Kako Coca-Cola kompanija gradi lidere: Journal intervju sa Goricom Stojković, generalnom menadžerkom za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju
Kako Coca-Cola kompanija gradi lidere: Journal intervju sa Goricom Stojković, generalnom menadžerkom za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

Kako Coca-Cola kompanija gradi lidere: Journal intervju sa Goricom Stojković, generalnom menadžerkom za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju

Era poslovanja u kome su žene na nekim od vodećih pozicija je naša svakodnevica, a njihovi uspesi su potvrda da su rad na sebi, posvećenost i jasna vizija put ka ostvarivanju značajnih profesionalnih rezultata. Jednu takvu priču donosi Gorica Stojković, nova generalna menadžerka za Srbiju, Crnu Goru i Severnu Makedoniju u Coca-Cola kompaniji. Pažljivo osluškivanje promena na tržištu, pronalaženje prilike za profesionalni i lični napredak u najizazovnijim projektima, upoznavanje sa principima biznisa kroz postepeni uspon na lestvici – samo su neke od važnih lekcija koje je Gorica Stojković naučila na putu od finansijskog analitičara do liderske pozicije u jednoj od najvećih svetskih kompanija.

U razgovoru za Journal, Gorica govori o izazovima koje je pretvorila u prilike za razvoj, ciljevima na koje će Coca-Cola kompanija biti usmerena u budućnosti, ali i tome koliko je važno raditi u timu jakih profesionalaca i okruženju koje podstiče rast i uvažava razlike.

Coca-Cola

Naučila sam da se najveći uspesi ostvaruju kroz timski rad i kroz konstantan fokus na razvoj članova tima.

Pozicija generalne menadžerke usmerava Vas na rad u Srbiji, Crnoj Gori i Severnoj Makedoniji. Koje sve odgovornosti i izazove ona u sebi nosi?

Biti odgovoran za poslovanje tri države u kompaniji koja je lider na tržištu zahteva pre svega dobro poznavanje društvenih i ekonomskih prilika, kako bih u svakom trenutku bila informisana i spremna da donesem odluke koje će istovremeno zadržati lidersku poziciju Coca-Cola kompanije na tržištu. Ali i uneti pozitivne promene u zajednice sa kojima smo u stalnom kontaktu. Kako bih ostvarila tu ambicioznu, ali i inspirativnu misiju, takođe je neophodno da budem dobro usklađena sa svojim timom. Zato je od neizmernog značaja to što Coca-Cola kompanija gradi i neguje jake profesionalce, ali i uvažava naše individualne razlike, tako da svaki član tima svojom jedinstvenom perspektivom doprinosi zajedničkoj svrsi – da osvežimo svet i napravimo razliku.

Coca-Cola

Poseban izvor motivacije jesu izazovni ciljevi koji se tiču pozitivnih promena u našoj životnoj sredini.

 Šta biste izdvojili kao nužnost koju bi svaki uspešan menadžer trebalo da poseduje?

Mislim da je najvažnije da dobro poznajete svoj tim, mogućnosti, kapacitete i snage svakog člana kako biste na najbolji način iskoristili njihove potencijale. Takođe, važnost se odnosi i na opažanje prilika i promena koje utiču na poslovanje, fokusiranost na dugoročne ciljeve i kreiranje strategije za održivi rast čitavog sistema.

Svojim radom ste postepeno ostvarivali uspehe i karijerno napredovali. Koliko je važno do velikih ciljeva stizati sukcesivno?

Tokom prethodnih šesnaest godina, od početnih pozicija u finansijama u Coca-Cola HBC postepeno sam napredovala, upoznavala se sa različitim aspektima poslovanja i konstantno sticala nova znanja i veštine na različitim pozicijama. Za to vreme naučila sam da se najveći uspesi ostvaruju kroz timski rad i kroz konstantan fokus na razvoj članova tima. Napredovanje i lični razvoj kolega sa kojima sam radila je i najveći rezultat koji pamtim.

Vaše poslovanje i usavršavanje bazirali ste u kompaniji svetskog renomea. Koliko je to bilo izazovno i značajno za razvoj vaše karijere i prilika koje su Vam se ukazivale?

Coca-Cola kompanija je ogroman sistem u kojem od samog početka svoje karijere imate priliku da se suočite sa brojnim izazovnim projektima. Kada ste u podsticajnom okruženju koje neguje vrednosti kontinuiranog učenja i stalnog razvoja, i koje takođe prepoznaje i nagrađuje radnu etiku, proaktivan stav i posvećenost rezultatima, sve izazove sa kojima se susrećete počnete da posmatrate kao priliku za lični i profesionalni napredak.

Poseban izvor motivacije jesu izazovni ciljevi koje postavljamo i koji se tiču pozitivnih promena u našoj životnoj sredini, kao što su ciljevi u vezi sa vodom, ambalažom i klimom. Voda je neophodna svakoj osobi i svakom ekosistemu, a takođe je i glavni sastojak u svim našim proizvodima. Čuvamo prirodne stanišne prostore poput sliva Dunava, gde smo zajedno sa Svetskom fondacijom za prirodu (WWF) i Međunarodnom komisijom za zaštitu Dunava, sproveli sveobuhvatne aktivnosti za revitalizaciju reka i močvarnih područja, a ponosni smo i jer smo prvo postrojenje u Srbiji koje je sertifikovano prema standardima Alijanse za upravljanje vodom.

Iza Vas je dugogodišnje iskustvo u finansijama. Koliko se u toj oblasti poslovanja ostvaruju promene koje utiču na poslovanje kompanije?

Ako pažljivo osluškujete potrebe potrošača, primetićete da se one menjaju izuzetno brzo, i da je neophodno da stalno učite i usvajate nove informacije kako biste ne samo ostali u toku sa dinamičnim promenama, već i zadržali lidersku poziciju na tržištu. Coca-Cola kompanija se više od 137 godina nalazi na vrhu inovacija, ali ono što je posebno važno je to što se svaka generacija oslanja na ono što je kreirala prethodna, pri čemu svaka generacija daje svoj lični pečat jedinstvenosti brenda kroz inovacije proizvoda i transformaciju marketinških strategija.

Shodno tome, danas imamo dva puta veći portfolio nego pre deset godina, koji uključuje vodu, čaj, biljne napitke i kafu za poneti, a takođe smo se pomerili sa televizijskog na digitalni sadržaj i kreiramo nova, nezaboravna iskustva za potrošače kroz muziku, gaming i sport. Kada je reč o finansijama, Coca-Cola kompanija usmerena je na rast prihoda koji je održiv za samu kompaniju, potrošače i dobavljače. Ponašanje potrošača treba posmatrati u trenutnom makro-ekonomskom kontekstu u Evropi, zbog čega nastojimo da svoje poslovanje uskladimo sa principima održivog rasta. Nastojimo da plasiramo pravi proizvod, u pravoj ambalaži, kroz prave kanale komunikacije.

Coca-Cola kompanija je uvek posmatrana kao lider u marketinškoj industriji, koja stoji iza najvećih svetskih događaja i takmičenja. Šta nas to očekuje u narednom periodu kada su sponzorstva kompanije u pitanju?

U narednom periodu možemo očekivati uzbudljive planove u vezi sa sponzorstvom kompanije Coca-Cola, posebno u vezi sa velikim sportskim događajima poput UEFA EURO prvenstva i Olimpijskih igara. Kao globalni sponzor ovih prestižnih takmičenja, Coca-Cola će se aktivno angažovati u stvaranju nezaboravnih iskustava za ljubitelje sporta širom sveta. Očekujemo da će naša prisutnost na ovim događajima biti inspirativna i da će doprineti promociji sportskog duha, zajedništva i radosti među svim učesnicima i navijačima.

Foto: Miša Obradović

Učitati još
Zatvori