![Prikazana izložba kojom se Crnogorski paviljon predstavio na 59. Venecijanskom bijenalu.](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/Collage-Maker-20-Jul-2022-04.37-PM.jpg)
![Prikazana izložba kojom se Crnogorski paviljon predstavio na 59. Venecijanskom bijenalu.](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/Collage-Maker-20-Jul-2022-04.33-PM.jpg)
Prikazana izložba kojom se Crnogorski paviljon predstavio na 59. Venecijanskom bijenalu.
U Muzeju afričke umetnosti održano je prikazivanje izložbe kojom se Crnogorski paviljon predstavio na 59. Venecijanskom bijenalu. O izložbi pod nazivom Umijeće držanja za ruke/ dok se probijamo kroz sedimentni oblak razgovarali su kustoskinja paviljona Natalija Vujošević i umetnici Lidija Delić i Ivan Šuković. Izložbu prati publikacija koja predstavlja isprepletene kustoske i poetske pristupe, te arhivske zapise.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/6P8A7669-768x512.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/6P8A7759-768x512.jpg)
Ovogodišnje predstavljanje Crne Gore na 59. Bijenalu u Veneciji realizovano je prema koncepciji kustoskinje i umetnice Natalije Vujošević. Izložba obuhvata dela umetnica i umetnika Dantea Buua, Lidije Delić, Ivana Šukovića, Darka Vučkovića i Jelene Tomašević. Takođe, obuhvata i Kolekciju umjetnosti nesvrstanih zemalja. Kolekcija se sastoji sa delima umetnika Zuzane Halupove (Jugoslavija), Renea Portokarera (Kuba), nepoznatog umetnika iz Iraka i video zapis o skulpturi umetnika Bernarda Matemere (Zimbabve).
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279228601_150483774172520_6497475646170623450_n-768x768.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279338947_1142983269824200_8708265780083925554_n-768x768.jpg)
Umijeće držanja za ruke / dok se probijamo kroz sedimentni oblak
Izložba Umijeće držanja za ruke / dok se probijamo kroz sedimentni oblak, gradi iskustvo nalik naučnofantastičnoj priči o mogućim budućnostima. Priču grade pletući je kroz multitemporalne intergeneracijske poglede umetnika koji dolaze iz različitih društvenih i istorijskih konteksta. Ovi različiti konteksti talože se na prostoru današnje Crne Gore. Priča nastaje na marginama sveta, koji danas nazivamo globalnim kapitalizmom. Nastaje iz prostora akutne distopije dezintegrisanog tela prirode i društva koje se pod konstantnim turbulencijama menja i gubi čvrstu opnu i kao rasuti oblak ideologija i istorija pluta u vremenu i prostoru.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279313469_545242113673288_6990154152870993026_n-768x768.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279444299_1018801079006356_4055926174885283565_n-768x768.jpg)
Kako možemo predstaviti jedno ovako dezintegrisano telo zajednice? Izložba nudi alternativan način predstavljanja i posmatranja granicom određene teritorije, uvažavajući kompleksnost istorije, transformacije i kretanja. Izložba ugošćava multitemporalni dijalog koji se stvara u današnjem okruženju. U okruženju slomljenog zajedničkog jezika i zajednice, sa čudesnom kolekcijom umetnosti nesvrstanih zemalja, koja nas podseća da su jedan mnogo veći svet. Otelovivši svoje vizije kroz različite medije, od slikarstva, preko instalacije i usvajanja u svoje prakse ritualnih pristupa ručnom radu, sve do poezije i arhiva, umetnici nam pokazuju imaginaciju i lekoviti potencijal umetnosti.
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279270944_128214139581852_2700235634577856064_n-768x768.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279192539_1607852529570177_284847491951010442_n-768x768.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279271371_160039229818851_7916497599512876063_n-768x768.jpg)
![](https://www.journal.rs/wp-content/uploads/2022/07/279248494_569014468165769_259487628009470273_n-768x768.jpg)
Izložba Umijeće držanja za ruke / dok se probijamo kroz sedimentni oblak otvorena je 21. aprila u Palazzi Malipiero u Veneciji, i publika može da je poseti tokom trajanja bijenala do 27. novembra.