

Da, gumene japanke su trenutno najpopularniji par obuće – a brend havaianas je na samom tronu
Brazil, 1962. godina – i prvi par havaianas japanki pušten je u prodaju. Nekada obuća koja je postojala samo i isključivo iz praktičnih razloga, danas – pravi hit i izbor svih modno osvešćenih žena i muškaraca. Kako su japanke brenda havaianas postale toliko popularne i zašto ih svi nose? Kako je to sve povezano sa Y2K estetikom i nostalgijom za prošlim vremenima? Na koji način ih stilizujemo? Otkrivamo sve (and more).
Da imamo vremensku kapsulu koja bi nas smestila u rane 2000-te, viđali bismo samo dva para obuće. Zimi, Uggs čizme, a leti – havaianas japanke.
Ime brenda je portugalsko, Havaianas znači Havajci, što naravno evocira opušteni, tropski vajb. Od početka su dolazile u vedrim, veselim bojama i zavolele su ih šire narodne mase. Iako su nastale 1962, velika popularnost je došla 1990-ih, kada je brend uradio rebranding. Jeftina radna obuća postala je šik lifestyle izbor. Tada su nastale i japanke u novim bojama, printovima, a usledile su i limited edition kolekcije koje su samo produbile interesovanje za njih.
Marketing je ono što je od početka bila jaka strana brenda havaianas. U reklamama je fokus bio na brazilskoj i plažnoj kulturi – summer vibes na maksimumu. Ubrzo, ove japanke su zavolele i brojne slavne ličnosti, te je peak popularnosti brenda usledio ubrzo, ranih 2000-ih.
Tad se brend značajno proširio na američko i evropsko tržište – i svi su hteli komad Brazila u svom životu. To je bilo vidljivo i kroz novu tradiciju turista – da kupuju havaianas japanke u Brazilu, kao suvenir. Opušten Y2K stil oblačenja dodatno je popularizovao (ove) japanke, kombinujući ih uz farmerke, suknje, haljine – baš sve.
Danas, one ponovo dominiraju trendovima.
Već nekoliko godina unazad svuda ih nose Skandi devojke (ali i muškarci), a ovo leto se desio pravi bum. Y2K nostalgija + opsesija Skandi stilom i računica je jasna. Japanke brenda havaianas ne idu nikuda – naprotiv. Brend je nedavno objavio kolaboraciju sa manekenkom Gigi Hadid, a capsule kolekcija obiluje vedrim, letnjim bojama, inspirisana pedesetim godinama prošlog veka. U aprilu, brend je imao i kolaboraciju sa high-street gigantom Zara (koja je doslovno odmah rasprodata). Prošlog juna, Dolce & Gabanna x havaianas kolaboracija je takođe zapalila društvene mreže.
Kada se saberu svi ovi faktori, ne čudi što je havaianas brend broj jedan kada je o japankama reč. Nosimo ih baš kako su inicijalno i zamišljene – uz vesele, opuštene autfite, mada je poznato da ih nosimo i u elegantim prilikama. Veselim bojama i udobnosti ne možemo da odolimo – sue us!
Foto: Instagram (@emilisindlev / @vicmontanari / @roxxanaa / @ritamontezuma)