

Cveće je nešto najlepše što drugom možemo da poklonimo – mali gest koji mnogo govori. Oni koji svoj kreativni dar posvećuju upravo cveću to najbolje znaju. Svesni su šta sve ide u dobro aranžiran buket – koliko pažnje, detalja i promišljenog odabira. Isto tako, znaju da će prouzrokovati emociju u osobi preko puta sebe. Marko Ružić je u tome stručnjak.
Kao jedan od najcenjenijih imena u industriji dekoracije u zemlji, Marko svoj biznis (Marco’s Flower Design) temelji na toplom pristupu svakom klijentu i suptilnom osluškivanju njihovih potreba. Rezultat? Lepota, u svakom smislu te reči. Za Journal govori o tome šta zaista znači biti dekorator, zbog čega se zaljubio u cveće i koje tips & tricks predlaže onima kojima je kupovina cveća omiljeni vid hedonizma.




J _ 01 Koje te cveće zaljubilo u svet flore?
J _ 02 Kako je izgledao tvoj početak u ovoj industriji? Sada, kada si jedan od glavnih aktera u Srbiji, kako održavaš nivo kvaliteta?


J _ 03 Da li si se u procesu izgradnje svog biznisa oslanjao na marketing ili je word of mouth odradilo svoje?
Definitivno od samog početka (pa i danas) je to bilo word of mouth – zadovoljni klijenti pa i sami gosti na događajima gde se našao moj buket ili celokupna dekoracija. Kasnije sam shvatio i snagu marketinga kada su postepeno klijenti počeli da se javljaju putem društvenih mreža.
J _ 04 Šta razlikuje osrednjeg dekoratora od izvanrednog dekoratora?
Razlika ima pregršt ali nekako mi je uvek prva ta emocija koja se unese u samom radu i aranžiranju. Osrednji dekorater zna da napravi aranžman, ali izvanredni kroz cveće prenese energiju i osećaj. To je spoj kreativnosti, pažnje i posvećenosti svakom projektu.

J _ 05 Šta se podrazumeva pod dobrim aranžmanom ili buketom?
J _ 06 Sa kojim cvećem nikad nema greške?
Ruže su klasika i tu nikada nema greške, ali isto tako i cveće koje je sezonsko u zavisnosti od doba godine. Za one malo smelije uvek predlažem kombinaciju raznolikog cveća.
J _ 07 Šta je tebi najvažnije kada pristupiš svakom novom projektu?
Najvažniji deo posla mi je da osetim klijenta. Kakve su njihove želje, karakter i samu atmosferu koju žele da prenesu. Smatram da svaka dekoracija treba da bude jedinstvena i u skladu sa željom klijenta, ali isto tako i u standardu i stilu koji ja negujem. Upravo ta personalizacija i pristup klijentu je ono što projekat čini posebnim, a i mene kao dekoratera. Dekoracija nije samo estetika već experience, posebno iskustvo kroz koje ih vodim tokom procesa planiranja događaja gde se klijent oseća sigurno i opušteno.


Marko Ružić
Tips & Tricks
- U zavisnosti od stila i trenutne ponude u cvećarama moj savet je uvek izabrati par različitih cvetova jer će tako buket dobiti na punoći i prirodni izgled.
- Takođe obavezna stavka je i dekorativno zelenilo koje će upotpuniti sam buket i dati mu punoću.
- Nezaobilazna i najvažnija stavka je da podrežite stabljike pre stavljanja u vazu. Napunite vazu do vrha hladnom vodom i menjajte vodu i podrezujte svoj buket na svaka dva dana.

Foto: Ljubo Ašćerić