 donosi Parižanku koja u najchic izdanju odlazi u svoju kancelariju koja gleda na Ajfelovu kulu, baš kao i sama revijska pista. Ona nosi baggy belu košulju sa ogromnom mašnom koja je vanvremenski klasik i privlači poglede, crnu kožnu suknju do kolena i snažne aksesoare. U slučaju kiše, tu su šuškavi mantili na kopčanje široke kolor palete i glomazne minđuše koje popravljaju dan. Haljine pune volumena su takođe bile šarene, a naočare za sunce igrale su jednu od ključnih uloga.




Maison Margiela
Glenn Martens predstavio je svoju debi kolekciju za Margielu tokom couture kalendara, no sada je vreme za ready-to-wear. Od samog početka znali smo da je Margiela u sigurnim rukama kada je Glenn u pitanju, te nas je couture kolekcija raspametila. Ništa drugačije nije ni sa ready-to-wear-om. Dizajner nas je vratio na jednu od najikoničnijih revija kuće, kada je Martin 1989. godine predstavio kolekciju na dečijem igralištu. Glenn je, umesto igrališta, odabrao dečiji orkestar koji je svirao tokom revije. Veliku pažnju privukao je i Margielin logo koji se nalazio na usnama modela. Kolor paleta je bila neutralna, oslanjajući se primarno na crnu, dominirala je koža, a uvideli smo i komade od satena. Glenn savršeno sledi Margieline kodove, te je apsolutno svaka odevna kombinacija bila u skladu sa postulatima brenda. Mantili i kompletan tailoring bili su on point, a teksas je pojavio u sklopu nekoliko odevnih komada.




Givenchy
Svojom drugom kolekcijom za Givenchy Sarah Burton poigrala se filozofijom ženskog power dressing-a. Bez preširokih naramenica i fokusa na odela, Burton je predstavila istinski moćnu i ženstvenu damu, koju odeća ne opterećuje ili remeti, već naglašava. Britanka je ovo postigla uz fantastične mantile, elegantne pak senzualne haljine i smele siluete. Izbor materijala pao je na različite varijacije tila, mrežice i kože. Givenchy žene su samouverene i osećaju se odlično u svojoj koži. Vittoria Ceretti ponela je bodi ukrašen lancima, koji nas je podsetio na ikonični top iz debi kolekcije koji je ponela i Jenna Ortega.




Alaïa
Tempo današnjeg života je brz, pa tako i moda postaje sve brža. Koliko često zapravo pogledate modnu reviju bez ikakve distrakcije? Tako da osetite odeću koja je ispred vaših malih ekrana i zamislite šta donosi? Kada vas je revija poslednji put rasplakala? Odeću koja plače servirao je Mulier za proleće/leto 2026. Samu pozornicu činio je ekran koji je sve vreme projektovao lica manekenki koje su preko njega hodale. Sam performans i odeća koja je prezentovana, podstakli su članove prvog reda da na trenutak isključe telefone i istinski požele da osete kolekciju kojoj svedoče. Inspiracija za same odevne komade i aksesoare pratila je arhivu i DNK kuće, kao i Mulierovu fascinaciju siluetama iz 17. i 18. veka. Najveću pažnju privukle su haljine i torbe, te ne sumnjamo da ćemo neke od prezentovanih kreacija ubrzo videti i na crvenim tepisima.




Chloé
Chemena Kamali je u sezoni za proleće/leto 2026 predstavila nešto potpuno neočekivano i drugačije. Od romantičnog boho stila koji se fokusirao na nijanse bež, svetloroze i bele, ovoga puta uvideli smo nešto tamniju kolor paletu i vibrantan cvetni print. Chloé je naravno ostao Chloé – ženstven i romantičan, ali sada na malo vibrantniji način. Kožne jakne u tamnobraon tonovima, dominacija zelene, satenski odevni komadi i vibrantni cvetovi uzeli su primat. Ono što nam je posebno privuklo pažnju bio je roze karmin, koji nismo dugo videli na pisti. Chloé je ovoga puta bio snažniji, a posebnu pažnju privukli su i aksesoari.




Victoria Beckham
Elegantne siluete i vanvremensku klasiku možete svake sezone naći uz potpis Victorije Beckham. Ovoga puta, dizajnerka se fokusirala na pantalone plitkog struka, perjane detalje kada su haljine i topovi u pitanju, ali i malo više kolora. Naš izbor za svaki dan definitivno bi bile upečatljive jakne sa visokom kragnom koje dolaze u vibrantnoj plavoj boji, ali i nešto neutralnijoj bež. Beckham je svake sezone chic i sa odevnim komadima koje potpisuje nema greške.



Magda Butrym
Slavic chic nastavlja da biva ključna inspiracija poljske dizajnerke Magde Butrym. Ovoga puta, njen obožavani motiv ruže koji vidimo na mnogim odevnim komadima, sada je bio završni detalj kroz velike šešire. Milje je uzelo mesto u kolekciji, što nas nimalo ne čudi jer čini DNK brenda, a nešto duže haljine od najlona bile su novina. Beauty trend koji nam je privukao pažnju su messy kose manekenki koje su ublažile glamurozne haljine.



Foto: Launchmetrics/Spotlight