Margiela predstavlja priveske inspirisane legendarnim pozivnicama za revije
Margiela predstavlja priveske inspirisane legendarnim pozivnicama za revije

Margiela predstavlja priveske inspirisane
legendarnim pozivnicama za revije

Babe, wake up. Margiela just dropped new bag charms. Belgijska kuća sa sedištem u Parizu je lansirala dva nova priveska koja funkcionišu kao fragmenti arhive brenda – detalji koji zadržavaju istorijski i konceptualni kod, ali u formi aksesoara za svakodnevnu upotrebu. Prvi je jasna replika pozivnice za reviju jesen/zima 2006 dok drugi predstavlja interpretaciju pozivnice sa kesicoma čaja iz 2008.

Transformacije arhive

Pozivnica iz 2006. godine u obliku kreditne kartice bila je više od puka formalnosti. Reflektovala je diskurs o ekskluzivnosti i pripadnosti unutar modnog sveta. Martin Margiela se tada poigravao sa idejom da modna prezentacija može biti i komentar na savremenu definicu luksuza – pozivnica je vizuelno sugerisala članstvo u selektivnom krugu, ali njen minimalistički dizajn i format objekta upućivali su na ironiju. Novi bag charm koji replicira ovu pozivnicu prenosi taj koncept u fizički oblik koji može da se nosi i izvan revijske scene, transformišući simbol ekskluzivnosti u predmet svakodnevnog iskustva.

S druge strane, privezak inspirisan pozivnicom iz 2008. istražuje sličnu granicu između banalnog i konceptualnog. Pozivnica u formi kesice čaja tada je sugerisala ritual – intimni trenutak interakcije sa modom gde svaki gledalac postaje deo performansa. Transformacija te pozivnice u mini-aksesoar za torbu prenosi ideju rituala u fizički, svakodnevni kontekst – predmet zadržava značenje, ali postaje dostupan i upotrebljiv. Kuća Maison Margiela na taj način ostaje verna sopstvenoj ideologiji. Svaki aksesoar nosi značenje, svaka manifestacija prenosi ideju.

Ovi privesci zajedno funkcionišu kao mali narativi brenda. Kreditna kartica govori o statusu, pristupu i ironiji prema luksuzu, dok kesica čaja redefiniše pojmove kao što su običaj i intima. Njihova vrednost nije u estetskom efektu ili logo-prisutnosti, već u sposobnosti da komuniciraju premisu da je arhivu artefakt koji nosi filozofsku težinu. Margielini novi privesci su vizuelni memoari brenda – instrumenti za mapiranje ideja koje su definisale delovanje brenda kroz decenije. Miniaturizacija pozivnica pokazuje kako moda može biti simultano dokument, komentar i predmet komercijalizacije u svrhu osećaja pripadnosti. Jer, ko ne želi da poseduje barem mali deo modne istorije?

Učitati još
Zatvori