Evo zašto je nova Jacquemus torba posebna
Evo zašto je nova Jacquemus torba posebna

Evo zašto je nova Jacquemus torba posebna

Moda je retko kada pitanje oblika. Ona je ogledalo načina na koji mislimo o sebi, o telu, o prolaznosti. U tom smislu, ona ne odražava samo duh vremena, već i njegove tišine – ono što je ostalo neizrečeno. Simon Porte Jacquemus uvek je stvarao na toj granici između intimnog i javnog, a torbom The Valérie taj odnos je doveo do svoje najosobnije tačke. Nazvana po njegovoj majci, torba nije sentimentalni gest, već misaoni čin – aksesoar koji pretvara lični gubitak u jezik dizajna.

Simon Porte Jacquemus nikada nije skrivao da njegova moda počiva na ličnoj istoriji. Majka, Valérie, preminula je kada je imao osamnaest godina, ali ostala je prisutna kao konstanta u njegovom radu. U tonovima južne Francuske, u jednostavnosti krojeva, u blagosti koja prati njegove forme. Torba koja nosi njeno ime nije omaž u klasičnom smislu, ona funkcioniše kao posrednik između prošlog i sadašnjeg, dokaz da dizajn može govoriti bez buke, ali sa težinom. Jacquemus ne pokušava da rekonstruiše sećanje, prenesi ga u materijalnost.

Dizajn bez dramatizacije

Torba je izrađena u neutralnim tonovima i svedenim proporcijama. Nema vidljive teatralnosti, nema potrebe da privlači pažnju. Njen oblik, blago presavijen, sugeriše pokret, ali i zadršku – kao da se forma sama suzdržava od viška. U tom minimalizmu leži njena snaga. Jacquemus odavno ne traži prepoznatljivost u ekstravaganciji, već u tačnosti. Model The Valérie je jasan u izrazu, smiren u izraru. Magnetna kopča, diskretan reljef logotipa i meke ivice čine je predmetom koji funkcioniše istovremeno i kao modni dodatak i kao svedočanstvo o unutrašnjem ritmu.

Jacquemus se oduvek nalazi u kategoriji retkih dizajnera koji uspevaju da u okviru luksuznog sistema zadrže lični ton. Njegova estetika je jednostavna, ali nikada isprazna. Uvek postoji višak značenja koji izmiče komercijalnoj logici. Model The Valérie je upravo to – prestiž bez demonstracije, intima pretočena u proizvod. U vremenu kada većina brendova meri uspeh brojem prikaza, ova francuska kuća gradi svoj identitet na emotivnoj autentičnosti.

Foto: Jacquemus

Učitati još
Zatvori