

Grand kafa jubilarnu petu godinu poručuje: Ne gledaj u šolju, pregledaj se! – kroz akciju besplatne mamografije
Oktobar je poseban mesec – mesec koji bojimo u roze boju, a sa ciljem podizanja svesti o raku dojke i promovisanju ranog otkrivanja bolesti koja pogađa više od dva miliona žena širom sveta. Roze oktobar je i podsetnik na žensku snagu i osnaživanje, na moć koju imamo. Ta moć polazi od brige o sopstvenom, kao i o zdravlju žena oko nas – i služi kao podsetnik da redovno idemo na preglede i o istima razgovaramo sa drugima. Kada ujutro napravimo omiljenu šoljicu Grand kafe, podsećamo sebe i druge da napravimo vremena za pregled – i preventivno delujemo protiv ove bolesti. Uz prve gutljaje Grand kafe, koju pijemo iz (naravno) roze šoljice, podižemo energiju i snažno ulazimo u novi dan.

Hajde da imamo vremena za pregled!
Tako glasi poruka koja je postala simbol Roze oktobra, meseca tradicionalno posvećenom borbi protiv raka dojke.
Grand kafa obeležava jubiljej, odnosno pet godina otkad je uvela ovu kampanju pod poznatim sloganom Ne gledaj u šolju, pregledaj se! Kampanja nosi veoma snažan podsetnik – podsetnik žena na važnost preventivniih pregleda. Grand kafa je među prvim kompanijama u Srbiji koja je prepoznala značaj ove teme i jedna je od retkih kompanija koja i konkretno obezbeđuje sredstva za rad i održavanje mobilnog mamografa, zahvaljujući čemu sve veći broj žena može da obavi besplatan pregled.

Ovo je prepoznatljiva inicijativa koju su podržale i poznate ličnosti iz našeg javnog života.
Neke od njih su pevačica Marije Šerifović, glumica Anđelke Prpić i atletičarka Ivana Španović. One iz godine u godinu podseća žene da briga o zdravlju mora da bude prioritet. Zaštitno lice ovogodišnje kampanje je Marija Kilibarda, jedna od omiljenih TV voditeljki na domaćoj sceni, koja je pozvala sve pripadnice ženskog pola da izdvoje dragoceno vreme za pregled. Kroz akciju besplatne mamografije, koju u okviru projekta sprovodi Institut za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, pod pokroviteljstvom Ministarstva zdravlja, do sada je pregledano više od 45.000 žena.
Pola decenije naše kampanje ne merimo samo trajanjem, već brojem pregleda koji su ženama omogućili sigurnost, mir i, u nekim slučajevima, blagovremenu dijagnostiku koja spašava život. Više od 45.000 žena do sada je obavilo preventivne preglede u mobilnom mamografu, a naš cilj je da ta brojka svake godine bude sve veća. Upravo u tome i jeste snaga zajedništva – u činjenici da kafu pretvaramo u povod za razgovor o najvažnijoj temi i najvrednijem poklonu koji možemo da darujemo sebi – zdravlju “, istakla je Vanja Vukadin, regionalna brend menadžerka Grand kafe/Atlantic Grupe. Povodom Međunarodnog meseca borbe protiv raka dojke, i ove godine biće organizovani besplatni preventivni pregledi u mobilnom mamografu, koji će tokom oktobra biti postavljen u Zlatiborskom okrugu – u Užicu i Priboju.

Journal tim je takođe svestan značaja Roze oktobra.
Tako smo, svega nekoliko dana pred 1. oktobar i start Roze oktobra, a uz energiju koju nam je omogućila šoljica Grand kafe, bili deo Race for the Cure događaja. Naime, Ada Ciganlija je poslednjeg septembarskog vikenda bila domaćin Race for the Cure (2025) događaja koji pomaže organizacijama i bolnicama koje se bave karcinomom dojke da prikupe novčana sredstva i podignu svest javnosti o karcinomu dojke. Istovremeno, ovaj događaj najavio je početak ružičastog oktobra. Odnosno, meseca koji u fokus stavlja izraz: Sve za jednu, jedna za sve.
Grand kafa se postarala da, u najlepšim, pastelno roze šoljicama, okusimo bogat ukus kafe, koji nas je postavio u dobro raspoloženje i dao nam energiju za trku.
Roze boja preplavila je Adu, a cilj je uspešno ispunjen. Događaj je podigao svest o značaju redovnih pregleda, pružio je podršku ženama koje se suočavaju sa dijagnozom i okupio je zajednicu u borbi za život. Samim tim, žensko zajedništvo je (ponovo) pobedilo sve.
Akcija besplatne mamografije biće svakodnevno, od 9 do 18 časova.
Očekuje se najveći odziv žena između 45 i 69 godina, koje u prethodne dve godine nisu radile mamografiju. Sam pregled traje deset minuta, jednostavan je i bezbolan, a rezultati se dobijaju u periodu od najviše tri nedelje. Od 2021. do 2024., mobilni mamograf obišao je nekoliko gradova i lokacija širom naše zemlje: Beograd, Zrenjanin, Aranđelovac, Veliko Gradište, Gornji Milanovac, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Knić, Čajetinu, Prijepolje Kosjerić, Despotovac, Sjenicu. Organizaciju, od snimanja do izdavanja rezultata, realizuje Institut „Dr Milan Jovanović Batut“. U Srbiji godišnje oko 4.000 žena oboli od raka dojke, dok nažalost njih 1.600 izgubi život.
Međutim, statistika pokazuje da je rak dojke, ukoliko se otkrije na vreme, izlečiv u više od 90% slučajeva.
U prilog važnosti pravovremenih pregleda govore i poslednji podaci Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“ koji pokazuju da je, od 2013. dо 2022. gоdinе, brој žena prеminulih оd raka dojke smаnjеn zа 16,9 оdstо. Zato je svaka žena koja ode na isti, simbol hrabrosti i uspeha ove kampanje. Pet godina, hiljade priča, desetine hiljada pregleda – i jedno veliko zajedničko obećanje: da nijedna žena ne zaboravi da njeno zdravlje uvek treba da bude na prvom mestu. Zato, ne gledaj u šolju, pregledaj se!

Foto: Grand kafa / Instagram