

Babe, wake up. Margiela just dropped new bag charms. Belgijska kuća sa sedištem u Parizu je lansirala dva nova priveska koja funkcionišu kao fragmenti arhive brenda – detalji koji zadržavaju istorijski i konceptualni kod, ali u formi aksesoara za svakodnevnu upotrebu. Prvi je jasna replika pozivnice za reviju jesen/zima 2006 dok drugi predstavlja interpretaciju pozivnice sa kesicoma čaja iz 2008.


Transformacije arhive
Pozivnica iz 2006. godine u obliku kreditne kartice bila je više od puka formalnosti. Reflektovala je diskurs o ekskluzivnosti i pripadnosti unutar modnog sveta. Martin Margiela se tada poigravao sa idejom da modna prezentacija može biti i komentar na savremenu definicu luksuza – pozivnica je vizuelno sugerisala članstvo u selektivnom krugu, ali njen minimalistički dizajn i format objekta upućivali su na ironiju. Novi bag charm koji replicira ovu pozivnicu prenosi taj koncept u fizički oblik koji može da se nosi i izvan revijske scene, transformišući simbol ekskluzivnosti u predmet svakodnevnog iskustva.
S druge strane, privezak inspirisan pozivnicom iz 2008. istražuje sličnu granicu između banalnog i konceptualnog. Pozivnica u formi kesice čaja tada je sugerisala ritual – intimni trenutak interakcije sa modom gde svaki gledalac postaje deo performansa. Transformacija te pozivnice u mini-aksesoar za torbu prenosi ideju rituala u fizički, svakodnevni kontekst – predmet zadržava značenje, ali postaje dostupan i upotrebljiv. Kuća Maison Margiela na taj način ostaje verna sopstvenoj ideologiji. Svaki aksesoar nosi značenje, svaka manifestacija prenosi ideju.
Ovi privesci zajedno funkcionišu kao mali narativi brenda. Kreditna kartica govori o statusu, pristupu i ironiji prema luksuzu, dok kesica čaja redefiniše pojmove kao što su običaj i intima. Njihova vrednost nije u estetskom efektu ili logo-prisutnosti, već u sposobnosti da komuniciraju premisu da je arhivu artefakt koji nosi filozofsku težinu. Margielini novi privesci su vizuelni memoari brenda – instrumenti za mapiranje ideja koje su definisale delovanje brenda kroz decenije. Miniaturizacija pozivnica pokazuje kako moda može biti simultano dokument, komentar i predmet komercijalizacije u svrhu osećaja pripadnosti. Jer, ko ne želi da poseduje barem mali deo modne istorije?
Foto: Maison Margiela






