Akasha: Nakit koji povezuje zemlju i kosmos
Akasha: Nakit koji povezuje zemlju i kosmos

Akasha: Nakit koji povezuje zemlju i kosmos

Postoje brendovi nakita koji nisu samo ukrasi, već mala putovanja u svet simbola, duhovnosti i lične transformacije. Takva je Akasha, brend iza kog stoji Carol, umetnica i dizajnerka koja spaja prirodu, mistiku i snažnu žensku energiju u komade koji se nose kao talismani.

Kada sam je upoznala na jednoj radionici, odmah me fascinirala njena smirenost i posebna energija koju emituje. Ona tiho, a snažno ispunjava prostor oko sebe. Ta aura jasno se oseća i u svakom komadu nakita koji stvara: od pažljivo biranih dragih kamenova koje sama donosi sa putovanja po svetu, do načina na koji svaki dizajn nosi svoju priču i značenje.

Kako tvoje dizajnerske ideje oživljavaju, da li inspiraciju crpiš iz prirode, misticizma ili lokalnih motiva?

Ideje za moje komade rađaju se iz kombinacije različitih stvari. Priroda, simbolika, duhovnost i misticizam uvek su prisutni. U samom procesu stvaranja potrebno je slušati drago kamenje da bismo razumeli šta im zaista treba i kako da ih obgrlimo metalom.
Volim da radim sa ženskom energijom i da je prenesem na materijalni nivo kroz kamenje koje koristim i način na koji nam može pomoći da prigrlimo svoju suštinu.

Koji komad iz tvojih kolekcija smatraš najposebnijim i zašto?

Komad koji danas smatram jednim od svojih najposebnijih dizajna je poslednji iz moje nove kolekcije Devi. Njegovo ime je Yemanja, boginja mora. Ona ima veoma važan značaj u mom životu. Ovaj komad nosi njenu energiju i predstavlja omaž njoj. Budi nas da se ponovo povežemo sa sopstvenom ženskom energijom i emocijama.

Da li postoji priča iza imena „Akasha“ i kako ime odražava misiju ili estetiku brenda?

Akasha ima veoma posebno značenje, a kao i sve sanskritske reči, nosi više različitih tumačenja. Smatra se da Akasha označava gornje nebo, kosmos – mesto odakle sve dolazi i gde se sve vraća. Tu je uskladištena informacija naših duša.
Moj brend se zapravo i zasniva na tome, trudim se da kroz svoje komade kanališem energije u materijalni oblik, kako bismo možda mogli da pristupimo onome što već postoji i čeka da bude dohvaćeno i transformisano.

Kako si započela izradu nakita?

Moj put u svetu nakita počeo je pre oko devet godina u Indiji, u jednom malom selu u pustinji. Tamo sam prvi put došla u kontakt sa tim i odmah se zaljubila. Već sam bila fascinirana dragim kamenjem i kristalima, jer sam nekoliko godina učila reiki. A nakit mi se učinio kao savršen spoj svih tih elemenata koje volim.

Koje materijale najčešće koristiš u svojim radovima i zašto si baš njih odabrala?

Radim sa čistim srebrom 92.5 i zlatom, a često koristim reciklirane metale jer ih možemo ponovo istopiti iz starih komada nakita koji treba da dobiju novi oblik. Svo drago kamenje sakupljam ručno, lično ja. Putujem širom sveta u potrazi za njima – od Brazila, Perua, Indije, Tajlanda i dalje. Ne volim da koristim termički obrađeno ili laboratorijski proizvedeno kamenje jer verujem da njihova energija nije ista.

Koji kulturni ili umetnički uticaji najviše oblikuju vaš rad?

Najveći uticaj na moj rad imala je definitivno Indija i njena simbolika vezana za nakit. Fascinira me kako svaki komad ima svoju svrhu i značenje. Nije samo estetski, već i duhovno značajniji od toga. Nakit je oduvek bio deo naših života – vekovima smo se ukrašavali njime i prenosili ga kroz porodice. Inspiriše me da o nakitu mislim kao o delu sećanja koje traje. A naravno, žene su stalna inspiracija u mom radu.

Koji je najizazovniji deo procesa, od ideje do gotovog komada?

Rekla bih da je najteži deo zapravo onaj online deo. Kao mali nezavisni brend, koji vodim sama, ponekad mi je izazovno da se uklopim u svet interneta. Kao umetniku, koji je u kontaktu sa unutrašnjim svetom, mnogo više volim direktan kontakt sa ljudima, da delim, a ne samo da prodajem.
Ostatak procesa – potraga za kamenjem, stvaranje komada, oblikovanje, fotografisanje – u svemu tome iskreno uživam.

Kako se vaš stil menjao i razvijao od trenutka kada ste počeli da pravite nakit?

Kada sam počela, radila sam jednostavnije komade i više se bavila klasičnim zlatarskim tehnikama nego tehnikom koju danas koristim, lost wax. Sve je bilo generalno jednostavnije.
Vremenom i vežbom naučila sam da kanališem ideje i da više verujem procesu. Danas je Akasha samouverena i hrabra. Dizajni su jedinstveni, kamenje se poštuje u odnosu sa metalom i formama. Ona je ženska i ne plaši se da bude velika, nežna ili robusna – izražavanje teče slobodno. Sada je svaki komad i svaka kolekcija izjava sama po sebi, bez traženja dozvole.

Foto: Instagram (@akasha_jewelry)

Učitati još
Zatvori