Festival ULTRA Europe zaključio svoje jedanaesto izdanje, a prve karte za naredno su već sada u prodaji
Festival ULTRA Europe zaključio svoje jedanaesto izdanje, a prve karte za naredno su već sada u prodaji

Festival ULTRA Europe zaključio svoje jedanaesto izdanje, a prve karte za naredno su već sada u prodaji

Festival ULTRA Europe zaključio je svoje jedanaesto izdanje, zadržavajući kontinuitet u visokoj posećenosti i međunarodnoj prisutnosti jer je više od 145.000 posetilaca iz preko 120 zemalja sveta tokom sedam dana programa prošlo kroz vrata festivala slaveći muziku i zajedništvo.

Uz brojne svetske muzičke premijere, ekskluzivne nastupe i festivalske debije, ovogodišnje izdanje dodatno je pozicioniralo ULTRA Europe kao značajnu muzičku platformu koja okuplja najtraženija imena elektronske scene i označava početak leta.

Mnogi DJ-evi prepoznali su Hrvatsku i ULTRA Europe kao ključnu pozornicu za predstavljanje novih pesama i projekata te povezivanje s fanovima iz celog sveta. ULTRA Europe je time dodatno učvrstio svoj status najvećeg međunarodnog muzičkog događaja u Hrvatskoj i jednog od ključnih festivala u Evropi.

S najavom dvanaestog izdanja, koje će se održati od 10. do 12. jula 2026. godine na Parku Mladeži, festival nastavlja da širi svoje okvire, razvija nove produkcijske i programske formate te hrabro gradi budućnost.

foto: Andro Tasovac
foto: Andro Tasovac

Jedino evropsko izdanje globalne ULTRA Worldwide porodice tokom sedam dana okupilo je više od 145.000 Ultranauta.

Ta brojka obuhvata kumulativan broj posetilaca trodnevnog festivala u splitskom Parku mladeži, kao i svih događaja unutar koncepta Destination ULTRA – uključujući žurke u Bolu, Milni i na Visu, ali i brojne boat party-je.

Ovi rezultati potvrđuju da festival i nakon jedanaest godina uživa snažnu podršku publike te zadržava stabilnu visoku posećenost. Posetioci su u Hrvatsku stigli iz više od 120 zemalja sveta, a domaći Ultranauti su se ove godine prvi put našli na samom vrhu što potvrđuje sve snažniju povezanost hrvatske publike s festivalom.

Slede Španija, SAD s najvećim porastom broja gostiju u odnosu na prethodne godine, Ujedinjeno Kraljevstvo, Francuska, Nemačka, Australija, Norveška, Poljska. Posebno se beleži i rastući interes iz azijskih zemalja te prisutnost gostiju iz udaljenih destinacija.

foto: Mateo Mucnjak
ULTRA Europe zaključio jedanaesto izdanje: Donosimo detalje
foto: Mateo Mucnjak

Dodatnu vrednost i međunarodni značaj ovogodišnjeg izdanja donele su brojne muzičke ekskluzive.

Od svetske premijere B2B seta Adama Beyera i Mau P-a, preko nastupa iznenađenja Martina Garrixa tokom Alessovog seta i svetske premijere pesme Inside our hearts te novih izdanja koje su publici premijerno predstavili i Hardwell i Willy William.

Ovi trenuci nisu bili samo muzičke poslastice, već i jasan pokazatelj da najveća imena elektronske scene sve češće biraju upravo ULTRA Europe kao prostor za svoje najvažnije nastupe, čime on verno zauzima poziciju evropskog pandana festivalu ULTRA Miami i potvrđuje status jedne od ključnih svetskih muzičkih platformi.

foto: Andro Tasovac

Osim muzičkog doživljaja, velik deo ULTRA Europe iskustva čini i vizuelna komponenta, koja svake godine podiže produkcijske standarde na viši nivo.

Glavna bina bila je visoka 23 metra i široka 72 metra, a obložena s više od 580 m² LED ekrana, dok je RESISTANCE konstrukcija, dužine 55 i širine 30 metara, uključivala 120 motorizovanih jedinica koje su pokretale masivni aluminijumski okvir s video zidom i 135 m² LED ekrana.

Poseban efekat stvoren je kroz više od sat vremena pirotehnike tokom tri dana festivala, uključujući više od 2400 pirotehničkih artikala i 1800 litara tečnosti za plamene efekte na glavnoj bini pri čemu je korišćena no debris tehnologija koja garantuje maksimalnu sigurnost posetilaca.

Vizuelni identitet dodatno su oblikovala 688 komada rasvetne opreme na glavnoj bini i više od 480 elemenata na RESISTANCE bini. Cela produkcija se logistički oslanjala na desetine kamiona opreme, potvrđujući još jednom status ULTRA Europe kao jednog od najsavremenijih i tehnički najzahtevnijih festivala u ovom delu sveta.

foto: Nicolai Semrau
ULTRA Europe zaključio jedanaesto izdanje: Donosimo detalje
foto: Mateo Mucnjak

Posetioci festivala u Splitu su ove godine svojim dolaskom znatno nadmašili prošlogodišnju potrošnju, donoseći značajan poticaj lokalnoj ekonomiji.

Prema podacima Poreske uprave, u sektoru ugostiteljstva u Splitu zabeležena je potrošnja od više od 9 miliona evra, što predstavlja porast od gotovo 8% u odnosu na prošlu godinu. U maloprodaji je ostvaren promet veći od 24 miliona evra, a zabeleženo je više od 3 miliona evra prihoda od smeštaja. Trend rasta u svim sektorima pokazuje da ULTRA Europe ostaje važna pokretačka snaga urbane i turističke potrošnje grada Splita, s koristom za lokalne proizvođače i pružaoce usluga.

foto: Andro Tasovac

Festival je iz medijske perspektive pratilo preko 300 akreditovanih domaćih i stranih novinara.

Osim na terenu, ULTRA Europe 2025 ostvarila je snažan efekat i u digitalnom prostoru. Zvanični kanali komunikacije na društvenim mrežama festivala beleže više od 57 miliona jedinstvenih impresija čime se potvrđuje status profila ULTRA Europe kao jednog od najaktivnijih korisničkih profila u regiji.

Tokom trodnevnog festivala, publika je mogla da prati nastupe izvođača putem live prenosa na YouTube-u, Facebook-u i TikTok-u, gde je ukupno ostvareno više od 6,59 miliona impresija i 1,7 miliona pregleda.

Među najgledanijim video sadržajima našli su se setovi Armina van BuurenaHardwella i Maddixa, čiji su setovi ostvarili ukupno 2,43 miliona impresija i više od 230.000 pregleda, a set Martina Garrixa sam broji oko 400 miliona pregleda. Ove brojke nastavljaju da rastu iz dana u dan, zahvaljujući dostupnosti sadržaja na zvaničnim kanalima festivala i izvođača, čije objave stižu do milion fanova širom sveta.

Posebno je impresivan podatak da je prosečno trajanje gledanja na YouTube prenosu iznosilo više od 19 minuta, što jasno pokazuje visoku angažovanost publike i interesovanje za sadržaj festivala u stvarnom vremenu.

foto: Julien Duval

Organizacijska infrastruktura festivala ULTRA Europe i ove je godine funkcionisala besprekorno zahvaljujući velikom broju angažovanih ljudi i dobro koordinisanim timovima.

Na dnevnoj bazi, za čistoću festivalskog prostora brinulo je 75 radnika u tri smene, dok je 30 radnika splitske Čistoće bilo zaduženo za okolne gradske ulice i područje oko stadiona.

U raznim operativnim i logističkim ulogama, tokom festivala je učestvovalo i više od 400 studenata, koji su bili angažovani na poslovima skeniranja ulaznica, ugostiteljstva, zaštite i hostesiranja što pokazuje i pozitivan društveno-ekonomski uticaj festivala na lokalnu zajednicu.

Kada je reč o sigurnosti i zdravlju posetilaca, zabeležen je minimalan broj ozbiljnih intervencija, tačnije samo četiri prevoza u bolnicu tokom tri dana festivala. S obzirom na broj posetilaca, ovi podaci potvrđuju visok stepen sigurnosti i pripremljenost svih službi uključenih u organizaciju događanja.

Ovi podaci potvrđuju da je ULTRA Europe jedan od najsigurnijih događanja ove veličine, a organizatori će i dalje ulagati velike napore kako bi festival bio još sigurniji na svim nivoima, te kako bi iskustvo za sve posetioce bilo još bolje u budućnosti.

ULTRA Europe zaključio jedanaesto izdanje: Donosimo detalje
foto: Nicolai Semrau

Koncepet Destination ULTRA ove je godine još snažnije pokazao kako lokalne ostrvske lokacije mogu postati svetske muzičke pozornice vredne pažnje.

Nova destinacija Olife Beach u Milni savršeno je spojila mediteranski ambijent i savremeni festivalski duh stvarajući jedinstvenu pozornicu za novo izdanje ULTRA Beach party-ja. Među izvođačima se posebno izdvojio Afrojack, koji nije krio uzbuđenje jer je na pozornicu stigao čak dva sata pre svog zvaničnog nastupa, a atmosferu je podelio i sa svojom globalnom publikom putem live prenosa na društvenim mrežama gde je omogućio da festival i njegove afro house setove dožive i oni koji nisu bili fizički prisutni.

Vizuali ostrva, publike i ambijenta brzo su osvojili društvene mreže festivala i izvođača, potvrđujući hrvatsku obalu kao jedinstvenu tačku susreta prirode, muzike i emocije. Posebna završnica ovogodišnjeg izdanja bio je viški party gde je publika uživala u intimnom RESISTANCE Vis programu u Fortici, uz Jesabel, D3fai i Casiana, filmski završetak ove festivalske avanture.

ULTRA Europe zaključio jedanaesto izdanje: Donosimo detalje
foto: Nicolai Semrau

Podrškom partnera i sponzora ULTRA Europe ostvaruje svoj puni potencijal.

Ponosni partner festivala ULTRA Europe bila je Hrvatska turistička zajednica koja je pozivala na istraživanje jedinstvenosti i unikatnosti Hrvatske kao destinacije. Splitsko-dalmatinska županija te Grad Split su kao domaćini i ove godine osigurali svu potrebnu podršku, čineći ovaj festival ne samo najvećim nego i najsigurnijim za njegove posetioce, a organizatori se takođe zahvaljuju Turističkoj zajednici Splitsko-dalmatinske županije i Turističkoj zajednici Grada Splita, na višegodišnjoj podršci i saradnji.

Festival ULTRA Europe ove je godine imao snažnu podršku domaće kompanije iNovine, koja je kao partner festivala doprinela stvaranju nezaboravnog festivalskog iskustva. Kao što su svakodnevno uz građane u stotinama kvartova i gradova, iNovine su tako bile i uz desetine hiljada posetilaca ULTRA Europe 2025 nudeći brzu, praktičnu i prijateljsku uslugu kroz posebno dizajnirane festivalske kioske i lokacije u Splitu.

ULTRA Europe zaključio jedanaesto izdanje: Donosimo detalje
foto: Julien Duval

Festival ULTRA Europe najavio je povratak na Park mladeži, a jedanaesto izdanje će se održati od 10. do 12. jula 2026. godine.

Na zvaničnoj stranici festivala puštene su u prodaju i prve ulaznice i to u ograničenim količinama. Cena trodnevne festivalske ulaznice iznosi 179 evra, dok je za VIP potrebno izdvojiti 379 evra.

Svi oni koji nisu bili u mogućnosti da posete ULTRU i uživaju u nastupima najboljih svetskih DJ-eva mogu da poslušaju setove ovogodišnjih izvođača na zvaničnom Youtube kanalu, na kom će se krajem godine naći i zvanični dokumentarni film o jubilarnom desetom izdanju najvećeg festivala elektronske muzike u Hrvatskoj.

Sve informacije se, osim na zvaničnoj stranici www.ultraeurope.com, mogu pronaći i na Facebook stranici festivala, X profilu i Instagram profilu.

Foto: ULTRA Europe

Učitati još
Zatvori