Hypebeast recap: Ko je zamenio Supreme i zašto nam VLONE šalje pomešane signale
Hypebeast recap: Ko je zamenio Supreme i zašto nam VLONE šalje pomešane signale

Hypebeast recap: Ko je zamenio Supreme i zašto nam VLONE šalje pomešane signale

Rađanje hypebeast supkulture datira negde iz perioda kada se streetwear dovoljno odomaćio, a reperi postali referentna tačka stilske inspiracije. A šta su tada nosili? Uske pocepane farmerke i bele majice sa uokvirenim crvenim natpisom Supreme. I kako zakoni ekonomije nalažu – velika potražnja i znatno manje zalihe određenog komada dovode do formiranja vrtoglavih cena (neluksuznih) proizvoda kao što je „basic white shirt“ nalik onoj koju nosi Homer Simpson. Shodno tome, nezvanična definicija pojma hypebeast entuzijaste jeste – osoba koja je zanesena kupovinom neosnovano skupe odeće i obuće, a ujedno je i pripadnik streetstyle modne ideologije. Ipak, deceniju kasnije, sasvim prirodnim tokom unutar nezasite tekstilne industrije, Supreme biva penzionisan, a neprirodno dugačke redove, gotovo masovne, umesto dropovi njujorškog brenda sada stvaraju kolekcije britanskog streetwear predvodnika – Corteiz. Sledi hypebeast recap.

Supreme nije mrtav, ali…

Nije zaista mrtav, mrtav. Ali, ono što se dogodilo sa skejterskim brendom koji predstavlja svojevrsni kulturološki fenomen jedne generacije, jeste to da je jednostavno izgubio svoj „coolness“ i nekadašnji hajp oko istog je značajno opao u poređenju sa novim konkuretskim kućama kao što je gorepomenuti londonski brend. Zašto smo procenili da je baš Corteiz zamenio Supreme, a ne najbliži kolega Palace? Odgovor nam stoji pred nosom. Ili u našem slučaju – ekranom. Posmatrajući snimke iz Njujorka u vreme lansiranja Nike x Corteiz Air Max 95 modela patika shvatili smo da se sve otelo kontroli i da trenutno ne postoji nijedan drugi streetwear brend (eventualno Yeezy?) koji bi mogao na jednom mestu da okupi hiljade ljudi koji žele da dođu do svog para makserica.

U čemu je fora – pitate se

Modna industrija i njeni poklonici neprestano tragaju za novim marketinškim mehanizmima, a osnivač brenda Corteiz, Clint419, pronašao je odgovarajući alternativan pristup uličnom stilu. Supreme i Palace postali su najpoželjniji brendovi u igri, jer se za njihove nove dropove čekalo dugo, te su na temeljima što veće posrednosti gradili svoj identitet. Sa druge strane, Corteiz stvara hajp u realnom vremenu. Bez klasičnih lookbook-ova i „na ulici“.

Zrno po zrno kažu pogača, i tako dalje

I kakve sada veze ima VLONE?

VLONE je od svog nastanka bio ideološki blizak „manje dostupnim brendovima“ u koje spadaju Supreme i Palace, a ponajviše Anti Social Social Club, i do njihovih proizvoda je bilo teško doći čak i najupornijim fanovima. Majice i dukseve sa prepoznatljivim V na leđima nosili su Asap Rocky, French Montana, pa čak i Virgil, a postojala je i Off-White x VLONE kolaboracija.

Fast forward to today, kontroverzna istorija i još kontroverzniji osnivač Asap Bari, praktično su predali brend u ruke novih enigmatičnih vlasnika koji nastoje da postignu ono što se naziva mainstream uspehom. Ponovno lansiranje i nova kolekcija „Brick by Brick“ izazvala je pomešana osećanja poklonika ovog streetwear brenda.

Poljuljana estetika i nove marketinške igrice – zašto VLONE kasni na žurku i da li će strategijom „zrno po zrno, kamen po kamen…“ moći da izgrade novi identitet i približe se popularnoj deci – u ovom slučaju Corteiz-u?

Učitati još
Zatvori