Comme des Garçons komadi koje dodajemo na listu želja – but make it interior design
Vi kažete avangarda u modi, mi kažemo – Rei Kawakubo. Jer svi modni poznavaoci znaju da se u istoriji ovog zanata vremenska linija deli na pre i posle prve kolekcije brenda Comme des Garçons. Nakon te 1969. godine više ništa nije bilo isto. Japanska dizajnerka pionirski je iznela ono što će kasniji evropski dizajneri pokušavati, neki će i uspeti (poput Martina Margiele) – ali će mnogima biti potrebne godine, čak decenije, da uvide značaj onoga što je ona tada radila.
Postavivši svoj ideološki manifesto kroz modne kreacije, Rei Kawakubo je već sredinom 70-ih godina započela saradnju sa istaknutim umetnicima toga doba, šireći tako svoj uticaj. Samoprozvana baka avangarde svojim odvažnim subverzivnim poduhvatima zadužila je – to smelo tvrdimo – više generacija modnih dizajnera koji će, posredno ili neposredno, biti pod uticajem njene čuvene kolekcije Lumps and Bumps. (Mali je broj onih koji znaju da su neke od prvih kolekcija Toma Forda bile odgovor na nove postulate ženskog oblačenja koje je Kawakubo postavila.)
No, ove intrige ostavljamo za čas modne istorije, a ovom prilikom posvećujemo prostora i vremena egzibicijama koje je Kawakubo ostvarila, kao nadležna kreativna dirigentica brenda Comme des Garçons, u druge dizajnerske oblasti. Jedna od njih je saradnja sa italijanskim dizajnerom Paolom Palluccom, čiji rezultat su dva komada koja ovom prilikom stavljamo na listu želja – stolica Barba D’argento i stočić Tankette.
When Rei met Paolo
Rei Kawakubo i italijanski dizajner otpočeli su saradnju 1986. godine, kada su ova dva komada nameštaja nastala pod pokroviteljstvom matičnog brenda Japanke. Paolo Pallucco kasnije je bio zadužen za produkciju nameštaja u Comme des Garçons buticima, od kojih je mnoge dizajnirala upravo Kawakubo (no, princip i proces koji je preduzimala u kreiranju CDC prostora takođe zahteva zaseban čas dizajnerske istorije).
Ovi pokretljivi metalni komadi simbioza su tendecija koje su stasavale 80-ih godina – kako estetskih, tako i onih političkih, ideoloških i vrednosnih, a koje su tih godina bile gotovo neodvojive jedna od drugih. Brutalističku (i brutalnu) atmosferu epohe u kojoj je živeo i radio Paolo Pallucco je često koristio kao okosnice svojih radova, a Barba D’argento – u prevodu sa italijanskog Srebrna brada – i stočić Tankette – Mali tenk – vrsan su primer toga.
Foto: Pulp Galerie, Instagram (@designed.to.last, @paolopallucco)