

Verovali ili ne – brendovi Valentino i Vans sreli su se na istom terenu. Jedni prodaju haute couture haljine u Rimu, drugi klasične skejt patike u Kaliforniji, a sada su zajedničkim snagama napravili proizvod za kojim žudi celokupna genetacija Z, baš ona koja voli reči luksuz i thrift shop u istoj rečenici.
Ovim potezom novi kreativni direktor modne kućne Valentino, Alessandro Michelle, dokazao je da couture danas može da izađe iz luksuzne radnje i – uđe direktno u skejt park. Vans, sa druge strane, dokazuje da core heritage može da dobije luksuzan tretman, bez da izgubi svoj ulični kredibilitet.
Kada luksuz izađe u skejt park
Valentino već neko vreme flertuje sa Gen Z generacijom, a ovaj promišljeni collab priča generacijski jezik: millenial ekipa vidi ironiju luskuznog logoa na skejterskim patikama, dok Gen Z vidi isključivo cool factor. A modna industrija? Ona zna da će se komadi iz ove kolaboracije rasprodati za par sati.
Kao i kod svake saradnje dva brenda koja, inicijalno, nemaju istu ciljnu grupu – ovo je način da gotov proizvod zaintrigira obe strane. Kupci Valentino komada možda nisu imali u planu da nose skejtersku patiku, a skejteri po defaultu preziru sve što ima naglašen logo, tako da je ova saradnja praktično sudar svetova, ali možda je baš zbog toga unapred osuđena na uspeh. Jer, oni koji konzumiraju modu vole da ih šokirate, a ovu kolaboraciju zaista možemo da klasifikujemo u folder – neočekivano.
Valentino x Vans nije još jedna u nizu modnih kolaboracija, ona je svojevrsni kulturološki glitch. Luksuz ulazi u skejt park, skejt ulazi u haute couture, a rezultat je par patika koji ima mnogo veću vrednost od one koja je obeležena na price tagu. Upravo oni skejteri koji su, u startu, nosili Vans zbog originalnosti, sada nose Vans zbog statusa. Moda voli ovakve paradokse, i upravo zato ćemo ove patike uskoro videti i na skejterskoj rampi, ali i u prvom redu na Nedelji mode.