

Ena Luna o brendu Luene i autentičnosti kao formuli uspeha: „Više nije pitanje da li možemo, već kako da budemo još kreativniji i inovativniji”
Na domaćoj modnoj sceni izdvaja se nekolicina uticajnih brendova. Ipak, u svetu aksesoara dominira samo jedan. U pitanju je brend Luene, osnovan 2023. godine od strane influenserke Ena Lune. Poznat po modelima naočara koji rapidno postaju opsesija modnih fanatika, autentičnim kampanjama i vernoj publici, Luene je za kratko vreme postao vodeće ime na tržištu. Baš zato smo potpuno iskreno razgovarali sa Enom – o inspiraciji, izazovima, kreativnom procesu i svemu što donosi vođstvo modnog brenda. Ekskluzivno za Journal, Ena se vratila na početak kreiranja Luene sveta i odala par tajni kolekcije planirane za 2026. godinu.

Par godina kasnije, mnoštvo it modela i autentičnih kampanja – Luene je postao značajno ime na regionalnoj modnoj sceni. Da li si od samog početka bila uverena da će brend pronaći svoje mesto u srcima publike?
Lagala bih kada bih rekla da od samog početka nisam priželjkivala upravo to. Verovala sam u ono što radim i želela da jednog dana Luene postane prepoznatljivo ime, ali nisam mogla da predvidim da će se sve dogoditi tako brzo i u tolikom obimu. Iznimno sam srećna što smo u tako kratkom roku uspeli da osvojimo srca mnogih žena, ali i muškaraca širom regiona. To je potvrda da iskrena energija i strast uvek pronađu put do ljudi.
Kako se rodila ideja za kreiranjem brenda? Kada si prvi put pomislila – To će biti naočare, zvaće se Luene?
Ideja se rodila pre otprilike pet, šest godina, kada sam osetila da želim da svoju karijeru influenserke podignem na viši nivo. Razmišljala sam o različitim pravcima, ali ono što je uvek bilo najbliže mom srcu jeste moda. Naočare su mi bile prirodan izbor – detalj koji menja celu siluetu i daje završni pečat svakoj odevnoj kombinaciji. Ipak, tu je tek počeo izazovan deo puta, trebalo mi je mnogo vremena da pronađem pravu fabriku, prošla sam kroz brojna iskustva i neuspehe dok nisam došla do svoje prve fabrike u Italiji. Upravo tamo sam dobila pečat koji mi je bio najvažniji – Handmade in Italy. Ime brenda nastalo je spontano, na jednom opuštenom druženju sa prijateljima. Kada sam ga prvi put izgovorila, zvučalo je kao nešto što će trajati.

Šta je bio najveći izazov za brend na samom početku, a šta je sada?
Najveći izazov na samom početku bio je pronalazak proizvođača koji može da isprati moju viziju i kvalitet koji sam želela. Bilo je tu i pogrešnih ljudi, prepreka i trenutaka kada sam želela da odustanem. Ali svaki neuspeh me je naučio strpljenju i upornosti. Sve se promenilo 23. jula 2023. dan kada je Luene zvanično lansiran i kada sam osetila da je trud dobio smisao. Danas su izazovi drugačiji. Više nije pitanje da li možemo, već kako da budemo još kreativniji i inovativniji. Kako predvideti trend, a opet ostati dosledan svom identitetu? To su ti slatki problemi koji nas sada guraju napred.
Copacabana je jedan od najobožavanijih Luene modela i poseduje značajno mesto u srcima regionalnih modnih devojaka. Koji model je tebi omiljen i zašto?
Upravo je Copacabana moj omiljeni model, jer je nastala potpuno spontano. U fabrici sam ugledala odbačeno parče acetata u braon, karamel i svetloplavim tonovima i odmah poželela da od njega nastane upečatljiv, veliki okvir. Moji saradnici su u početku mislili da će to biti potpuni promašaj, a ispostavilo se da je Copacabana naš best seller već dve godine zaredom. Sve što uradimo u tom dezenu rasproda se najbrže. Taj model je poseban jer je nastao instinktivno, potpuno iz mene i najbolje odražava moj stil i ono u šta verujem: da naočare treba da vas učine posebnim, ali da uvek ostanete verni sebi. Naravno, teško je izdvojiti samo jedan model svi su oni moje modno potomstvo. Trenutno uživam u Jet Setu, koji nosi retro luksuznu energiju, ali Copacabana ostaje klasik i simbol našeg početka.

Čime se vodiš prilikom potrage za novom siluetom – aktuelnom modnom klimom, ličnim stilom, odgovorima kupaca na pređašnje modele…?
Potraga za novom siluetom je jedan od najizazovnijih i najlepših delova mog posla. Trendovi se menjaju neverovatnom brzinom i tržište je preplavljeno novitetima. Ali ono što mi je pomoglo od samog starta jeste dobar instinkt bilo da je reč o bojama ili samim modelima, često sam uspevala da prepoznam ono što će publika voleti.
Inspiraciju pronalazim na putovanjima, u umetnosti, muzici, filmu, ali i kod žena čiji stil cenim. Naravno, osluškujem i reakcije kupaca, jer su oni najbolji pokazatelj. Na kraju, sve to prolazi kroz moj lični filter i dobija autentičan Luene izraz. Naočare za mene nisu samo trend one su modni stav i deo identiteta.
Ko je Luene žena – iz tvog ugla?
Luene žena je moćna, snažna i nezavisna. Ona obožava modu i uživa da se igra stilom, ali pre svega je autentična i samouverena. Naočare za nju nisu samo dodatak, one su produžetak njenog karaktera. To su velike crne naočare kada želi da bude misteriozna, upečatljivi okviri kada želi da zablista, ali i model koji nosi kod kuće dok čita ili gleda film jer joj jednostavno daju osećaj samopouzdanja. Za mene je Luene žena ona koja kroz naše modele ne krije sebe, već ističe svoju unutrašnju snagu i individualnost.

Svakom novom kampanjom Luene diže standarde na domaćoj sceni. Kako izgleda tvoj kreativni proces – šta bi izdvojila kao ključnu polaznu tačku?
Kampanje su moj omiljeni deo posla. To je momenat kada mogu da ispričam priču i pretočim je u slike i emocije. Nekada ideja dođe u jednom trenutku, ali su mi meseci potrebni da je razradim i sprovedem. Volim da razgovaram sa saradnicima, prijateljima, ljudima iz industrije i da razvijam ideju dok ne postane savršeno jasna.
Uvek mi je cilj da kampanja izgleda svetski – kao da se obraća globalnoj publici, a ne samo našem tržištu. Ključna polazna tačka je uvek ista, autentičnost i priča. Kod Luene Hills kampanje, na primer, želela sam da kreiram mini film sa likovima, svaki model je dobio svoj karakter. Na kraju, ono što mi je najvažnije jeste da ljudima pružim trenutak inspiracije dok skroluju, nešto što će ih naterati da zastanu i uživaju.
Koji Luene model će biti ultimativni hit ove sezone?
Copacabana ostaje ikona, ali ove sezone izdvojila bih Grand Prix u lavanda boji sa staklima u istoj nijansi. To je nešto novo i drugačije, a već vidimo da publika reaguje fantastično. Pored toga, Champagne Problems je model kojem predviđam dug i sjajan život, a već sada je jasno da postaje favorit. Ekskluzivno mogu da otkrijem da kolekcija za 2026. donosi nešto potpuno neočekivano i verujem da će publika biti oduševljena.

Kako za tebe glasi formula uspešnog brenda?
Formula uspeha, bar iz mog iskustva, ogleda se u nekoliko stvari: autentičnost, jer brend mora da ima svoju priču i karakter; vrhunski kvalitet proizvoda, bez kompromisa; stalna inovacija i spremnost da eksperimentišeš; bliska veza sa kupcima i razumevanje njihovih potreba; i, naravno, strast i posvećenost, jer se ljubav prema onome što radiš vidi u svakom detalju. Mislim da je upravo ta kombinacija ono što Luene čini posebnim.
Da možeš da se vratiš na početak ove divne priče – koji bi savet dala sebi?
Rekla bih sebi da još više verujem intuiciji i da se ne plašim neuspeha. Svaki izazov i svaka greška zapravo su deo puta ka uspehu. Najvažnije je ostati dosledan sopstvenom stilu i viziji, jer autentičnost i strast su ono što brend čini posebnim. I naravno uživati u procesu. Jer na kraju, najlepši deo ove priče nisu samo naočare, već svi ljudi i iskustva koje je Luene doneo.

Foto: Aleksandar Batajić