Journal.rs

Grace Wales Bonner nova kreativna direktorka muške linije Hermèsa

Vesti su stigle iznenada — Hermès je objavio da Grace Wales Bonner preuzima poziciju kreativne direktorke muške ready-to-wear linije, samo nekoliko dana nakon što je Véronique Nichanian najavila odlazak posle gotovo četiri decenije na čelu te kuće. Brzina ove odluke, u kontekstu inače oprezne i sporo-pokretne strukture Hermèsa, govori mnogo. Reklo bi se da francuski gigant nije želeo tranziciju, već trenutni zaokret.

Brza i strateška odluka koja menja ton luksuza?

Za mnoge u industriji, ovaj potez deluje kao simbolički trenutak. Susret stabilnosti i nove kulture luksuza. Grace Wales Bonner koja je uveliko izgradila sopstveni brend zasnovan na spoju britanskog kroja i afroatlantske duhovnosti, potencijalno će doneti u Hermès nešto što kuća decenijama nije imala – izraženu idejnu dubinu i savremenu osetljivost prema kulturnom kontekstu.

Hermès je poznat po perfekcionizmu i tihoj konzistentnosti i do sada je odolevao brzim promenama. I upravo zato je izbor Grace Wales Bonner toliko upečatljiv, on označava pomeranje paradigme, ali ne i gubitak identiteta. Pierre-Alexis Dumas, umetnički direktor kuće, u saopštenju je naveo da je njena sposobnost da poveže nasleđe, duhovnost i savremeni izraz ono što savršeno odražava duh Hermèsa.

Grace je davne 2016. osvojila LVMH nagradu i od samog početka gradi karijeru na spoju kulture i zanatstva. Njene kolekcije su promišljene kao eseji o pripadnosti i transformaciji, o povezanosti muževnosti, elegancije i identiteta. U Hermèsu će, po svemu sudeći, imati prostor da tu misao razvije unutar strogo definisanog, ali suptilno elastičnog sistema luksuza. Prva kolekcija biće predstavljena u januaru 2027, što ostavlja dve godine za postepenu integraciju u atelje i razradu vizuelnog jezika koji će naslediti Nichanianinu estetiku.

Nije reč o kozmetičkoj promeni, već o strateškoj redefiniciji: u trenutku kada mnogi luksuzni brendovi traže relevantnost, Hermès je izabrao dizajnerku koja razume vreme — ali ga ne imitira. Imenovanje dolazi kao dokaz da se u visokoj modi upravo menja ravnoteža moći. Više ne pobeđuju oni koji proizvode buku, već oni koji donose tišinu s autoritetom. A u toj tišini, Hermès je možda upravo pronašao svoj sledeći glas.

Foto: Instagram (@walesbonner)