Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju održivih cipela koju želimo
Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju održivih cipela koju želimo

Divna živi na Baliju i upravo je predstavila svoju novu kolekciju održivih cipela koju želimo

Divna Colić zaljubila se pre nekoliko godina u Bali i svoju beogradsku adresu zamenila ovim čarobnim ostrvom. Ne samo što je odlučila da tamo ostane već je i pokrenula održivi brend cipela kojim osvaja svet i svetske medije kao što je Vogue. Bulibasha modele ručno izrađuju žene Balija, od organskih materijala, palminog lišća i kokosovih vlakana. Bali je poznat po tome što je na njemu izuzetno važna zajednica, a Divna je odlučila da joj pridonese proizvodnjom ‘sustainable’ proizvoda i prenese ‘slow living’ na modne dodatke.

Dok i dalje živimo u svetu brze mode i high street brendova koji tu istu odeću bespotrebno gomilaju, nižu trendove i novitete koji se zatim plasiraju kao nešto što svi moramo imati, Divna je odlučila da krene u suprotnom smeru. Svojim pristupom kreiranju modnih dodataka rešila je da pridonese očuvanju planete, kao i da podrži žene i zajednicu.

Do sada smo mogli da naručimo njene flat modele sandala, a sada je za brend Bulibasha kreirala potpuno novu, divnu kolekciju s potpeticama!

Pokretanje brenda na Baliju

Koliko je pandemija uticala na tvoj posao i život na Baliju poslednjih godinu dana?

Prošla godina je proletela, delom zbog toga što sam bila fokusirana na novu kolekciju i unapređenje firme. Verovatno i zbog toga što su mere malo popustile, pa je Bali opet oživeo. Sada je već 80 posto Balija ponovo u normali. Imao je svoje male uspone i velike padove tokom pandemije jer kompletno zavisi od turizma, ali usprkos svemu, ljudi su zadržali pozitivan stav i osmeh na licu. Ovo okruženje zaista mi pomaže da ostanem čvrsto na nogama i težim ka cilju. Kako Bulibasha postaje sve prepoznatljiviji brend, moja odgovornost je sve veća. Trudim se da uvek napredujem, poslovno i kreativno. Tu je mnogo odgovornosti jer ljudi zaista očekuju da će svaka kolekcija biti bolja – što naravno očekujem i ja od sebe same.

Pandemija, koliko god da nas je izbacila iz zone udobnosti, istovremeno nam je i donela neke promene koji su bile neophodne. U velikoj meri po pitanju internet šopinga i na digitalnim platformama jer trenutno imamo kupce iz svih krajeva sveta. Imamo novi radni prostor koji smo preselili u Maju, gde su nam radnja i kancelarije, a novost je i da smo podigli još jednu radionicu samo za izradu drvenih potpetica. Tako da smo za samo godinu dana dosta napredovali i povećali se brojčano.

Koja je ideja iza kolekcije, šta si promenila u pristupu izradi i dizajnu?

Potpetice su mi bila velika želja od samog početka osnivanja brenda, ali znala sam da mi treba više vremena i istraživanja. Izrađuju se od skupocenog drveta tikovine (teak wood), koje ima i posebna svojstva, a to je isceljenje energije. Htela sam da uklopim to drvo s palminim lišćem koje se koristi za pletenje gornjih delova obuće, da sve zajedno bude prava slika iz prirode. Verujem da naše noge sakupe dosta toga tokom dana i obuća kao što je Bulibasha može mnogo da nam pomogne. Da nas ona ne odvaja od prirodnih elemenata, već da nam pomogne da se osećamo povezano sa zemljom.

Što se tiče produkcije i izrade Bulibasha potpetica, puno vremena posvećujemo proizvodnji jer se i potpetice kompletno izrađuju ručno, kao i ostatak obuće. Nova kolekcija neguje darove iz prirode, dok doprinosi da se osećate udobno i elegantno. Svaki par potpetica ima jedinstven dizajn jer zadržavamo prirodne šare drveta koje ne obrađujemo. To je kvalitet koji svaka žena zaslužuje. Verujem da sam kreirala kolekciju ručnog rađenog luksuza za sve one žene koje žele da poprave svoje samopouzdanje, kao i raspoloženje, za one koje žele da se istaknu, dok se istovremeno osećaju prizemljeno.

‘Slow’ pristup modi

Možeš li našim čitateljkama da opišeš proces proizvodnje, održivi pristup i doprinos zajednici?

U srži Bulibasha brenda je princip samoodržive proizvodnje u kojoj pažljivo biramo materijale za upotrebu. Samim tim, pošto koristimo prirodna bogatstva, imamo i samoodrživi razvoj u koji uključujemo radnu snagu i pomažemo ljudima da imaju jednaka prava. Time oni imaju i održiv prihod za sebe i svoje porodice. Najvažniji mi je koncept brenda i da materijali koji se koriste u proizvodnji zadovolje današnje potrebe, kao i da ne doprinose zagađenju planete i ne narušavaju život za buduće generacije.

Bulibasha je kompletno ručno izrađena obuća, bez ijedne mašine. Samim tim, naša proizvodnja ne zavisi od struje. Sve materijale kupujemo od poljoprivrednika i time doprinosimo tome da i oni imaju održivi prihod. Imamo tri radionice koje smo podigli i to za zanatlije koje su tokom pandemije ostali bez posla i prihoda. Sve zanatlije koje rade u odseku pletenja za izradu gornjih delova nisu imali nikakvo znanje, nego smo ih o svemu edukovali. Nebitno koliko imaju godina, da li su obrazovani ili ne. Meni je jedna od najvećih misija brenda ljudski razvoj i većina žena koje rade za mene dođu s vrlo malo samopouzdanja, ali kroz par meseci njihov stav se potpuno promeni. Veoma je lep osećaj kad znaš da si poboljšao kvalitet nečijeg života. Stalno radim na unapređenjima i apsolutno svako dobije šansu za bolju poziciju, ako to želi.

Da li su nedavna događanja barem malo promenila stav ljudi prema modi i generalno šopingu? Primećuješ li ti možda nešto drugačije kod svojih klijentkinja?

Kako kod koga, zavisno od zemlje i koliko se tome daje značaja. Verujem da se o tome govori mnogo više nego ikada i da vreme buđenja još uvek traje, ali vrlo je važno obrazovati nove generacije kakve će biti posledice ako nešto koristimo ili proizvodimo nesvesno. Treba dosta toga da se promeni kako bismo zaista krenuli pravim putem, ali nijedna promena na globalnom nivou nije moguća preko noći. Moji klijenti su ponekad nestrpljivi, uprkos tome što je proizvodnja uvek u maksimalnom kapacitetu. Svaki put se trudim da obrazložim zašto vredi čekati svoj Bulibasha par sandala.

Ljudi ponekad ne razumeju princip spore mode. No, svakako se javlja sve više i više kupaca, sa svih strana sveta i svakodnevno dobijam pohvale i prelepe čestitke, što me veseli. Imamo i puno mušterija koje nam se vraćaju i neke od njih imaju i po šest-sedam pari Bulibasha sandala i uvek se vesele novim modelima.

Prva kolekcija s potpeticama

U koje modele iz nove kolekcije si posebno zaljubljena i dolaze li i oni u više boja kao i flat modeli?

Budući da ovde ne postoji brend sandala s potpeticom koje mogu da se nose svaki dan, to mi je baš nedostajalo. Nešto što mogu da nosim na posao, a nakon toga i na večeru ili kasnije u izlazak – da se uklapaju uz baš svaku kombinaciju. Tako da sam odlučila da kreiram nešto sasvim novo i za sada smo zatrpani porudžbinama i poslom. Imam još puno planova što se tiče novog dizajna i boja, mislim da sam ovom kolekcijom tek sada otvorila vrata za igre bez granica. Naročito što se tiče poznavanja ove profesije, materijala, samopouzdanja u proizvodnji i izradi. Samo je nebo granica!

Da li su Bulibasha cipele više modeli za odmor ili se žene mogu pouzdati u njih i za svoje gradske letnje kombinacije?

Bulibasha zaista idu uz apsolutno svaku kombinaciju, a klijenti ih najviše kupuju kada idu na odmor jer žele nešto posebno kako bi upotpunili svoje letnje lookove. Za sada ih prodajemo na čak šezdesetak mesta na svetu, među kojima su Španija, Italija, Dubai, Grčka, Majami, Nemačka i Francuska, a prodajemo ih i u Africi. Vrlo su lagane za nošenje, održavanje i definitivno privlače poglede. A zanimljivo je da se muška kolekcija ponekad prodaje mnogo bolje od ženske!

Gde možemo da ih naručimo?

Bulibasha sandale možete naručiti na www.bulibasha.com ili me možete kontaktirati direktno na IG @bulibashastyle, kao i preko e-maila: natural@bulibasha.com.

Učitati još
Zatvori