

Kako se pojavio TikTok, tako je Gen Z počela da govori šta je kul, a šta ne – i ostale generacije mogle su samo da klimaju glavom i unose beleške. Ipak, da li je to zaista tako? Naravno, danas su brojni aktuelni trendovi – bilo da su modni ili lifestyle – kreirani upravo od strane generacije rođene između 1997. i 2012. godine. Ali, šta trendovi danas uopšte znače? Da li ih želimo jer ih zaista želimo, ili ih želimo jer smo ih videli onlajn, jer ih ljudi oko nas nose i promovišu? Gen Z je ta generacija koja nas stavlja u nezgodan položaj. S jedne strane, divimo joj se jer svet ne gleda kroz ružičaste naočare, jer ume da pokaže svoje ja i bude kul, autentična generacija. S druge strane, ovoj generaciji se pomalo i podsmevamo jer svaki trend koji misle da su osmislili – stiže iz stanja nostalgije i nešto je što je već viđeno, degustirano. Ove godine, svi su posebno zbunjeni – a razlog tome su bizarni trendovi koji se nižu od početka godine. Da sve što je staro ponovo može postati novo dokazuje upravo ova generacija, i tako je ova godina obeležena povratkom mnogobrojnih trendova.
Generacija Z je jedna od onih koja je odrasla uz svet igrica.
Tako ne treba da nas iznenađuje činjenica da i brojne druge aspekte života Z club posmatra kroz tu vizuru. Kada govorimo o modi, čini se da sve zaista jeste jedna igrica. Pojavi se jedan (bizaran trend), kao što je, recimo, Labubu – i trka počinje. Mala plišana čudovišta su postala toliki hit da su ih ljudi čak i iznajmljivali i tako zarađivali džeparac. Ko će imati najekskluzivniji Labubu, ko će ga uloviti pre nego što ga ulovi neko drugi?
Birkinka je, odjednom, u senci plišanog priveska.
Gen Z nije generacija koja je opsednuta skupim stvarima. Veći je užitak imati svaki mikro trend i na taj način dokazati da si u priči, da je to što radiš ili što imaš relevantno. Godina koju polako privodimo kraju je veoma izraženo obeležena igračkama i sitnicama kao statusnim simbolima.
Pored Labubu privezaka, tu su i Sonny Angel figurice.
One su pronašle savršeno mesto u celoj nostalgičnoj, ali i haotičnoj atmosferi današnjice. Zapravo, tako su i reklamirane. Smatraju se anđelima čuvarima, tu su da vas povežu sa unutrašnjim detetom i podsete da budete nežniji, veseliji.
Kreator Sonny anđela, Toru Soeya, direktor kompanije Dreams Inc stoji i iza Smiski figurica – koje su u julu privukle našu pažnju. Za razliku od anđelčića i čudovišta, Smiski figurice su dekorativni detalj za enterijere. Najčešće se skrivaju po policama, stolovima ili knjigama, kao da su ti mali duhovi svakodnevice upravo uhvaćeni u nekom trenutku odmora ili igre.
Ovi aksesoari nam otkrivaju mnogo toga o tome kako Gen Z percipira luksuz.
Luksuz je imati nešto što se smatra ekskluzivnim – a danas se ekskluzivnim smatraju baš takvi privesci i sitnice. Percepcija luksuza nije čak vezana za konkretne objekte. Ona je vezana i za stil života, navike u ishrani, privilegiji izlaženja i sna… Samo pomislite na to kako je matcha postala simbol pretencioznosti, toliko da je postala i simbol performative male trenda.
Kada su Gen Z i percepcija luksuza u pitanju, sve se svodi, izgleda, na tu trku. Biti prvi (a idealno, i jedini) u trci zvanoj trendovi je prioritet. Ako uspete da ugrabite to što svi žele, makar (vam) bilo i potpuno nepotrebno, dalje nadograđujete celu priču. Labubu oblačite u lepše haljine nego što biste kupili sebi. Ipak, nije sve tako sivo, sarkastično. Svesni smo da je Gen Z jedna od onih koja se nalazi u veoma nezgodnom ekonomskom položaju u globalu. Ako ne možete da kupite stan, the next best thing je fensi mača i privezak. Do sledećeg trenda…
Foto: Instagram (@laurenladnier)