Marko Ružić: Kako je poklanjanje cveća u detinjstvu pretvorio u karijeru
Marko Ružić: Kako je poklanjanje cveća u detinjstvu pretvorio u karijeru

Marko Ružić: Kako je poklanjanje cveća u
detinjstvu pretvorio u karijeru

Cveće je nešto najlepše što drugom možemo da poklonimo – mali gest koji mnogo govori. Oni koji svoj kreativni dar posvećuju upravo cveću to najbolje znaju. Svesni su šta sve ide u dobro aranžiran buket – koliko pažnje, detalja i promišljenog odabira. Isto tako, znaju da će prouzrokovati emociju u osobi preko puta sebe. Marko Ružić je u tome stručnjak.

Kao jedan od najcenjenijih imena u industriji dekoracije u zemlji, Marko svoj biznis (Marco’s Flower Design) temelji na toplom pristupu svakom klijentu i suptilnom osluškivanju njihovih potreba. Rezultat? Lepota, u svakom smislu te reči. Za Journal govori o tome šta zaista znači biti dekorator, zbog čega se zaljubio u cveće i koje tips & tricks predlaže onima kojima je kupovina cveća omiljeni vid hedonizma.

Marko-Ružić-1
Marko-Ružić-dekoracija-cveće-1
Marko-Ružić-dekoracija-1
Marko-Ružić-dekoracija-2

J _ 01 Koje te cveće zaljubilo u svet flore? 

Moja prva ljubav prema cveću rodila se kroz emociju koju sam video kod prijatelja kojima sam poklanjao cveće još od  ranog detinjstva. Od malih nogu sam bio okružen cvećem jer su moji roditelji uzgajali za svoje potrebe cveće, a mama je ta koja je uvek na stolu imala buket svežeg cveća. Prava ljubav prema cveću razvijala se vremenom kroz učenje i otkrivanje koliko cveće može nekoga da usreći i ulepša događaj ili prostor u kome provodi vreme.

J _ 02 Kako je izgledao tvoj početak u ovoj industriji? Sada, kada si jedan od glavnih aktera u Srbiji, kako održavaš nivo kvaliteta?

Početak je bio još u srednjoj školi na praktičnoj nastavi gde sam se bliže upoznavao sa aranžiranjem i samom dekoracijom buketa i aranžmana. Ipak, početak samostalnog rada i odluka da sam pokrenem svoj posao je bila dosta izazovna. Znao sam od samog pokretanja šta želim i na koji način želim da se gradim kao dekorater.
Danas, kada sam postavio temelje svog rada i izgradio svoj stil najveću pažnju posvećujem održavanju kvaliteta celokupne usluge, od prvog odgovora klijentu do završetka dekoracije. Pored doslednosti svom stilu i standardu trudim se da u svaki aranžman ili celokupni projekat unesem neku novinu, ličnu emociju, detalje. Upravo to čini razliku između dobrog i nezaboravnog iskustva.
Dekoracija-cveće-3
Dekoracija-cveće-1

J _ 03 Da li si se u procesu izgradnje svog biznisa oslanjao na marketing ili je word of mouth odradilo svoje? 

Definitivno od samog početka (pa i danas) je to bilo word of mouth – zadovoljni klijenti pa i sami gosti na događajima gde se našao moj buket ili celokupna dekoracija. Kasnije sam shvatio i snagu marketinga kada su postepeno klijenti počeli da se javljaju putem društvenih mreža.

J _ 04 Šta razlikuje osrednjeg dekoratora od izvanrednog dekoratora?

Razlika ima pregršt ali nekako mi je uvek prva ta emocija koja se unese u samom radu i aranžiranju. Osrednji dekorater zna da napravi aranžman, ali izvanredni kroz cveće prenese energiju i osećaj. To je spoj kreativnosti, pažnje i posvećenosti svakom projektu.

Marko-Ružić

J _ 05 Šta se podrazumeva pod dobrim aranžmanom ili buketom?

Stručni deo rada sa cvećem podrazumeva pravilnu upotrebu izbora cveća, proporciju istog i sam kvalitet. Ali ono što aranžman čini zaista dobrim jeste njegova sposobnost da probudi osećaj kod osobe kojoj je namenjen. Za mene idealan aranžman je spoj dobrog odabira vrste cvetova, tehničke preciznosti i emotivne poruke. Samo tako cveće dobija svoju vrednost i postaje iskustvo, a ne samo dekoracija na stolu ili prostoru.

J _ 06 Sa kojim cvećem nikad nema greške?

Ruže su klasika i tu nikada nema greške, ali isto tako i cveće koje je sezonsko u zavisnosti od doba godine. Za one malo smelije uvek predlažem kombinaciju raznolikog cveća.

J _ 07 Šta je tebi najvažnije kada pristupiš svakom novom projektu?

Najvažniji deo posla mi je da osetim klijenta. Kakve su njihove želje, karakter i samu atmosferu koju žele da prenesu. Smatram da svaka dekoracija treba da bude jedinstvena i u skladu sa željom klijenta, ali isto tako i u standardu i stilu koji ja negujem. Upravo ta personalizacija i pristup klijentu je ono što projekat čini posebnim, a i mene kao dekoratera. Dekoracija nije samo estetika već experience, posebno iskustvo kroz koje ih vodim tokom procesa planiranja događaja gde se klijent oseća sigurno i opušteno.

Cveće-dekoracija-1

Marko Ružić


Tips & Tricks

  1. U zavisnosti od stila i trenutne ponude u cvećarama moj savet je uvek izabrati par različitih cvetova jer će tako buket dobiti na punoći i prirodni izgled.
  2. Takođe obavezna stavka je i dekorativno zelenilo koje će upotpuniti sam buket i dati mu punoću.
  3. Nezaobilazna i najvažnija stavka je da podrežite stabljike pre stavljanja u vazu. Napunite vazu do vrha hladnom vodom i menjajte vodu i podrezujte svoj buket na svaka dva dana.
Marko-Ružić.4
Učitati još
Zatvori