Da li znate koja je definicija dugovečnosti? Evo kako se u poslednjim godinama promenila percepcija starenja
Da li znate koja je definicija dugovečnosti? Evo kako se u poslednjim godinama promenila percepcija starenja

Da li znate koja je definicija dugovečnosti? Evo kako se u poslednjim godinama promenila percepcija starenja

Kao i svi pojmovi, dugovečnost ili longevitet ima različita tumačenja i definicije. Prema Oxford rečniku, dugovečnost označava dug život, odnosno činjenicu dugog trajanja. S druge strane, prema Institutu Max Planck, dugovečnost je prosečan životni vek u idealnim uslovima uz sposobnost da se živi dug i zdrav život. No, prema studiji tima za inovacije, dugovečnost je napredovanje kao najbolja verzija sebe tokom godina.

Ipak, pojam dugovečnosti se u poslednjih nekoliko decenija u velikoj meri izmenio. Glavni razlog za to je činjenica da se svetska populacija suočava s revolucionarnim pomakom. Ljudi će sve češće živeti dužečak i do 120 godina – zahvaljujući napretku u nauci, tehnologiji i veštačkoj inteligenciji. Upravo to stvara novi kontekst za lepotu, gde je fokus na tome koliko dobro živite, a ne samo koliko dugo živite.

L'Oréal Lepota koja traje

Upravo je to uvidela i francuska kompanija L’Oréal. Štaviše, ona je zbog svojih kompleksnih istraživanja i zaključaka proglašena za najinovativniju kompaniju u Evropi, prema prvoj listi magazina Fortune i istraživačke kompanije Statista, koja je predstavljena na sajmu Viva Technology 2025.

No, L’Oréal već godinama istražuje tematiku longeviteta, stavljajući naglasak na činjenicu da dugovečnost nije samo produženje životnog veka. Naime, ona je i holistički pristup koji redefiniše kvalitet života – i to kroz integraciju bioloških, tehnoloških i društvenih inovacija.

Samim tim, L’Oréal Grupa pozicionira lepotu kao ključni element ove revolucije. Promovišući koncept Lifelong Beauty (Lepote koja traje), brend sjedinjuje zdravlje kože, mentalno blagostanje i društvene vrednosti.

longevity • /lɒnˈdʒɛvɪti/

Dakle, nekadašnji fokus na produženje života evoluirao je u u naglasak na dug, zdrav i ispunjen život. Samim tim, naglasak je na kvalitetu, a ne na kvantitetu. Ovo uključuje preventivnu negu, personalizovane pristupe zdravlju i lepoti, te jačanje mentalnog i socijalnog blagostanja. Na taj način, menja se i percepcija starenja.

Dugovečnost možemo posmatrati kao optimizaciju healthspan-a (zdravog životnog veka), a ne samo produženje životnog veka. Štaviše, koža je ključni biomarker jer odražava unutrašnje zdravlje. Naime, svaka bora na koži može odražavati slične promene u srcu ili mozgu.

Ovo čini kožu centralnim elementom u medicini dugovečnosti. Kompanija L’Oréal, kao lider u longevitetu, redefiniše negu kože kao ključni deo zdravog starenja, prelazeći sa korekcije na prevenciju i regeneraciju. Nauka i tehnologija, kao pokretači dugovečnosti, omogućuju ciljanje uzroka starenja. L’Oréal koristi AI za personalizaciju proizvoda i kreiranje inovativnih rešenja za dijagnostiku, prevenciju i personalizovani pristup zdravlju i lepoti.

Inovacije su predstavljene na sajmu Viva Technology u Parizu (11–13. jun), a u nastavku donosimo neke od njih. Štaviše, ne možemo da odlučimo koja od njih nas je više oduševila. 

/ L’Oréal Longevity Integrative Science™

────

L’Oréal zamišlja budućnost u kojoj su lepota i dugovečnost besprekorno isprepletene jer je zdravlje kože ključno za zdravo starenje.

────

L’Oréal Longevity Integrative Science™

Među predstavljenim rešenjima našao se L’Oréal Longevity Integrative Science™ – naučni pristup koji koristi Longevity AI Cloud™ za prevenciju starenja kože, ciljajući uzroke biološkog starenja i produžujući zdravi životni vek ćelija.

Ovaj alat omogućava analizu 267 biomarkera koji dekodiraju devet međusobno povezanih faktora starenja kože na ćelijskom i molekularnom nivou. Ovo omogućava personalizovane preventivne strategije, prve u industriji lepote za bio-mapiranje putanja dugovečnosti kože i kose, dajući potrošačima veću kontrolu nad njihovim zdravljem i lepotom. Ovo je ključni korak u prelasku s korekcije simptoma (na primer – bora) na intervenciju na nivou uzroka starenja.

/ Lancôme Cell BioPrint

Lancôme Cell BioPrint

Lancôme Cell BioPrint uređaj pruža personalizovanu analizu kože za samo pet minuta koristeći naprednu proteomiku – nauku o tome kako sastav proteina u ljudskom telu utiče na starenje kože. Cell BioPrint je rezultat L’Oréal-ovog revolucionarnog pristupa istraživanju dugovečnosti koji otkriva kako mehanizmi u ljudskom telu utiču na izgled kože.

Cell BioPrint je prenosivi dijagnostički uređaj koji koristi tehnologiju lab-on-a-chip za brzu analizu biomarkera kože. Ovaj uređaj omogućava potrošačima da u samo nekoliko minuta dobiju detaljan uvid u biološku starost svoje kože, što je značajno unapređenje u odnosu na tradicionalne metode koje su zahtevale višenedeljno testiranje u laboratorijama.

Tehnologija meri ključne biološke pokazatelje, poput nivoa hidratacije, elastičnosti, oštećenja od UV zračenja i znakova starenja na ćelijskom nivou. Na osnovu rezultata, uređaj pruža prilagođene savete za negu kože, uključujući specifične proizvode, rutine i dodatke ishrani koji odgovaraju individualnim potrebama kože.

/ Lancôme Rénergie Nano-Resurfacer 400 Booster

Lancôme Rénergie Nano-Resurfacer | 400 Booster

Lancôme Rénergie Nano-Resurfacer je prava revolucija u kućnoj nezi kože. Ovaj najsavremeniji alat koristi naprednu tehnologiju mikroiglica za poboljšanu apsorpciju aktivnih sastojaka, nudeći personalizovana rešenja za podmlađivanje kože.

Ove mikroiglice nežno prodiru u površinski sloj kože, omogućujući dublju i efikasniju apsorpciju Lancôme-ovih seruma, poput onih iz linije Absolue Longevity Soft Cream. Tehnologija pojačava dejstvo aktivnih sastojaka, poput PDRN-a (polideoksiribonukleotida), koji podstiče regeneraciju kože na ćelijskom nivou.

L'Oréal Lepota koja traje

────

Biološka starost je nova istina. Vaša biologija – i vaši izbori – definišu vaš put lepote.

────

L’Oréal Grupa je lider u industriji lepote koji ispituje i prihvata integrativnu viziju dugovečnosti, podstičući nas da gledamo stvari van granica godina i životnog doba.

Istovremeno, nova paradigma dugovečnosti pokreće novu viziju lepote – a to je već spomenuta lepota koja traje. Dakle, reč je o viziji lepote gde telo, um i lepota rade kao jedno, a koža je pravi pokazatelj dugotrajnog zdravlja. Pored toga, pod ovim konceptom podrazumeva se i stvaranje vrednosti lepote za društvo (ekonomija, održivost, radna snaga), te prihvatanje lepote kao katalizatora kulturnih pokreta i izraza zajednice.

Naposletku, inovativna rešenja za dugovečnost L’Oréal Grupe odražavaju posvećenost redefinisanju lepote kao sastavnog dela zdravog starenja, integrišući nauku, tehnologiju (AI i dijagnostičke uređaje) i društveno-kulturnu misiju (promovisanje ageless kulture). Ipak, ove inovacije su samo početak – a potrošači pomoću njih dobijaju mogućnost da preuzmu kontrolu nad svojim biološkim satom.

Učitati još
Zatvori