Ekskluzivan Journal intervju: Francis Kurkdjian, ime iza nekih od najluksuznijih parfema na svetu
Ekskluzivan Journal intervju: Francis Kurkdjian, ime iza nekih od najluksuznijih parfema na svetu

Ekskluzivan Journal intervju: Francis Kurkdjian, ime iza nekih od najluksuznijih parfema na svetu

U predivnom ambijentu Dubravkinog puta, restorana okruženog šumom i prirodom, predstavljen je novi parfem brenda Maison Francis Kurkdjian. Parfem je jednostavno nazvan ‘724‘, a utelovljuje urbani ritam metropola u kojima je sam Kurkdjian živeo.

Novi 724 miris nudi potpuno apstraktnu olfaktornu temu sastavljenu od nijansi bele, čije se teksture preklapaju u energičnom ritmu. U gornjim notama oseća se svež, nedefinisani urbani akord. Nudi osećaj čiste svežine poput one koja izvire iz njujorških perionica veša u zoru dana, formiranog od bergamota iz Italije i okomitosti aldehida sa sofisticiranim, blago metalnim, šumećim aspektima. U srcu ove vertikalne arhitekture leži prozračna aura koju prenosi buket cveća strukturisan jasminom absolute iz Egipta, slatkim graškom i jasminom. U baznim notama, ovaj svemir beline prepušta se opojnom, utešnom osećaju zahvaljujući akordu sandalovine i belog mošusa.

Francis Kurkdjian

Francis Kurkdjian – Ekskluzivni intervju

Što se dizajna pakovanja tiče, on dolazi u posebnoj nijansi plave boje kojoj je sam Kurkdjian dao ime – urbana plava. Upravo povodom lansiranja ovog novog i svakako posebnog i nedokučivog mirisa, Journal donosi ekskluzivan intervju s mastermindom iza nekih od najluksuznijih parfema na svetu – Francisom Kurkdjianom.

Journal: S godinama ste postali jedno od najcenjenijih imena u svetu parfema. Kako ste uopšte zaljubili u parfeme?

„U mojoj porodici nije postojala ni senka parfimera na horizontu. Nakon kratke karijere u klasičnom baletu, počeo sam da se bavim coutureom, ali ni to baš nije funkcionisalo. S 14 godina pročitao sam članak o parfimerima i osvestio ko zapravo stvara parfeme. To su ljudi iza kulisa, čiji zanat je zaista poseban. Parfem je snažno povezan s couture svetom. On je toliko blizu kože, bliži čak i od odeće. Nakon što sam pročitao tu priču odlučio sam da postanem parfimer i kada sam imao dovoljno godina upisao sam školu za parfimere u Versaillesu (ISIPCA). Mirisi stoje na raskrsnici umetnosti i nauke, to je fascinantan zanat i moj istinski poziv.

Što inspiriše Francisa Kurkdjiana?

Journal: Iz čega crpite inspiraciju?

„Inspiracija je nevidljivi deo stvaranja… To je daleko najteži deo mog posla i onaj najizazovniji kako vreme prolazi. Moju inspiraciju ne podstiču sirovi materijali. Klasična i moderna umetnost, couture i lifestyle me inspirišu, ali uvek se trudim da se koncentrišem na neki univerzalni osećaj. To mora biti ideja koju će svi na svetu razumeti na sopstvenom jeziku i iskusiti kroz sopstvene osećaje. Najprije sanjam o svoe mirisu, a tek onda započnem s pisanjem formule za njega.

Imam nekoliko izvora inspiracije. To je svet oko mene, društvo, umetnost… Život uopšte. Odrastao sam okružen umetnošću, muzikom, baletom i raznim vrstama sportova. Naučio sam da čitam note sa 6 godina, već s 8 sam svirao klavir, a s 5 godina krenuo sam na klasični balet. To je kratko trajalo, ali još uvek naveliko inspiriše moj rad. Zapravo, balet i parfemi sličniji su nego što mislite. Plesač mora znati kako da vlada pozornicom svojim pokretima. Isto tako dobar parfem ispuni prostor svojim tragovima. Pokreti moraju biti fluidni i neprimetni. Tako je i s elementima u parfemima.

Verujem, da biste stvarali, morate biti povezani s erom u kojoj živite. S društvenim promenama… Savršen primer je moj rad na parfemima Gentle Fluidity. To su dva parfema s 49 potpuno istih sastojaka, ali i potpuno drugačijim identitetima koji odgovaraju na pitanje spoljne fluidnosti. Moja nova kreacija, 724 komunicira energiju velikih gradova.

Tokom svog života živeo sam i posetio mnogo predivnih mesta. Odrastao sam blizu Pariza, gde i sada živim i radim. Gotovo 5 godina živeo sam u New Yorku i putovao sam po svetu. Bio sam u Sydneyju, Tokiju, Seoulu, Šangaju, New Delhiju, Mumbaiju, Manili, Kuala Lumpuru, Moskvi, Londonu, Berlinu, Buenos Airesu, Los Angelesu… Uprkos različitoj kulturi, svi ti gradovi imaju mnogo toga zajedničkog. Živahnost, magnetizam, uzbuđujuću i uzdižuću energiju zbog koje se osećamo kao da je sve moguće. Ima nešto u tim velikim gradovima što vas podiže, elektriše na neki način“.

Omiljene note i parfemi…

Journal: Koji Vam je najdraži parfem koji ste stvorili?

„Nemam omiljeni parfem. Uvek gledam napred i prema sledećem mirisu koji stvaram. To mi je uvek najuzbudljiviji, najintrigantiji i najprivlačniji deo. I tada mi je taj koji stvaram najdraži“.

Journal: Koje su vam najdraže note u parfemima?

„To je kao da pitate pisca koje su mu najdraže reči. Nemam omiljenih nota ili nota koje nikada ne koristim. Ne pokreću me sirovi materijali, oni su samo alat kojim postižem specifične ciljeve. Ono što se broji je finalna formula“.

Francis Kurkdjian i ljubav prema velikim gradovima

Journal: Šta je toliko posebno u vezi velikih gradova da ste baš njihovu esenciju želeli da uhvatite u novom 724 parfemu?

„Najprije želim da preciziram da 724 nije miris velikih gradova, nego parfem koji utelovljuje njihovu ‘vibraciju’, ritam i to koliko me takva okolina inspiriše. Obožavam kako se ljudi odnose jedni prema drugima, kulturne razlike. To pomaže da ostanete otvoreni i znatiželjni. Pomaže da ostanete otvorenog uma. To mi je jako bitno. Ritam grada, njegova populacija, navike i kulturne razlike, to je zapravo jako inspirativno.

Recimo, kada sam bio u New Yorku prvi put, ono što me se najviše impresioniralo jeste ta živahnost grada, njegova energija i osećaj uzdizanja. Hodao sam ulicama rano ujutro, prolazio sam kraj perionica veša i gledao u gustu belu paru koja je izlazila iz njih. Osećao sam se tako prijatno i to me je uvek oraspoložilo. To su elementi koji su deo moje inspiracije za 724. Međutim, ovaj miris nije samo priča o New Yorku, to je priča o svemu onome što svi veliki gradovi imaju zajedničko: njihovoj energiji, elektricitetu i osećaju da je sve moguće“.

724 u ljudima budi posebne osećaje

Journal: Koje osećaje želite pobuditi u ljudima ovim parfemom?

„Zamišljam da vas 724 prati kroz grad ili neku urbanu okolinu. To nije miris ulica, podzemne železnice ili nečeg figurativnog vezanog za grad. To je miris koji govori o vama i kako se osećate, tip mirisa koji biste rado nosili dok ste okruženi urbanim ‘vibracijama’. To je nešto prijatno, sveže i s notom čistoće. Želeo sam da 724 komunicira svež miris, nešto čisto, a istovremeno nešto u što želite da se povučete. 724 funkcioniše kao zaštita, kao osećaj koji želite da imate dok hodate gradom. Zato note u njemu nisu toliko urbane kako biste očekivali. 724 je mošusna i cvetna parfemska voda, koja je napravljena od tri glavna akorda.

Tu je urbani akord u gornjim notama koji nose aldehidi i ulje bergamota iz Italije. To je jako svetlo i ima tračak metalik aspekta. U srednjim notama je beli cvetni akord koji donose beli cvetovi jasmina absolute iz Egipta. Na kraju, bazne note donose slatkoću i toplinu. Taj akord nazvao sam ‘mekim pamukom’ jer mi donose dozu sigurnosti. Ovaj miris je poput jastuka na kojem želite spavati“.

francis kurkdjian

Poslovna strana priče

Osim s Francisom Kurkdjianom razgovarali smo i sa suosnivačem brenda Maison Francis Kurkdjian – Marcom Chayom.

Industrija parfema 2009. vs. Industrija parfema 2022.

Journal: Koliko se današnja industrija parfema razlikuje od one iz 2009. godine kada je pokrenut Vaš brend? Kakav je trenutno status niche parfema i raste li njihova popularnost?

Industrijom parfema tada su vladale modne kuće. Oko 2007. godine počeli smo da viđatmo neke niche parfemske brendove koji su tek lansirani ili su ulazili na police šoping centara. Tada je rasla potražnja za novim igračima koji još nisu bili veliki, a koji su imali kreativniji i drugačiji pristup. I dok su modni brendovi imali limitirani pristup odeći, njihovi parfemi bili su široko dostupni i masovno su se proizvodili. To je ostavilo prostora za novu kategoriju igrača koji su se predstavili kao najbolje što tržište nudi, sa selektivnom distribucijom i vlastitim trgovinama. Ta kategorija sada je sazrela, a iako vidimo da se pojavljuju novi igrači, da prežive potrebni su im talent i kreativnost.

Ipak, Maison Francis Kurkdjian nije niche brend. Među svim tim igračima, moja vizija bila je vratiti kreativnost i ime parfimerima u središte pozornosti. Stvaratelji parfema bili su kreativni talenti koji su bili skriveni i koji su radili samo po uputima marketinških timova. Moj cilj je bio da izgradim luksuzni parfemski brend s jednim od najvećih parfimera današnjice kako bi on mogao slobodno da izrazi svoju viziju. Mi smo i dalje jedina parfemska kuća koja nosi ime živog i poznatog parfimera. Vidim da i drugi sada hodaju našim stopama, i to je dobro.

Mi želimo da postanemo najluksuznija parfemska kuća, vila u kojoj luksuz leži u izvanrednom. Izvanrednim proizvodima, izvanrednom kreativnošću i izvanrednom putovanju za sve naše kupce.

‘Parfemi se odupiru vremenu’

Journal: Koji su trenutno najveći trendovi?

„Ne verujem u trendove kada se radi o parfemima, jer su oni uspešni dokazali da mogu biti dugovečni i da mogu imati tradiciju i od 100 godina, poput Chanela No. 5. Za razliku od mode, parfemi se odupiru vremenu. Vidimo da se granice pomeraju i da žene prigrljevaju muževnije mirise i obrnuto. Naš parfem l’Homme À la rose, na primer, muškarcima daje moć da nose ružu, cvet koji je dugo poistovećivan sa ženstvenošću. Polna orijentacija, što se parfema tiče, određena je društvenim normama koje su utemeljene s godinama.

Pre 200 godina muškarci u Evropi nosili su duge kovrdžave perike, šminku i visoke potpetice. To je bilo muževno. U novije doba, teški cvetni, voćni i slatki mirisi poistovećuju se sa ženstvenošću, dok se šumski , aromatični i robusni mirisi poistovećuju s muževnošću. Neutralni su oni citrusni, sveži i lagani. To trenutno evoluira i za mene je najbitnije da odaberete parfem koji rezonira s vašom ličnošću i zbog kojeg se osećate dobro.

Journal: Koji je najprodavaniji parfem brenda Maison Francis Kurkdjian svih vremena? Koliko je bočica prodano do danas?

Definitivno Baccarat Rouge 540. Njega slave širom sveta, uvek je tražen među našim kupcima, a postao je i fenomen na društvenim mrežama. Smatra se jednim od najuspešnijih parfema svih vremena. On je čista refleksija Francisove genijalnosti i kreativnosti pa je izvanredno lep miris. Ne mogu da otkrijem koliko ih je točno prodano jer nešto mora ostati i tajno. Ipak, mogu reći da je Baccarat Rouge 540 često najprodavaniji miris gde god da je u ponudi. Velik uspeh beležimo i s drugim mirisima poput: Gentle Fluidity, Grand Soir, Satin mood i À la rose or Aqua Universalis. Na kraju, 724, naš najnoviji parfem je sjajno krenuo.

FOTO: Instagram (@franciskurkdjian_private, @campomarzio70),
Frano Ožbolt – Gle Fotka Studio

Tekst preuzet sa Journal.hr

 

 

Učitati još
Zatvori