

Balenciaga je pod Demnom bila sinonim za vizuelni ekstrem i viralnu estetiku. Njegove kolekcije redefinisale su luksuz kroz prizmu provokacije i svojevrsne satire kozumerističkog društva, a radnje brenda funkcionisale su kao aktivni deo te naracije. Minimalistički, brutalistički enterijeri, jarka rasveta i digitalna estetika činili su prostor idealnom scenografijom savremene mode. Dolaskom Pierpaola Picciolija, jedini (pravi) luksuzni streetwear brend prešao je na suprotan kurs. Njegova debitantska kolekcija u očima industrije je gotovo neprimetna, te se nameće pitanje da li će tiha estetika uticati na vizuelni koncept samih radnji? Gotovo je nemoguće zamisliti scenario u kom Meghan Markle bira haljinu dok pored nje stoji skulptura Anna Uddenberg naslonjena na zid.
Paradoks kuriranih radnji
Balenciaga radnje, posebno flagship storeovi i konceptualni prostori, sada se suočavaju s paradoksom. Enterijeri dizajnirani da reflektuju Demninu teatralnost i intenzitet sada su u koliziji sa kolekcijom koja traži introspektivno iskustvo. Komadi koji su minimalistični u izrazu lako se gube u hladnim prostorijama koje su nekada služile kao produžetak dramatike brenda. Adaptacija ove vrste predstavlja značajan izazov. Mekša rasveta, reorganizacija pultova i dodavanje detalja mogu ublažiti disonancu, ali osnova enterijera ostaje dizajnirana za spektakl. Kurirane radnje, koje su same po sebi pričale priču, sada su dovedene u situacihy da preuzmu ulogu primarnog naratora, balansirajući između vizuelne relevantnosti i suptilnosti kolekcije.
Sa stanovišta rashoda, situacija je jednako delikatna. Prostor koji ne odgovara kolekciji može smanjiti angažman kupaca i smanjiti efekt luksuza. Istovremeno, ulaganja u adaptaciju radnji zahtevaju resurse, bez garancije da će nova prezentacija proizvoda generisati očekivani komercijalni impuls. Balenciaga se tako nalazi, reklo bi se, u nezavidnom položaju: nenametljiv izgled same kolekcije testira sposobnost brenda da održi privlačnost kroz prostor, a ne kroz spektakularne vizuelne trenutke.
Potpuna promena stilskog izraza kolekcije, jasno je, prevazilazi vizuelnu transformaciju. Ona nastoji da modifikuje način na koji brend artikuliše luksuz. Radnje, koje su nekada reflektovale ekstrem i viralnu energiju, sada ulaze u disonancu sa suptilnim, diskretnim izrazom kolekcije. Balenciaga se nalazi pred izazovom da uskladi izgled radnje sa aktuelnim kolekcijama tako da zajedno komuniciraju novu formu visoke mode ili pak rizikuje da kontrast između enterijera i proizvoda postane vidljiv, pa i problematičan. Upravo u tom neskladu leži centralni izazov Keringa i domena vere u Picciolijevu viziju.
Foto: Instagram (@demnagram, @filet_minion_thong)