Najčešći kriterijumi kojima se vodimo pri odabiru novog zaposlenja
Najčešći kriterijumi kojima se vodimo pri odabiru novog zaposlenja

Najčešći kriterijumi kojima se vodimo
pri odabiru novog zaposlenja

Da li se sećate onog vremena kad smo nove poslove pronalazili u novinskim oglasima? Opis oglasa za posao sadržao je svega nekoliko karaktera, a sve neophodne informacije o poziciji dobijali smo tek na razgovoru za posao. Za neke od pozicija morali smo pri zapošljavanju da donesemo diplome na uvid, a neretko se dešavalo da do posla dođemo preko veze, uz pomoć nekoga iz naše porodice.

Da, bilo je to interesantno vreme. Međutim, danas se mnogo toga promenilo. Generacija X (odrasla u gore opisanom periodu) ne može da veruje koliko lako i brzo menjamo i pronalazimo nove poslove, kao i to koliko uslova tražimo od strane poslodavca. Sa druge strane, milenijalsi koji važe za generaciju koja je uvela neke bitne promene u procesima zapošljavanja, uživa u plodovima svog truda i kompanije vrednuje po dodatnim uslovima koje nude. Generacija Z koja polako ulazi u kancelarije, kao da remeti svaki ikada osmišljen koncept, nestrpljiva i pomalo agresivna u pristupu traži od kompanija ono što vlasnici i direktori neretko komentarišu sa šta su oni umislili da su, bitno je takođe napomenuti da ovaj tekst piše pripadnik upravo ove generacije. Sve u svemu, dolazimo polako u situaciju gde, uslovi koje kompanije moraju da ponude postaju sve duži i duži. Mi smo se zbog toga zapitali, šta je ono što najviše tražimo prilikom zapošljavanja.

Odgovor na ovo pitanje potražili smo na jednom od najpopularnijih sajtova za zapošljavanje Indeed koji trenutno ima preko milion aktivnih oglasa za full time pozicije u Americi i remote pozicije otvorene za ostatak sveta.

Istorija firme

Po navodima Indeed-a prilikom zapošljavanja najviše se oslanjamo na istorijat firme. Kada je firma osnovana, koliko je prohoda ostvarila, da li ide uzlaznom linijom ili stagnira. Imamo sreće da su nam sve ove informacije dostupne, te možemo unapred da se obezbedimo poslom u firmi za koju možemo da očekujemo da će napredovati.

Tu su, naravno, i komentari prethodno zaposlenih, koliko često kompanija raspisuje oglas za poziciju na koju planiramo da apliciramo, da li je kompanija ranije imala problema sa kršenjem prava zaposlenih osiguranih ustavom.

Izgleda da employer branding postaje sve ozbiljnija stavka u poslovanju kompanija danas, posebno kada je reč o korporacijama. Lepe vesti se brzo šire, loše još brže.

Vrednosti

Generacija X sada prevrće očima i misli, kakve crne vrednosti? Ali, izgleda da su vrednosti koje neka kompanija zastupa itekako bitne novijim generacijama prilikom zapošljavanja. Šta smatramo pod tim?

Mnoge kompanije sarađuju sa raznim organizacijama, ambasadori su i donatori u nekim određenim oblastima i na kraju krajeva imaju određene klijente. To su sve njihove vrednosti, ukoliko se one ne poklapaju sa našim ličnim vrednostima, verovatno da ćemo preskočiti konkurisanje. Jer, ko još želi da radi za klijenta ili firmu čije principe ne podržava ili ne vrednuje.

Lokacija

Dolazimo polako na sledeću stavku koja je po sajtu za zapošljavanje Indeed najrelevantnija u momentima promene posla. U slučaju da opis posla nije full remote, lokacija itekako igra ključnu ulogu. Zato recimo trenutno imamo situaciju u Beogradu gde se najviše firmi nalazi u centru grada ili na Novom Beogradu. Takođe, primetićete da je lokacija firme takođe postala jedan od imidža. Da li su nam blizu interesantni restorani i kafeterije? Da li smo dobro povezani sa prevozom? Imamo li plaćen parking? I još mnogo toga.

Na kraju krajeva, ko ne bi voleo da radi u firmi koja se nalazi na primamljivoj lokaciji u gradu?

Broj radnih sati

Ispred plate nalazi se broj radnih sati. Svima nama ugovorom su dogovoreni sati koje smo dužni da provedemo na poslu, međutim opšte je poznato da je danas čak trend biti dostupan non stop ili čak raditi van radnog vremena. O tome šta je uticalo na ovu pojavu možemo napisati jedan potpuno novi tekst. Međutim, Indeed kaže da nam je broj radnih sati itekako bitan pri izboru sledećeg posla, a to se odnosi i na rad vikendom, dežurstva i plaćen prekovremeni rad.

Plata

I napokon dolazi na red ono što sve nas (zapravo) najviše interesuje. Koje su i kolike mogućnosti za zaradu. Kompanije su danas došle u situaciju u kojoj moraju da se takmiče sa ostalim firmama u tome da zaposlenom ponude što bolju zaradu. Sa druge strane, pregovori oko zarade postali su sve ozbiljniji te nas ne bi čudilo da negde postoji i poseban kurs o tome kako pregovarati za svoju platu prilikom zapošljavanja.

Indeed i ostali popularni sajtovi za zapošljavanje vole da podele sa korisnicima trikove kako najbolje da pregovaraju za platu, međutim nemojte misliti da i oni koji zapošljavaju nisu obučeni za pregovore. Sve u svemu, ukoliko u oglasu ne stoji navedena cifra, velike su šanse da će pregovori biti intenzivniji. Zato se na našoj listi stvari koje najviše gledamo prilikom zapošljavanja nalazi i plata o kojoj možemo ležerno da pregovaramo.

Benefiti

Već smo uveliko svedoci da firme samostalno komuniciraju benefite još u samom oglasu za posao. Tako su na primer jedni od popularnijih benefita koje poslodavac može da vam ponudi: mogućnost rada od kuće, dodatni kursevi, fit pass propusnice, adekvatna i inovativna oprema, mogućnost napredovanja unapred lepo definisana, privatno zdravstveno osiguranje.

Ruku na srce, iako ste mislili da su benefiti i plata jedino što zanima ljude prilikom zapošljavanja, izgleda da postoji više od dva faktora pomoću kojih biramo svoje sledeće radno mesto. Takođe, kako navodi sajt Indeed, ljudima je takođe bitno, nakon zaposlenja da radno okruženje i kolege budu odgovorni, profesionalni i da se se nesuglasice menadžuju na profesionalan i odgovoran način.

Ukoliko i sami provodite vreme na inostranim i našim sajtovima za zapošljavanje, primetićete da su negativni komentari najčešći kada je reč o  radnom okruženju.

Foto: Pexels

Učitati još
Zatvori