Kako izgleda Balenciaga Pierpaola Picciolija u pop kulturi
Kako izgleda Balenciaga Pierpaola Picciolija u pop kulturi

Kako izgleda Balenciaga Pierpaola
Picciolija u pop kulturi

Kada je Pierpaolo Piccioli preuzeo Balenciagu, bilo je jasno da će se promeniti ne samo modna silueta, već i njena kulturna frekvencija.Kažu Balenciaga je posle Demna prestala da vrišti — i počela da sluša. Reklo bi se Rosaliju i Dua Lipu. Njihove pojave u Balenciagi postale su most između između introspektivne couture vizije i hiperrealnog sveta društvenih mreža. Stoga, postavlja se pitanje da li je Balenciaga pronašla novi ritam koji ne pripada samo pisti, već globalnom trenutku?

Piccioli je po dolasku u Balenciagu govorio o potrebi da odeća ponovo izražava individualnost, a ne logotip. Njegova prva kolekcija za sezonu proleće/leto 2026 bila je oda ručnom zanatu i proporciji, gotovo meditativna studija o formi. U tom kontekstu, pomislili biste da Balenciaga prestaje da bude oštra, mračna i provokativna. Međutim, iako u određenoj meri odstupa od pređašnje ideologije, ova luksuzna kuća ostaje verna nadrealističkom izrazu unutar pop kulture.

Na svojoj turneji Future Nostalgia, Dua Lipa je nosila karakteristični Balenciaga catsuit — precizno krojenu siluetu koja spaja pokret, svetlo i muziku u jedno telo. Taj momenat, koji je tada delovao kao odraz futurističkog spektakla, danas se čita kao logična najava onoga što će doći pod Pierpaolom Picciolijem. U njegovom jeziku forme i senzibiliteta, isti taj pristup telu, fluidnom, samosvesnom, ali i kontrolisanom, dobija novo značenje: ne kao provokacija, već kao svedočanstvo o energiji koja se izražava kroz disciplinu i pokret.

Balenciaga Pierpaola Picciolija u pop kulturi
Credit: Omar Arnau / Shutterstock Editorial / Profimedia
Balenciaga Pierpaola Picciolija u pop kulturi
Credit: Omar Arnau / Shutterstock Editorial / Profimedia

Pop kultura kao nova visoka moda

Rosalía je, s druge strane, predstavila Balenciagu u njenom najdubljem kulturnom sloju. Njena pojava u looku iz Picciolijeve debitantske kolekcije – minimalistički set suknje i crop topa, kombinovan sa naočarima ukrašenim dijamantima, bila je vizuelna fuzija discipline i strasti. To je bila Balenciaga koja ne pokušava da šokira, već da probudi senzibilitet. Rosalía je u tom smislu idealan nosilac Picciolijevog jezika – umetnica koja ujedinjuje folklor i elektroniku, tradiciju i eksperiment. U njenom slučaju,

Balenciaga ne funkcioniše kao statusni simbol, već kao konceptualni okvir — odeća koja postaje produžetak performansa, deo narativa o ženskoj snazi i samosvesti. U eri društvenih mreža, snaga mode ne meri se više samo krojem, već i viralnošću. Piccioli je to veoma jasno razumeo: njegovi komadi nisu dizajnirani za poglede iz prvog reda revije, već za digitalni pejzaž u kojem slike Dua Lipe i Rosalíe cirkulišu kao kulturni totemi. U tom procesu, pop zvezde postaju kustosi brendova — one koje odlučuju kako će modna filozofija živeti izvan piste. Balenciaga Pierpaola Picciolija ne pripada više svetu zatvorenih ateljea, već svetu globalnih scena, reflektora i digitalnih ekrana. Njegova estetika, posredstvom pop kulturom, pokazuje kako se moda vraća svojoj suštini – komunikaciji. U tom smislu, Balenciaga je danas polje dijaloga između mode i kulture, između tradicije i savremenosti.

Foto; Instagram (@dualipa), Profimedia

Učitati još
Zatvori