Svi su tada gledali Mad Men i Bitange i princeze, slušali Viva la Vida Coldplaya i još uvek skidali muziku na MP3 uređaje. Facebook je tek dolazio u Hrvatsku, a Netflix je bio samo servis za iznajmljivanje DVD-ova. U regiji je debitovala prva sezona Big Brother-a, a Brangelina su upravo postali roditelji blizanaca. Tada još nismo znali za TikTok, streaming ratove ili influensere sa milion pratilaca. No, znali smo da se nešto menja, u tehnologiji, medijima, muzici i načinu na koji komuniciramo.
A te 2008. godine, u Rovinju se dogodilo nešto što će obeležiti celu regionalnu medijsku i kreativnu industriju. Održan je prvi Weekend Media Festival. Tada zamišljen kao ležerno okupljanje medijskih profesionalaca, koje se pretvorilo u kultno mesto susreta, inspiracije, zabave i novih ideja. Zanimljivo, prvi Weekend održan je tačno na isti datum kao i Weekend.18. Još jedan znak da se puni krug zatvara upravo ove godine.
Počeci digitalne pop kulture kakvu poznajemo
Septembar 2008. godine nije obeležio samo početak novog komunikacijskog poglavlja u Hrvatskoj, već i vreme velike globalne neizvesnosti. Svetska finansijska kriza počela je duboko da utiče na ekonomije širom sveta, a Hrvatska je ulazila u razdoblje promena i izazova. Politički pejzaž bio je dinamičan. Vlada premijera Ive Sanadera suočavala se sa nizom unutrašnjih i spoljašnjih političkih pitanja, dok su se intenzivirali pregovori o pristupanju Evropskoj uniji. Sve te društvene i gospodarske promene stvarale su okolinu u kojoj su komunikacija, inovacije i mediji dobijali na još većoj važnosti.
Te 2008. godine Hrvatska je nastupila na Evropskom fudbalskom prvenstvu pod vođstvom Slavena Bilića, a čuvena drama sa Turskom obeležila je leto i pokrenula talas emocija. Sportski tereni goreli su od napetosti, dok su televizijski ekrani isporučivali svojevrsni vrhunac pop kulture, od Plesa sa zvezdama i Zvezde pevaju do Ljubav je na selu i legendarnog Red Carpet-a. Tehnološki pejzaž izgledao je potpuno drugačije nego danas. YouTube je tek počeo da menja način na koji gledamo sadržaj, a Twitter je bila platforma na kojoj su se geekovi dopisivali u 140 znakova. Facebook je polako ulazio u društveni prostor, dok su blogeri i forumi činili online scenu iz koje su izrasli prvi influenseri.
Sve je bilo nešto sporije, ali jednako intenzivno. Upravo u tom duhu 2008. godine, dok su se menjali mediji, menjala se i publika. I baš tada, usred svih tih promena, rodio se Weekend Media Festival, s vizijom da okupi sve one koji žele razumeti, oblikovati i slaviti svet komunikacije u tranziciji.
Prvi Weekend Media Festival: Vizija ispred vremena
Niko tada nije slutio da će Weekend Media Festival postati ovakav kakvog ga danas poznajemo. To je regionalno mesto susreta, gde se razmjenjuju ideje, testiraju nove strategije, pokreću saradnje i otvaraju važne teme medija, biznisa, kulture i tehnologije. Već od prvog izdanja, bilo je jasno da Weekend ima ambiciju da bude više od još jednog festivala.
Raspravljalo se o medijima, politici, pop kulturi i svemu između. Od panela Medijatizacija politike – političari kao celebrity! i TV produkcija u regiji – Mission Impossible? do Celebrity kultura u regiji – stilisti, starlete i skandali! Oglašavanje? Publika je sa jednakim zanimanjem pratila ozbiljne rasprave i lakše teme, a vrhunac je bila premijera tada nove serije Sve će biti dobro, uz prisustvo glumačke postave.
Na svom premijernom izdanju, Weekend Media Festival okupio je više od 1300 profesionalaca iz industrije. Već tada su na pozornicu stali vizionari poput Blakea Chandleea iz Facebooka i marketinškog autora Josepha Jaffea kako bi govorili o budućnosti televizije, usponu digitalnih medija i rastućem značaju brendova u društvu. U vremenu kada su dominirali štampa, radio i televizija, Weekend je bio glas budućnosti. Festival koji je odlučio da bude deo stvaranja nove komunikacije.
Weekend.18
Inovacija inspirisana Weekend tradicijom
Weekend ove godine slavi 18. rođendan i ulazi u novu eru, sa još više inspiracije, sadržaja i iznenađenja. Šest festivala u jednom, stotine predavača, panelista i učesnika, najbolji regionalni i svetski gosti, kreativna rešenja budućnosti, AI, mediji, tech, brendovi, lideri. I naravno party-ji zbog kojih se Weekend.18 neće zaboraviti. Ako je 2008. bila godina kad je sve počelo, onda je 2025. godina kad se vraćamo tamo gde sve ima smisla. Na Weekend svih Weekend-a.
Foto: Weekend Media Festival