

Da li Miley Cyrus išta donosi Maison Margieli – s obzirom na to da je prva poznata ličnost koja je lice brenda?
Pripremajući se za ozbiljan shift koji nas očekuje u modnoj industriji, imajući u vidu sve debi kolekcije kreativnih direktora brojnih etiketa koje će uzeti mesto tokom septembra, ovaj definitivno nismo očekivali. Poznata pevačica Miley Cyrus je zvezda nove Autumn-Winter 2025 kampanje modnog brenda Maison Margiela. Ovaj izbor mnogima može delovati ikonično, ali je daleko od toga.
Iako je Miley voljena holivudska zvezda koja koketira sa modnim brendovima, Margiela poseduje dugačku istoriju koja se ne bazira na mainstream uspehu, koji neretko kao svoju marketinšku strategiju selektuje poznate zvezde, već svoje tehnike stavlja na prvo mesto. Margiela nikada nije bio brend za velike mase, a to ni ne treba da postane, te u nastavku otkrivamo šta ova inovativna saradnja predstavlja za brend.
Miley Cyrus je prva poznata ličnost koja je zvezda Maison Margiela kampanje
Od samih početaka, 1988. godine kada je brend osnovan, Margiela poseduje jasnu misiju i viziju. Brend nikada nije bio zamišljen kao luksuz za svakoga poput Guccija, Louis Vuittona ili Prade. Margiela je oduvek imala svoju niche publiku, koja je pored krojeva brenda bila opsednuta inspiracijom i tehnikom. Brend nikada nije bio glasan, prezentujući svoje odevne komade na bilbordima svetskih metropola i svemu slično, već je na sebi svojstven način u tišini gradio veoma lojalnu publiku. Fanovi Margiele zaljubljeni su u svaki šav koji ova modna kuća servira. Za njih je Margiela više od modne kuće – ona je Martinovo nasleđe, vizija i autentičnost. U vreme kada je nastala, Margiela je bila potpuno osveženje na modnoj sceni, koje nije hrlilo za publikom, već se ona sama pronalazila. Baš zato, ovaj potez može značiti samo jedno – manjak profita koji će se podići uz lice Miley Cyrus. Ali, da li će ovo u Margieli zapravo biti slučaj?
Da li smo ovo želeli?
Marketing koji funkcioniše u sklopu ostalih modnih kuća, možda i nije najbolji put za Margielu. Publika koja decenijama prati brend, ovu kampanju gledaće sa visine. Ne zato što je ona loše fotografisana ili odrađena, već zato što ovaj marketinški princip nije deo postulata na kojima je vizija kuće kreirana. Potraga za novom ciljnom grupom koja će kupiti odevne komade zbog osobe koja ih nosi u kampanji, je sve samo ne Margielin dosadašnji kod poslovanja. U ovom slučaju, Margielina publika bi se podelila na dve ključne celine, a ona je oduvek bila zajedništvo koje okuplja ljubitelje mode kao takve, van glasnih poznatih ličnosti i velikog apetita za profitima.
Hvala, ali preskačemo
Fotografisana od strane Paola Roversija, Miley Cyrus je zaista izgledala kao uobičajena manekenka Margiela kampanje. Njene crte lica nisu dobile značajan vizibilitet, već je fokus bio na odevnim komadima koje nosi i samoj fotografiji. Strateški napravljena tako da fanovima brenda izgleda neprimetno, a onima koji će doneti profite bez znanja o modnoj kući veoma upečatljivo, kampanja se našla u sivoj zoni.
Iako je Miley Cyrus holivudska ikona čiji modni izraz favorizujemo, radije bismo je videli u još jednoj Gucci Flora kampanji, nego pod svetlima Maison Margiele.
Foto: Maison Margiela / Instagram / @maisonmargiela, @mileycyrus /