Fashion Insight: Zašto su japanski brendovi značajni za menswear i koje bespogovorno pratimo
Fashion Insight: Zašto su japanski brendovi značajni za menswear i koje bespogovorno pratimo

Fashion Insight: Zašto su japanski brendovi značajni za menswear i koje bespogovorno pratimo

Dok se pitamo kojeg je roda moda, neophodno je naglasiti da u ovom filmu glavnu ulogu zauzimaju ženske linije i da je moda upravo grana u kojoj dominiraju – pa, žene. Preformulisaćemo. Modnom industrijom dominiraju ženske linije koje pretežno kreiraju istaknuti dizajneri (ne dizajnerke, ali ovo je neka druga tema) čije delanje je usmereno ka (hiper)produkciji komada namenjenim dominantnijem polu neretko zapostavljajući potrebe druge strane. Ne želimo da kažemo da muška moda (nikada) nije postojala, ali sa pojavom streetweara i dolaskon na scenu Virgila Abloha, Kanye Westa, Demne, a sada i Pharrella menswear počinje da dobija na značaju.

I ne samo to, implementiranjem drugačijih filozofija dizajniranja modna industrija podstakla je inkluzivnost ženskih linija uvodeći siluete svojstvene muškim kolekcijama. Bilo kako bilo, savremeno poimanje mode postavlja kao imperativ dvosmerno kretanje sa mogućim tačkama spajanja poput Vetements kampanje koja nagoveštava eru androgine mode s obzirom na to da je potražnja za muškim komadima vrtoglavo raste.

A, da li ste znali da je u Japanu potražnja za muškim i ženskim komadima izjednačena?

Japan je jedno od retkih tržišta koje može da se pohvali izjednačenom potražnjom za muškim i ženskim linijama, a razlog tome leži upravo u njihovoj kulturi. Muškarci obraćaju pažnju na detalje, stilski izražaj, kao i na kvalitet dizajna i zanatsko umeće. Upravo zbog toga, japanski brendovi usmerili su delanje ka popularizaciji mensweara i uspostavljanju konsenzusa između muških i ženskih kolekcija postavljajući nova pravila igre koje neretko nastoje da prepišu nadaleko poznati moćnici svetske modne industrije.

Nije tajna da je recimo Kanye West inspiraciju pronalazio upravo u japanskoj kulturi i da su se njegove kreativne vizije oslanjale na vizuelnim prikazima Japana. Tako je recimo Yeezy Scuba Boo model i više nego očigledno inspirisan tradicionalnim japanskim cipelama Jika-tab, a njegova bliska saradnja sa Murakamijem postala je simbol pop kulture.

Na našem radaru našla su se tri japanska brenda koja treba da zapamtite – MASU, Junya Watanabe i TAKAHIROMIYASHITATheSoloist.

MASU

japanski brendovi
Učitati još
Zatvori